#مدللتى_المكافحة..
#الفصل_العاشر..فى فيلا الشناوى..
كان الجميع مجتمع على مائدة الإفطار.. كلٍ فى ملكوته.. ليقطعهم صوت رنات جرس الباب..
اتجهت ألفت إلى الباب لتفتحه.. و لم تمضى ثوانى حتى أتت مجددا إلى مالك..
:فى واحده برا عايزة تشوفك يا مالك بيه.. بتقول ان اسمها منار تقريبا..مالك باستغراب..
:منار.. ؟! و عايزة اى.. ؟! ربنا يستر..و مالبث ان اتجه إليها ليسالها باستغراب.. حينما لمح الدموع المتجمعه فى عينيها..
:خير يا مدام منار..؟! نور.. نور فيها حاجه.. ؟!قال جملته بقلق و ترقب..
لترد منار بقلق..
:نور سابتنى امبارح لما خرجنا من الحفلة.. و لحد دلوقت معرفش عنها حاجه.. و فونها مقفول.. قولت يمكن جاتلك..مالك بصدمة و خوف..
:طب مفيش اى حد ممكن تروحله.. او اى مكان.. ؟!منار..
:نور عمرها معمتلها.. و هى وعدتنى انها مش هتاخر و هترجع.. و هى اصلا ما تعرفش حد تروحله..مالك بقلق..
:احنا لازم نبلغ الشرطة...تعالى يلا..أتى والده من خلفه.. ليساله باستغراب..
:يلا فين يا مالك.. ؟! و مين دى.. ؟!مالك بارتباك..
:دى.. دى..:انا هعرفهم كل حاجه يا مالك بس انتوا رايحين فين دلوقت..؟!
قالتها والدته التى جاءت مع باقى العائلة...مالك بقلق..
:نور اختفت من بعد الحفلة و فونها مقفول يا ماما.. هنروح نبلغ دلوقت و ندور عليها..خرج مالك برفقة منار من المنزل..
بينما أخبرت دلال الجميع بما حدث.. ليكون اول من أفاق من صدمته هو محمود..
:يعنى نور كانت موجوده فى اسكندرية طول الفترة دى..؟!اومات دلال بهدوء..
اسماعيل بقلق..
:طب يا ترى هى فين دلوقت..؟! لازم ندور عليها احنا كمان..كاد حسن و محمود و محمد ان يوافقوه ليخرجوا.. و لكن منعتهم دلال..
:لا.. محدش هيخرج.. هنستنى لما مالك يكلمنا الأول..^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
قدم مالك البلاغ.. و بالطبع لن يتم اى إجراء قبل مرور ٢٤ ساعة.. لذا اتجه مالك مع منار لجميع محلاتهم و المصنع.. و كل الأماكن التى من المحتمل ان تذهب إليها.. و لكن بلا فائده.. ليقترح مالك ان يذهبوا إلى مكان الحفلة و يتتبعوا اثرها..
و بالفعل اتجهوا إلى هناك.. ليسالوا العديد من الناس الموجودين.. و لكن لم يعرفها احد..ليجلس الاثنان على إحدى الكرسى الموجودة على الكورنيش..
مالك..بارهاق..
:يا ترى انتى فين يا نور..؟!صارت منار تبكى بخوف..
:انا مش هقدر اعيش من غيرها بعد ما اتعودت عليها ابدا.. انتى وعدتينى ترجعى يا نور.. وعدتينى..
أنت تقرأ
مدللتى المكافحة
ChickLitعندما تهان كرامتك.. حتى لو بدون قصد.. عندما يمن عليك الآخرون بما فعلوه لأجلك.. حينها فقط لن تستطيع الصمود.. و البقاء فى حياتهم.. قررت الإبتعاد و الخروج إلى الدنيا.. و لكن لم تكن تدرى ان الرواية الان قد بدأت.. فقصة كفاحها لن تكون كأى قصة.. قبل أن تلت...