#مدللتى_المكافحة..
#الفصل_الرابع_عشر..عند نور و ادم..
نور بتذمر..
:يعنى حتى المرة الوحيده اللى ابقى عايزة احوّر فيها .. يكشفنى ابن دلال..؟!حاول ادم كتم ضحكاته..
:لما انتى بتحبيه اووى كدا.. ليه ماتتعاتبوش..؟!نظرت له نور بجديه..
:هعاتبه.. بس مش دلوقت..ادم باستغراب..
:اى دا.. اى اللى جابهم هنا دول..؟!نظرت نور إلى تلك النقطه التى ينظر لها ادم.. لتجد مالك و نهلة متقدمين نحوهم..
مالك بتساؤل ..
:انتوا بتعملوا اى هنا..؟!نور بارتباك..
:كنت.. كنت عايزة اكلم دكتور ادم تانى.. لأننا ماتكلمناش كتير امبارح..اوما ادم بهدوء..
لينظر لهم مالك باستنكار.. و صوت عالى.. بينما اعمته غيرته..
:و ما استأذنتيش ليه يا انسه يا محترمة..؟! و الا احنا مش ماليين عينك..؟!و عايزة تمشى على حل شعرك..؟!التمعت عينا نور بالدموع..
:انا اسفه.. انا.. انا..ركضت تاركةً اياهم خلفها ينظران لها بحزن..
ادم بعصبية..
:انت ازاى تكلمها بالطريقة دى..؟!مالك بعصبية هو الاخر..
:انا ابن خالها.. انت مين..؟،هز ادم راسه بقلة حيله قبل أن يتركه و يذهب..
نهلة بعتاب..
:ماكنش لازم تكلمها كدا يا مالك..مرر مالك يديه فى خصلاته.. قبل أن يغادر هو الاخر بعصبية..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
قاد آدم سيارته بسرعه.. بينما يحاول مهاتفة نور..ليصيح بنفاذ صبر..
:ردى بقا...لم يكد يرفع عيونه للنظر أمامه حتى وجد تلك الفتاة أمامه من حيث لا يعلم.. ليضغط على الفرامل بقوة...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
جلست نهلة على ذاك الكرسي فى الكافية مرة أخرى بحزن.. فهى لا تدرى اذا ما كانت منتصرة.. ام خاسرة فى كل ما حدث.. افاقت من شرودها على صوت أحدهم..
:تسمحيلي اقعد...؟!رفعت نظرها.. بتقابل عيناه العسلية.. بزرقاوتيها.. باستغراب..
:أفندم.. ؟!جلس ذاك الشاب على الكرسي المقابل لها بمرح..
:شكرا.. انا كريم.. و انتى.. ؟!نظرت له باستغراب اكبر..
:أفندم... ؟!قرب كريم وجهه منها..
:أفندم... ؟!نهلة بنفاذ صبر..
:انت مجنون اكيد..! عن اذنك..و كادت ان تقف و لكنه وقف أمامها فورا ليمنعها من الخروج..
:لو سمحتى استنى لحظة.. عشان خاطرى اقعدى و هفهمك..نظرت له باستغراب.. تحاول قراءة عينيه.. و لم تجد مفر من الأمثال لأمره.. لتجلس مجددا على كرسيها بنفاذ صبر..
أنت تقرأ
مدللتى المكافحة
ChickLitعندما تهان كرامتك.. حتى لو بدون قصد.. عندما يمن عليك الآخرون بما فعلوه لأجلك.. حينها فقط لن تستطيع الصمود.. و البقاء فى حياتهم.. قررت الإبتعاد و الخروج إلى الدنيا.. و لكن لم تكن تدرى ان الرواية الان قد بدأت.. فقصة كفاحها لن تكون كأى قصة.. قبل أن تلت...