#مدللتى_المكافحة..
#_الفصل_السابع_عشر_والاخير..
آدم..
:يعنى انتى عايشة انتى و مامتك بس دلوقت... ؟!همس..
:ايوا..آدم..
:طب ممكن اجى اشرب عندكوا شاى...؟!همس بإستغراب..
:طبعا تنورنا..آدم بابتسامه..
:بس خدى بالك.. مش هاجى اشرب شاى بس..ابتسمت همس بإستغراب..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
حسن بتذمر..
:بقا ابقى اول واحد كاتب كتابى.. و كلهم يتجوزوا معايا يا جدعان.. دا اى الظلم دا... ؟!يارا بضحك..
:تصدق صعبت عليا.. من حق..؟! تصدق نسيت.. انا زعلانة منك اصلا. و أدارت وجهها.. بحنق..حسن ببلاهة..
:بعد كل الضحك دا.. و فى الاخر زعلانة منى.. ؟!يارا بتصميم..
:ايون.. افتكر يا استاذ يا محترم انت غلطت فى اى انهاردة...حاول حسن التذكر كثيرا و لكن لم يسعفه عقله ليقول..
:طب قوليلي و انا أصلح غلطتى..ادارت له وجهها مجددا بحنق..
:يوم بحاله.. يوم بحاله يا حسن ماتقوليش فيه بحبك... ؟!ضربها حسن على قفاها بخفة و حنق..
:يا شيخه خضيتينى..ليبتسم بحب..
:بس برضو انا مايهونش عليا زعلك..ليمسك يدها اليمنى و يطبع عليها قبلة طويلة..
:بحبك..و يمسك اليسرى طابعا عليها قبلة أخرى..
:بعشقك..و عمرى ما هحب و لا اشوف غيرك فى حياتى.. ❤️🖇️
^^^^^^^^^^^^^^^^^
بعد مرور عشر سنوات..:مالك... مالك.. اصحى يا مالك يلا.. هو اللى كنت بعمله فى امى يتعمل فيا.. بس كتير اوى لما تبقى انت و بنتك..؟!
مالك بتذمر..
:سيبينى بقا شوية عشان خاطرى..ضربته نور بالوساده..
:يا عم قوم بقا.. انت ناسى ان انهاردة افتتاح المستشفى..؟!اعتدل مالك على السرير قليلا..
:هو الواحد مايعرفش ينام دقيقتين زياده...؟!ابتسمت نور بسماجه..
:لا يا حبيبي.. قوم بقا عشان تشرف على التجهيزات.. على ما انا اكلم البنات اشوفهم جايين ايمته..نفض مالك الغطاء بحنق..
:حاضر ياختى.. امال بنتك فين..؟!نور بابتسامه سخرية..
:رايحه اصحيها اهو.. المهم اصحى ابنى الكبير الأول..^^^^^^^
دلفت إلى غرفة ابنتها التى تبلغ من العمر 5 سنوات.. فبعد زواجهم فاجأها زوجها بتقجيمه أوراقها إلى إحدى المدارس مرة أخرى.. لتحصل على شهادة الثانوية العامة فى اول سنة من زواجهم.. و للحق هو كان له الفضل الأكبر فى تحقيق حلمها و التحاقها بكلية الطب.. لتتخصص بالراحه كوالدها.. و محبوبها الأول.. فقد كان مالك يساعدها بكل أعمال المنزل.. و لم يبخل عليها ابدا.. بل كان عونا لها حتى حملت ب "سچا".. طفلتها العنيدة.. المدللة.. و رغم صعوبة حملها.. كان مالك يحثها دائما على المذاكرة.. و الصبر.. و يساعدها رغم تعبه.. حقا.. يصعب إيجاد مثل هذا الرجل الحنون فى هذا الزمن الذى قل فيه الرجال...
أنت تقرأ
مدللتى المكافحة
ChickLitعندما تهان كرامتك.. حتى لو بدون قصد.. عندما يمن عليك الآخرون بما فعلوه لأجلك.. حينها فقط لن تستطيع الصمود.. و البقاء فى حياتهم.. قررت الإبتعاد و الخروج إلى الدنيا.. و لكن لم تكن تدرى ان الرواية الان قد بدأت.. فقصة كفاحها لن تكون كأى قصة.. قبل أن تلت...