Buketi arabasına bindirip göndermek benim için zor olmuştu , ne kadar kendine güveniyor gibi dursa da onun için babasının çok önemli olduğunu biliyordum. Kenan ve periyle vedalaşıp eve doğru yol aldım. Peri giderken bir şey olursa mesaj at geliriz demişti. İyi dostlar biriktirmişim .
Anahtarla kapıyı açıp içeri girdim yavaşça, normalde yemek kokularının beni karşıladığı evde şu anda her şey sanki sis bulutu içindeydi. Üstümü çıkartıp salona yöneldim. Televizyon açık ama sesi kapalıydı. Önlerinde bir gazete ve buketle ikimizin samimi bir fotoğrafı. Karşılarına geçip oturup konuşmalarını bekledim. Annemle göz göze gelmeye çalıştım ama bana bakmıyordu , babamın başı öne eğilmiş ellerini iki yandan ensesine bağlamıştı. Konuşmadan bekledim.
Aradan geçen 15 dk'nın sonunda artık bazı şeyleri anlamıştım, onlar bu durumu kabul etmeyeceklerdi. Ama onlar benim ailem ve beni anlamalarını beklerdim. İçimde hüznün ve kırılmışlığın, anlaşılamamanın üzüntüsü vardı. Kalkmaya yönelmişken babam konuştu
B : Otur
- 15 dk'dır konuşmanızı bekliyorum burada tüm saygımla
Bunu diyince annem güldü
A : Saygıdan bahsediyorsun
Ama hala bana bakmıyordu
-Neden bana bakmıyorsun anne, cinayet mi işlemişim ne oldu
A: Cinayet işledin evet , içimde ki bir şeyleri öldürdün. Sen ... Sen bunu nasıl yaparsın
-Neyi nasıl yaparım anne , ben aşık oldum siz neden bahsediyorsunuz bu tavır nedir, siz eğitimci insanlarsınız bu cahil tavırlar size yakışıyor mu
Bağırmadan sakince konuşuyorduk ama içim çığlık atıyordu
B : Bunun normal olduğunu mu iddia ediyorsun
- Ne yani siz Anormal olduğunu mu iddia ediyorsunuz. Neye göre kime göre
A : Değil mi ?
Bana bakabilmişti en sonunda ama öyle bir bakıyordu ki sanki geçen gün bu evden çıkarken bana sevgiyle bakan o değilmiş gibi .
- Anne , benden tiksiniyor musun ? Kendi kızından öz evladından. Bu zamana kadar sizin başınızı öne eğdirecek bir şey yaptım mı . Sadece aşık oldum ve bunun için kimseden özür dilemeyeceğim. Sizin bu tavrınızı hak etmedim ben. Benim için kolay mı sanıyorsunuz .
B : Bu senin tercihin ama
Canıma tak etmişti artık
-NE TERCİHİ BABA tercih dediğin şey sabah kalktım bugün ne renk giysem düşüncesiyle gelir , insan bir sabah kalkıp ah artık ben kadınları seveyim demez. Ben hiç bir erkekle çıktım mı bir düşünün, ben hep ilgimi çeken bir çıkmadığına yoruyordum bunu ta ki buketle tanışana kadar. Şimdi kendi öz ailem bana pislikmiş gibi bakıyor , teşekkür ederim.
Yerimden kalkıp odama gittim
A: Daha konuşmamız bitmedi
-Benim için bitti ben anlayacağımı anladım.
Kapımı çarpıp oda kapısını kilitledim gelmezler ya gelirlerse muhabbeti daha da uzatmamak için. Benden sonra dış kapının çarpılma sesini duygum ama umursamadım.
Küçük bir valiz çıkartıp temel ihtiyaç ve kıyafetlerimi doldurdum. O sırada buketle yazıştım onda da durumlar karışıktı babasının tavrından bahsetti. Ah insanlar niye kimse kimseyi insan diye sevemiyor ki.... Buna saygı duymak bu kadar mı zor.
Odanın kilidini açmadan odama baktım , bu odada deli gibi çalışırken dünyanın en iyi evladıydım, burslu okula girdiğimde dünyanın en zekisiydim. Şimdi dünyanın en pisliği öyle mi, tabularınız yerin dibine batsın. Cüzdanımı da valize atmadan babamın bana ihtiyaç halinde kullan diye verdiği kredi kartını elime aldım. Dedemin eğitim için para gönderdiği banka kartı kaldı yanımda sadece .
Salona gittiğimde annem yoktu demek kapıdan çıkan oydu, iyi böyle daha iyi olmuştu. Çünkü şu anda bende onu görmesem daha iyi olacaktı. Babamın yanına gidip önüne kredi kartını koydum başını kaldırdı gözleri çok üzgündü... Sevmek dışında ne yapmıştım ki
B: Ne yapıyorsun
-Kartını veriyorum , siz beni kabul etmiyorsanız bu evde de artık yerim yok
B: Hayır bir yere gidemezsin
- Reşitim ve istediğim yere gidebilirim baba , affedersin baba diyorum ama ağız alışkanlığı affedersin
B : Gitmek ne demek ,bunu çözebiliriz
- Nasıl çözeceğiz, bir sabah uyanıp tercih değiştirmemi mi bekleyeceksiniz
Cevap verememişti
-Ya da ayrılmamı mı bekleyeceksiniz , ya da en uygun gördüğünüz kocaya mı vereceksiniz cahil insanlar gibi
Yine cevap verememişti
-Bende öyle düşünmüştüm. Canımız sağ olsun bende ailemi yakından tanımış oldum. Kendinize dikkat edin ben okuyup iyi bir meslek sahibi olacağım, sizden beş kuruş istemeyeceğim ve bu eve bir daha gelmeyeceğim buna emin olabilirsiniz. Ha beni görmeye dayanamayan anneme de söylersin benim içinde o öldü. Bu son cümleler benim için çok zordu gözümden bir damla yaş aktı ama içimde o anda her şey bu şekilde his bulmuştu.
Kapıdan çıktığımda kenan'ın evine gittim, kapıyı çaldığımda peri açmıştı kapıyı. Orda olacaklarını biliyordum . Elimde valizi görünce omuzları çöktü ve beni kendisine çekip sarıldı.
Peri : Ah bebeğim gel içeri hadi
Valizi girişe koyup salonda koltuğa ruhu boş bedenimi bıraktım bir süre bekledim peri bana su getirmişti. Olanları onlara anlattım, en az benim kadar şaşırdılar çünkü anne ve babam yılların eğitimcisiydi bu kadar cahil hareketleri beklenecek en son insanlardan denilebilirlerdi. Ama demek ki eğitimle de olmuyor bazı şeyler.
Kenan : Bende kalabilirsin biliyorsun yalnız kalıyorum
-Teşekkür ederim ama şu anda eve bu kadar yakın olmak istemiyorum. Bu gece sadece burada kalmak istiyorum ama onlara burada olduğumu söylemeyeceksiniz . Bukete gitti dersiniz sorarlarsa daha da nerde konum ne demezler zaten.
Onlara basın toplantısından da bahsetmiştim ne olacağını hepimiz merakla bekliyorduk.
Saatler geçmişti peri ve kenan'ı bile aramamıştı ailem, demek ki gözden bu kadar çabuk çıkarabiliyordu insan evladını vay be.......
Telefonum çaldığımda arayanın buket olduğunu gördüğümde yüzüm gülebilmişti.
-Sevgilim
** Hayalim biricik aşkım nasılsın neler oldu
Durumu özetledim kenanda olduğumu anlattım
** Bu insanlar neden bu kadar saygı duymuyorlar insanların sevgisine, neyi anlamak istemiyorlar. Ah bebeğim sen canını sıkma . Birazdan toplantı var bende hala ne yapacağımı bilmiyorum ama her koşulda seni seviyorum ve çıkınca oraya geleceğim . Konum atar mısın baba sevgilim
- Buket'im güzel sarışınım bende her koşulda senin yanındayım benim için kendini sıkma, orda ne konuşmak istiyorsan konuş ben biliyorum artık beni sevdiğini. Sahne senin güzelim.
Telefonu kapatıp televizyonun başına geçmiştik, kaç saattir magazinde bu basın toplantısının reklamları dönüyordu akşam saat 20:00 olmuştu ve program başlayıp canlı yayın olarak basın toplantısı olduğu odaya bağlandı.
İşte benim güzel aşkım oradaydı ve ben onun yanında bile olamıyordum.....
Tabularınız ve Ön yargılarınız batsın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Arkadaştan Öte (girlxgirl)
RomanceAnkara'nın iki farklı kesitinden iki farklı hayat yaşayan iki farklı kız. Birisi en zengin kesimde yaşayan şımarık , her istediğini elde eden, güzel , bencil, okulunun en popüleri , gece hayatının aranan yüzü , okuluna çokta özen göstermeyen, Ünlü...