Majlis kesyukuran untuk anak yatim yang berada di Pusat Kebajikan Anak Yatim itu meriah sungguh dan memecahkan suasana yang berada di dewan itu. Pengetua naik keatas pentas untuk memberikan ucapan di atas pentas.
"Selamat pagi, anak-anak. Hari ini kita patut bersyukur atas kehadiran Cik Lee Jihan. Kerana beliau telah menyumbangkan sumbangan kepada kita untuk mengisikan lagi tabung untuk bantuan kita. Cik Lee Jihan sila naik ke atas pentas. Berikan tepukan gemuruh kepada beliau."
Jihan pun naik keatas pentas dan berada di atas sekarang. Dia mengambil mikrofon dari Pengetua Song.
"err... Terima kasih kepada Pengetua Song Ari atas penghargaan pada saya. Ia sudah jadi tanggungjawab saya untuk berikan separuh dari saya untuk awak semua. Sekian itu je." Jihan pun turun dari pentas dengan penuh hormatnya.
----------------
Dirumah Lee Jihan:
"hai, penatnya hari ini. Aku serius penat."
"ha..... Jihan dah balik ke dari Pusat Kebajikan Anak Yatim? Acam ane? Abang nak tahu juga?."- Lee Jeno.
Jeno memberikan Jihan air yang baru dia buat untuk dirinya sendiri dan minum sedikit melihat ke arah Jihan dan memberi kepada Jihan. Jihan melihat tajam padanya. "asal kau je yang tak pergi suruh Jihan asal?." kata Jihan sambil minum air dari Jeno. Jeno terkejut beruk akan percakapan Jihan yang kelihatan letih je.
"ala, lagipun kita berdua punya duit kan? Aku suruh kau je la yang pergi dari aku nak pergi nanti tak pasal-pasal kena pikat ngan cikgu-cikgu umur 40-an. Tak nak aku." Jihan hanya mampu menahan kesabaran untuk kesihatan dirinya yang penat namapos tu.
"at least, you must go that, not me. So, I ask you again, kenapa aku kena pergi untuk majlis itu sedangkan kan kau yang tua dari aku? So jawab la?." Jeno hanya mampu diam dari tidak menimbulkan perang dunia ke 10.
" Answer la Jeno woyyy?." Jihan pergi ke dapur mengambil masakan kimchi yang Lee Jeno buat untuk makanan tengahari mereka berdua.
"kau pun tahu aku benci majlis besar-besar an? Memang tak la aku nak pergi." Jeno membaringkan badannya diatas sofa di ruang tamu rumah kami.
"eh, ayah tak balik lagi ke?." tanya Jihan kepada Jeno sambil duduk di sebelah Jeno. Jeno pun mengangkat bahu sambil itu meletakkan kepalanya diatas riba Jihan. Jihan hanya berdengus kecil kerana tindakan abangnya itu. Apa boleh buat kalau abang korg berperangai sebegini.
*ting*
Boss Kang:
Lee Jihan sila datang pejabat sekarang!!!!!!!!!.
Lee Jihan:
Baiklah, saya datang sekarang.
Seen.Jihan terus bergegas bangun dari sofa.
_____________________________________Hai, saya penulis baru. Harap maafkan saya jika ada berkurangan.
Tlg follow dan comment
Jangan jadi hantu sbb tak follow. And lagi satu tlg la vote. Jangan lupa pulak. comment tak nampak korg yg baca nanti.
So, I'm so sorry once again bagi pihak saya🙏
#SAYAPENULISBARU
COMMENT AND FOLLOW👌🙏
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...