Di sebuah villa yang cantik ini, tidak siapa mengetahui apa didalamnya.
Cuma pemilik dan penghuni rumah ini saja yang tahu.
'krak'
Pintu bilik yang gelap dikuak. Seseorang memasuki ruangan itu.
"sayang~ I ada buatkan you bubur ayam. Fav you kan?". Kata yeoja itu.
"aku nak balik! Sudah lama kau kurung aku di sini". Kata namja itu. Yeoja itu meletakkan dulang yang berisi itu lalu menumbuk wajah namja yang terikat tak bermaya itu.
"kau sendiri yang datang kesini! Tapi, kau mengatakan yang aku ini culik kau?!". Kata yeoja itu sambil menendang perut namja itu.
"argh!!! Sakit la". Kata namja itu perlahan kerana sudah tak bermaya.
Lalu namja itu melelapkan matanya kerana sudah tak bermaya.
"tidur dan rehat la kau. Selagi aku tak berbalas dendam aku, selagi itu kau akanku pegang". Kata yeoja itu seraya membuka tombol pintu bilik itu.
****************
Jihan dan Haruto pergi ke Sungai Han setelah mereka menghabiskan makan tengahari mereka.
Mereka duduk di bangku yang berhadapan sungai itu.
"Jihan, okay tak?". Kata Haruto yang memecahkan suasana kekok antara mereka.
"hmm, okay cuma... Teringatkan sesuatu". Kata Jihan yang menatapi wajah Haruto itu.
"teringatkan something like what?". Tanya Haruto seraya memandang wajah Jihan yang setia menatapi wajahnya itu.
"cuma mendiang abang dan abang aku yang dah lama tinggalkan keluarga kami". Jawab Jihan sambil senyum, matanya sudah berkaca.
"mendiang abang maybe aku tak boleh nak tolong. Tapi, i think you're first brother maybe i can help you". Kata Haruto yang memberikan harapan terhadap Jihan.
Muka Jihan tampak bersinar kerana tak sangka ada juga yang mahu mencari abangnya.
"seriousla. Hmm dia pun dah pindah ke Chicago sebab dia kahwin dengan Kak Hayoung. Maybe dah ada anak". Kata Jihan seraya menitiskan air matanya.
Haruto segera mengesatkan air mata milik Jihan menggunakan ibu jarinya.
"hey, hey. Janganla nangis. Okay aku serious nak tolong kau. Janganla nangis, susahla nanti nak cari abang kau". Haruto menarik Jihan ke dalam dakapannya yang hangat itu.
"harap kita berjumpa dengannya". Kata Jihan yang tenang kembali dalam pelukan Haruto itu.
"hey jom spend time until night nak?". Cadangan Haruto untuk Jihan tak bersedih kembali.
"spend time? Kau kan kerja". Jawab Jihan seraya keluar dari dakapan itu.
"tak aku cuti. Jom kita spend time!". Jerit Haruto, Jihan hanya menutup telinganya.
***********
Jeno di dalam office tampak stress. Dia cuba untuk menenangkan pikiranya. Tetapi, sedang dia cuba untuk menenangkannya, sosok seseorang memasuki ruangan biliknya.
" yow hyung, dah fikir ke belum pasal hari itu?". Kata namja yang masuk ke dalam bilik itu.
"kau tak payah menyibuk. Aku tahu urusanku". Kata Jeno yang serabut akibat fikirannya kembali terganggu.
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...