CHAPTER 8 💕

138 27 2
                                    

"ha, kenal ke?" Jihan memikirkan sejenak siapakah gerangan lelaki ini.

"Taehyun, kau tak cite kat dia ke? Sian dia aku tengok tercengang macam orang jawab soalan spm" kata Beomgyu lalu menghulurkan tangannya kearah Jihan.

Jihan tersenyum kelat lalu menyambut huluran tersebut. Jihan memandang Taehyun. Tetapi, Taehyun mendahului dia dan duduk diatas sofa bersebelahan Yeonjun itu.

"okay, sebenarnya lelaki yang tanya kau ni, dia la lelaki yang bernama Haruto. Anak Watanabe ni".  Haruto membesarkan biji matanya kearah Taehyun.

"Haruto, macam familiar je nama kau". Kata Jihan yang masih lagi keliru. Haruto hanya menepuk dahinya dan tak mampu menghalang kebodohan Jihan ni.

Beberapa minit kemudian.

"ha!!! Kau kan Haruto yang selamatkan aku dari lelaki nyah itu. Kan?!" Haruto dan TXT member melihat kearah Jihan yang sedikit teruja itu.

"yah, jom makan aku lapar la". Kata Soobin dan kedengaran suara perutnya menguasai keheningan sunyi sepi.

S

K

I

P

Hyunsuk yang sedikit tak puas hati akibat yeojanya itu curang terhadapnya. Mengusutkan rambutnya. "ARGHHHH" suara lelaki tersebut kedengaran di dalam kereta miliknya sendiri.

*flashback*

Hyunsuk jalan mendekati tandas ketika yeoja yang disayang lama sangat di dalam toilet. Jadi, dia pun terjah mungkin apa-apa boleh terjadi.

"no baby, next time nanti kalau Hyunsuk dengar macam mana? Next time kita together ye?". Yeoja yang bernama Kim Taera itu.

"Taeru!!! Apa ni?!!!" kata Hyunsuk sedikit tegas dan sedikit perlahan sebab kat public an.

Penerangan: Taera, Hyunsuk panggil Taeru.

"oh babe. Eh bukan macam you sangkakan. It's just.... We're friend not more than that you think". Taera sedikit terkejut akan kelibat namjachin dia terjah tanpa izin.

"kau memang sama dengan yang lain!!!!" kata Hyunsuk dan beredar.

*end flashback*

Hyunsuk mengingati kisah dimana dia membenci seorang perempuan yang mencintai dia.

Ye................ JIHAN LA APA LAGI.

Hyunsuk senyum nipis kerana teringat akan moment dia dan yeoja itu.

Tapi, riak wajahnya bertukar sedih. "aku tak sepatutnya buat kau macam tu. Hiks hiks, kalau kau betullah cintakan aku. Dan aku percaya semua itu, memang kita dah bersama sekarang. Aku benci diri aku. Hiks-hiks." Hyunsuk menangis tersedu-sedu.

Dari jauh seseorang memerhatikannya.

'you should not do that.'
'You hurt someone love you.'
'You hate she. But,'
'She is mine'

Jihan pov's:

Aku melangkah masuk ke ruang bilikku yang ditambah tempoh itu. Aku rebah kan badanku diatas katil yang gebu ini kerana aku terlalu penat walaupun tak kerja.

Sedang aku baring bermain telefon pintar milikku. Kedengaran bunyi pintu diketuk lalu aku melihat kearah cermin yang boleh melihat sesiapa di luar.

Ternyata itu, Lee Jeno abang aku sendiri. Tapi, macam mana dia tahu aku kat sini.

Aku hanya beritahunya yang aku tak balik kerana ditambahkan tempoh.

'krak' pintuku ditolak selepas aku membuka tombol itu. Jeno terus rebah kan badannya diatas katil aku. Dia ingat ni sepupu makwe dia punya laki ke? Nak baring kat katil ni.

"dek, apa kata malam ni... Abang nak ajak kau pergi majlis keluarga Choi. Tapi, abang tak tahu nak bawa sape? Kau jelah." Lalu aku pun turut baringkan badanku diatas katil dan memandangnya dengan tak puas hati.

"buat apa? Jeno je la, lagipun saeng penat la. Itu la orang suruh bercinta ke kahwin ke kan lagi bagus ada partner nak ajak. Itu la single lagi". Kataku yang sedikit bengang itu.

Jeno duduk berhadapan aku yang masih lagi baring.

"saeng! Saeng cakap orang, saeng itu pun sama eh tak da partner life. Kau teman jelah abang ni. Apa yang susah sangat untuk kau turutinya adik ku yang manis ni". Jeno kelihatan sedang merajuk dan berpaling muka dengan aku. Eh leh, dia ingat dia ni raja ke nak orang pujuk je keje dia ni?.

"oppa merajuk la macam ni. Sian oppa tak sape nak teman oppa hiks-hiks." Abang aku buat-buat nangis gais....

"ye la, aku ikut kau. Tapi kau jangan macam-macam suruh aku buat eh". Aku tak suka buat dia merajuk sebab dia lah satu-satunya yang jaga aku kerana appa kerja. Eomma? Eomma dah lama meninggal sewaktu lahirkan aku.

Author pov's :

Jihan dan Jeno pun bergelak ketawa bersama dan akhirnya Jeno pun terlelap di tengah ari begini di bilik adiknya.

Jihan?

Jihan pun terlena dibuai mimpi kerana penat sangat dia melayan abangnya itu.

Maaf, mak author dah bising bila la nak tido. Katanya dah malam sangat ni. Kalau ikutkan author nak menaip je gaissss.

Okay gudnite.

To Be Continue:

𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖 Where stories live. Discover now