Suasana dewan perkahwinan itu meriah sungguh. Jihan melihat merpati dua sejoli itu sangat la kacak dan cantik.
"kalau la aku dapat duduk atas pelamin tu kan. Untung-". Belum sempat Jihan mahu menghabiskan ayat.
"mesti la untung sebab cantikkan susunan atur dia?". Jihan menoleh melihat gerangan badan yang dia sangat kenali.
Yup! Choi Hyunsuk crush dia dari dulu.
Hyunsuk memandang dia dengan muka yang mempunyai senyuman yang dari tadi tak lekang dari bibirnya.
" eh Hyunsuk sunbaenim, macam mana sunbaenim datang sini?." kata Jihan sambil melarikan pandangan mata Choi Hyunsuk yang comel tu.
"hmm mesti kau tertanya an? Ha, ni majlis my cousin. Tak baca nama keluarga dia tu 'Choi'?." katanya yang sombong dia tidak suka terhadap Jihan.
Walaupun Jihan cantik tetap Hyunsuk sunbaenim dia ini tak suka langsung terhadap dia.
Kalau dulu Jihan selalu duduk skodeng dia ke sana ke sini kesana ke sini eh-eh dah macam PM pula 'kesana kesini' 🤣.
Balik pada cerita.
"eh Hyunsuk sunbaenim ni. Ramai kan nama 'Choi' tu". Giliran gadis pendek ni pula yang sombong.
Ye.. Memang Jihan mula rasa dah tiada perasaan terhadap Hyunsuk tu. Sebab apa?
.........
*flashback*
"eh sunbaenim, saya cuma nak cakap saya....". Kata Jihan yang memalu je depan Hyunsuk sunbaenim tu.
"saya apa?!". Hyunsuk mendekatinya.
"saya.... ARGHHHH!!!!". Jerit Jihan apabila Hyunsuk menumbuknya.
"a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". Hyunsuk terus menampar mukanya polos itu.
"tapi, apa salah saya. Awak tak terima saya jadi teman wanita awak? Kalau ye pun tak terima saya. Jangan la hina latar belakang saya!!! Argh!!! Berhenti menampar muka saya la!!!". Jihan jadi terduduk dan pengsan buat seketika.
Hyunsuk tinggalkannya lalu pergi dari situ.
*end flashback*
Jihan menujui pengantin. Dan meninggalkan lelaki yang dia menyampah dari dulu.
" congrats, semoga gembira ke anak cucu ye. Apa apa pun selamat pengantin baru". Pengantin senyum dan Jihan pun hanya duduk di meja makan.
Dia melihat boss dia tu tak habis-habis 'babygirl' dia tu. Maklom la kononnya 'sugar daddy' kau hanurt.
Skip
Jihan mabuk jadi dia menuju keatas untuk tidur.
Memandangkan majlis itu sudah tamat. Dia segera meminta diri dalam keadaan mabuk itu kepada pengantin.
"ehem-ehem, pengantin girl and pengantin boy. Ehek-ehek bukan apa nak minta diri dulu
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...