CHAPTER 21💕

116 15 24
                                    

Haruto dan Junkyu berjalan kaki jenjalan pada waktu malam ditown Itaewon.

Haruto kusut dan hanya termenung memikirkan sesuatu.

"Eh Haruto, kau cuba bawak bertendang. Jihan takkan setuju punya kahwin dengan Hyunsuk tu".

Junkyu cuba menenangkan Haruto yang betul ii kusut itu.

"Kau nak suruh aku bertenang macam mana?! Dia sendiri cakap setuju dekat Taehyun, kau pula cakap yang dia takkan setuju?!".

Haruto memberontak dan menendang batu kecil ii dijalanan.

Junkyu hanya menggeleng dan berhenti dari jalan.

"Kalau dia setuju dengan paksaan, dia takkan senang ii nak kahwin dengan Hyunsuk itu. Mesti ada plan disebaliknya".

Haruto pun berhenti dan menoleh kearah belakang dan melihat Junkyu.

"Kau ingat ini drama murah tv3 ke sial? Dia takkan mampu buat apa ii kalau dah dipaksa oleh bapak dia".

"Kau ini banggang ke apa? Aku tak habis cerita lagi kot nyah. Tertiba kau nak bantah apa masalah kau?".

Haruto menyeluk tangannya masuk kedalam poket hoodie dia.

"Hmm sambungla". Kata Haruto seraya jalan dan diikuti Junkyu dibelakang terus sebelahnya.

"Cerita dia, aku dah mula berkawan dengan Jihan. Itupun "BFF". Aku sendiri yang minta nak jadi bff dia".

Haruto tercengang dan hanya memberikan attention kepada Junkyu.

*Flashback*.

Jihan baru balik dari kedai serbaneka berdekatan rumahnya. Pada waktu malam dia mengambil keputusan untuk berjalan kaki.

Jihan berjalan dan terasa ada seseorang cuba mengikuti jejak langkah dia.

Dia menoleh dan terpampangla wajah seorang lelaki yang mencurigakan.

"Eh awak siapa? Awak nak buat apa ikut saya?".

Lelaki itu datang mendekati Jihan.

Jihan sudah mengelak tetapi lelaki itu ingin merentap rambut Jihan.

Jihan terduduk dan memohon supaya lelaki itu lepaskan dia.

"Tolongla, awak nak apa sebenarnya?".

"Aku mahu nyawa kau. Aku nak bunuh kau. Puas? Ready or not".

"Tolong jangan apa ii saya".

"Kau ingat sewaktu kau keluar dengan Taehyun?. Aku la orang yang menikam kau. Aku fikirkan, kau akan mati... Tetapi, kau selamat".

"Jadi, hiks.. awak la yang menikam saya itu?".

"Ye aku la... Tapi, peluang aku untuk bunuh kau sekarang ini terbentang luas! Bersiap sedia untuk mati".

Jihan menggeleng dan mengumpulkan kedua tangannya memohon untuk dilepaskan.

"Woyh anak setan mana terlepas pada bulan kelahiran aku ini?".

Kata seorang yang datang untuk membantu Jihan.

"Kau siapa? Kenapa kau perlu masuk campur urusan aku?!".

Namja itu smirk dan datang mendekati pembunuh itu dan Jihan.

"Aku penjaga dia. Campur urusan? Memang urusan aku".

"Oh urusan kau? Baik, ambik ini".

𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖 Where stories live. Discover now