CHAPTER 10 💕

133 23 4
                                    

Jihan sepertinya terkejut kerana abangnya Jeno, sedang mengemas barangan Jihan di dalam resort itu.

"eh Jeno, kau okay tak? Asal kau kemas barang aku? Sat lagi aku boleh kemas sendiri la". Kata Jihan sambil mendekati Jeno yang melipat baju t-shirt Jihan.

"hurmm, good morning. Kau gi la mandi. Aku kemaskan lagipun kau letih tu. Mabuk punya bau pun tak hilang lagi".

Jihan pun okay kan aja. Dia pun segera membau badannya. Hmm bau arak kuat sangat.

*flashback*

Jeno dan Jihan pun beredar dari dewan yang disewa oleh Choi Hyun Joo.

Jihan tiba-tiba melihat 7e kerana tekaknya yang sudah terlalu kering itu segera menyuruh Jeno memberhentikan kereta kerana dia mahu ke 7e.

"yah Jeno, stop. Aku nak beli air la. Kau nak?". Tanya Jihan. Jeno pun memberhentikan kereta.

"nak. Tapi, nak aku teman ke?". Tanya Jeno, Jihan memberhentikan langkahnya sambil memandang wajah kacak abangnya itu.

"takyah la. Tunggu jap aku pergi belikan". Kata Jihan lalu menutup pintu kereta itu.

Selang beberapa minit~~~~

'tok-tok'

Jeno segera membuka lock pintu keretanya.

Jeno memandang ke arah Jihan. Macam pelik. Apa yang pelik erk?

"nak ambil ni. Aku belikan. Enjoy la". Kata Jihan sambil menghulurkan beer super 7 kepada abangnya Jeno.

"eh dik kau gila ke apa ni? Kau jangan buat pasal la adik". Jeno yang gelabah itu terus memusingkan Jihan yang menghadap depan terus ke arahnya.

"ala kau ni Jeno, tak sportingla. Aku just lama siot tak minum. Last pun waktu kau bagi aku. Appa kata jangan, kau bagi jugak. Itu boleh la kau larang sebab aku baru berusia 19 tahun". Kata Jihan sambil membuka tin itu. Segera Jeno mencapai tin itu lalu menatapi wajah adiknya.

"adik jangan macam ni. Tak ke—". Kata Jeno yang tersekat akibat Jihan merampas balik.

"diam la. Aku beli banyak ni. Kalau kau nak boleh ambik nanti kat resort. Aku minum dulu". Kata Jihan lalu meneguknya.

1 teguk tin~

2 teguk tin~

3 teguk tin~

4 teguk tin~

5 teguk tin~

Jihan selesai minum Jeno pun segera merampas plastik yang Jihan beli tadi. Kerana ada 5 lagi tin. Kalau dibiarkan menjadi-jadi perangai Jihan ini.

"ala takkan lima kot". Kata Jihan sambil menatapi wajah sekacak lelaki Jeno.

"cukupla. Kau kata tadi, aku boleh ambik sikit. Ni kau nak habis kan pula". Eh-eh Jeno ni pun tadi kata tak kesian ke kat Jeno loh ni dia pula yang berkata macam itu.

"ekleh. Tadi kata tak payah minum ni kau pula". Jihan sedaya upaya mencapai plastik itu tetapi Jeno bertegas.

"enough Jihan! Dah jom balik". Jihan terus pout lalu Jeno menghidupkan enjin keretanya lalu segera meninggalkan kedai 7e itu.

Sampai je~ Jihan tak larat bangun sebab dia dah tertidur lalu Jeno segera mengangkat adiknya Jihan.

*end flashback*

Hyunsuk ke mundar mandir di dalam pejabatnya.

Apa yang Abe Uncuk kita memikirkan itu.

Dia segera mencapai telefonnya.

"ye boss, kami tengah usaha. But mereka dah lari kat Canada. Nanti kitorg infrom bila dah dapat address diorg. Baik boss kitorg gerak lu".

Hyunsuk terus mematikan telefonnya lalu dia menyandar kan badan di kerusi yang dia dudukinya.

"kau takkan dapat lari la. SHIBAL!!!!!". jerit Hyunsuk yang bengang itu.

S

K

I

P

Haruto menuju kearah bilik menyiasat. Dia segera mengeluarkan fail tentang seseorang.

"file about they family. Let's start it".
(author tahu Haruto boleh berspeak sikit. Jangan la kecam Haruto😑)

Dia segera memanggil Yeonjun masuk ke dalam biliknya.

"yow Yeonjun hyung. Masuk jap, aku nak cakap la". Kata Haruto terus meletakkan geggangan telefon itu.

Jihan pov's:

Aku dan Jeno sudah sampai rumah. Aku mengangkat beg bajuku itu lalu Jeno membantuku membuka kan pintu rumah kami.

"aik. Jihan baru balik? Jeno mana pergi?". Kata seseorang yang berada di ruangan tamu rumah keluarga kami.

Ye..appa la apa lagi.

"appa tak baca mesej Jeno ke? Kan Jeno kata Jihan duduk resort. Jeno pun temankan dia ni ha". Terang Jeno. Aku terus menaiki tangga tingkat rumahku.

"Jihan lepas kamu habis letak baju kamu kedalam bilik. Mari sini appa nak tanya?". Kata appa aku.

"nae! ~". Jerit ku dari atas.

Setelah selesai aku turun ke bawah.

"ha. Appa nak kata apa?". Tanyaku.

"tak de la appa just nak tanya, Jihan sihat tak? Tu je appa nak tanya". Sambil sengih ke arah aku.

"lol, tu je ke? Hmm Jihan sihat. Appa?". Kataku lalu mengambil air dari huluran abangku.

"appa sihat. Eh! Appa dah lambat ni. Jeno tengokkan Jihan kay. Appa nak keluar dulu". Kata appaku.

Hmm mana taknya aku tak berapa kenal Appa. Selalu sangat sebok sampai aku je dengan Jeno.

"Hmm okay Appa". Kataku serentak dengan Jeno.

"hurmm Jihan lapar tak?". Aku melihat ke arah Jeno yang sedang menatapi wajahku dengan 'aegyeo' tu.

Haih cair hati aku ni. Haish Jihan kau tu adik dia sama darah dan daging.

"Hmm boleh la. Tengah lapar ni". Kataku sambil membalas 'aegyeo' itu.

Jeno eyesmilenya.

"jebal! Jgn la wat senyum macam tu". Kataku. Betul-betul dah cair aku ni.

"hahah jatuh cinta ke? Mana boleh Jihan kau tu adik aku. Hahahah?". Sakat abangku.

"okay Jihan nak tolong!". Jerit ku dari belakangnya.

"haish sakit telingala Jihan". Kata Jeno. Aku gelak besar sebab mukanya yang sedang menggosokkan telinganya akibat aku jerit ke arahnya.

End pov's.















Hari guys harinie author penat otak sebab terlebih perah otak author.

I'm sorry once again.
Don't forget to vote.
Don't forget to follow ma acc.
Don't forget to comment.

I lobe u guys.👋



𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖 Where stories live. Discover now