Satu bangunan mereka pusing dari start mereka datang mall ini.
"eh, Jihan. Aku nak bawak kau kat somewhere. Kau nak?". Kata Taehyun sambil menggebil-kebil biji matanya.
"kat mana lagi, Taehyun? Dahla satu mall kau bawak aku. Mana lagi kau nak pergi?". Kata Jihan dengan malas.
Gila tak penat berpusing satu mall itu. Kau bayangkan tak berhenti, lenguh siot kaki. Author rasa author dah rebah dah.
"eee, sabar la. Baru pukul 3:25 kot. Takkan dah penat kot. Nampak sangat kau tua esok, kau menopos aku rasa".
Jihan mengecilkan matanya dan mengetap rahang.
"okay, jangan jadi hulk kau kat sini. Dah jom". Taehyun menarik tangan Jihan dan mereka berlari keluar mall.
"aduh tak cukup nafas la sial. Kau ini watak apa? Spilash yang laju tu ke? Ha. Ha. Ha. Ha". Tercungap cungap Jihan. Taehyun pun satu. Pergi lari laju laju dah kenapa.
Mereka masuk kereta. Taehyun tak membalas langsung pertanyaan tak masuk akal si Jihan itu.
"woyh anak Kang! Aku tanya ini".
"ye aku anak Kang. Tapi bukan anak spilash yang kau cakap tu. Gila apa kau?". Kata Taehyun sambil menggeleng dalam ketawa.
"dasar anak Kang!. Cepat la kata nak pergi suatu tempat".
"yela hanat". Kata Taehyun sambil menghidupkan enjin kereta.
Dalam perjalanan mereka hanya bertemankan lagu yang berkumandang di radio. Wow BM author. Author memang ada piala BM okay. 😌.
Mereka hanya senyap dan membiarkan lagu sahaja yang bersuara.
Akhirnya mereka sampai didestinasi yang Taehyun katakan itu.
"okay dah sampai!".
Jihan hairan itu terus menatap wajah Taehyun dengan penuh persoalan yang bermain difikirkannya.
"kenapa kita dekat rumah anak yatim ini?". Kata Jihan sambil memerhati taman yang berbukit.
Rumah anak yatim yang berada diatas bukit itu di tenung oleh Jihan.
Memang Jihan pernah datang rumah anak yatim, sebab sedekah dekat mereka.
"aku nak ambik adik angkat. Kau nak?".
Jihan dengan penuh persoalan itu membuat muka yang penuh hairan.
"apa siak? Okay, aku terangkan. Aku sebenarnya nak ambik adik angkat. Kau kan tahu yang aku tak de adik pun. So, aku bosan la duduk rumah sensorang". Jihan dengan hairan itu terus membuat muka kononnya faham.
"hmm, abis tu apa kena mengena dengan aku?".
Taehyun menepuk dahinya.
"aku nak suruh kau pilih la". Kata Taehyun itu membuatkan mata Jihan penuh bersinar.
'dia nak suruh aku pilihkan. Aww terujanya'. Bisik batin Jihan.
"kalau macam tu, jom!". Jihan terus keluar dari perut kereta milik Taehyun.
Taehyun didalam kereta itu hanya tersenyum sahaja kerana keterujaan Jihan.
"eh Jihan tunggu!". Taehyun berlari mengejar langkah milik Jihan.
'ttok-ttok'.
Pintu bilik pemilik rumah itu di ketuk oleh Jihan dengan penuh terujanya.
"oh, encik Taehyun ye? Ini siapa?". Kata pemilik itu.
"oh annyeonghaseyeo, Lee Jihan imnida". Kata Jihan sambil menundukkan badannya.
"oh, ini isteri encik ye?".
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...