Sudah tiba waktu untuk Jihan teman abangnya Jeno pergi majlis keluarga Choi.
"yah, Jeno kau ni mengalahkan yeoja. Siap pun mengambil masa 1 jam. Haish jadila kau wahai yeonamja HAHA". Jeno pun keluar dari bilik Jihan kerana Jihan tunggu di luar sewaktu abangnya bersiap.
"eee, sabar la. Aku cari singlet biru yang kita beli tadi kat shopping mall. Tu yang aku tak tahu mana kau letak". Pandangan tajam oleh Jeno dipersembahkan kepada adiknya Jihan.
"lain kali tanya la Jihan. Ini nak tunjuk pandai. Sekarang ni kalau lambat macam mana?". Kata Jihan yang mengambil dompet dia yang tertinggal di dalam lacinya.
S
K
I
P
Sampai sudah mereka di dewan yang di sewa oleh Choi Hyun Joo ayah kepada Choi Hyun Suk.
Jeno pergi ke arah guard yang diarahkan check undangan yang disediakan oleh CEO syarikat CHJ itu.
"helo, sir. What's your name?" kata guard itu.
"my name is Jeno Lee. From Lee's family. And you saw that girl beside me. She is my lil Sister. Jihan Lee." terang Jeno, lalu Jihan mengangguk.
"here you'r card sir. And you miss". Kata guard itu lalu menghulurkan sekeping kad ke arah Jeno dan Jihan.
Lalu mereka mencapai kad itu.
"thanks." serentak mereka.
Jihan dan Jeno mencari tempat yang tertulis nama keluarga mereka.
Jihan ternampak kerusi itu lalu menarik tangan Jeno.
"Company LNF".
"Jeno, ni tempat kita". Lalu Jeno pun mengangguk. Mereka duduk di situ menunggu majlis bermula.
Sedang majlis bermula, Choi Hyun Suk, anak kepada keluarga Choi, datang menghampiri mereka.
Jihan dengan muka menyampahnya. Apatah lagi Jeno, lagi rasa macam nak tumbuk je muka Hyunsuk itu.
"Hai, korang dah datang ke? Awal sampai". Kata Hyunsuk yang duduk berkepit dengan Jihan itu.
"awal apanya? Kan dah pukul 9.00 malam ni". Kata Jeno yang menarik Jihan supaya berdekatan dengan Jeno.
"oh, Jeno hyung. Tadi appa ada panggil hyung sebab nak beritahu something katanya." kata Hyunsuk yang kembali duduk dengan betul.
"Dato' Choi Hyun Joo, dia dekat mana?". Kata Jeno dengan menampakkan wajahnya yang risau.
"eh lek dulu. Appa ada je kat bilik rehat. Asal nampak macam risau je?". Kata Hyunsuk dengan smirk nya.
"kau kata asal risau? Sebab, aku dah terhutang budi dengan dia. So, memang aku risau". Kata Jeno yang dengan senyuman yang Jihan sendiri tak pernah nampak selama ini. 'sinis'. Jihan seperti terkejut akan tindak balas abangnya itu.
Tiba-tiba datang seorang pembantu ceo company datang mendekati mereka.
"CEO Lee Jeno, Dato' Choi panggil untuk keatas." katanya. Ye itu la Pembantu Choi Hyun Joo.
"hmm baik". Kata Jeno dengan segera membangunkan punggungnya yand duduk dari tadi.
"mari ikut saya". Kata yeoja yang cantik itu. Jeno tidak sama sekali terpikat walaupun terseksi kau. Hanya satu dalam kepalanya. Jikalau Jihan tidak berkahwin dengan lelaki yang baik dan penjaga Jihan selagi itu Jeno tidak akan berkahwin. Jikalau sudah dijumpai baru dia akan pikir tentang benda ala itu.
Jihan melihat kepemergian abangnya dan bayang sudah semakin lama menghilang.
Hening diantara Jihan dan Hyunsuk.
"kau dah ada crush baru ke?" tanya Hyunsuk yang memecahkan heningan sunyi sepi itu.
"Jihan, mmm nak kata ada crush baru, takdela. Sebab Jihan dah Hati mati.".kata Jihan yang memerli keadaan.
Hyunsuk hanya menganggukkan sahaja.
S
K
I
P
Jeno pun mendekati mereka dengan muka yang serba salah. Jihan memandang ke arah abang kesayangannya itu dengan wajah terkedu.
" Jihan jom balik". Jeno menarik tangan Jihan yang sedang duduk itu.
"tapi abang kan majlis baru bermula dari 2 jam tadi. Kenapa—". Belum sempat Jihan berkata-kata Jeno mendukung adiknya seperti bridal style itu.
Ye, lama juga Jeno di dalam bilik Dato' Choi sehingga pukul 11 malam itu.
"Lee Jeno, malu la aku. Kenapa tadi kau angkat aku? Eh tak de Attitude la kau ni. Nanti dia cari macam mana?". Tanya Jihan dua kali ganda kerana ramai melihat mereka itu.
"nak malu buat apa? Kaukan adik aku. Aku dah beritahu Dato' dah. Takyah risau". Jeno mengusap rambut adiknya yang pendek itu.
Jihan dan Jeno sebenarnya muka tidak serupa. Jihan takut nanti ada girl-girls hanurt berbicara tentang mereka.
"okay jom mulakan perjalanan kita!!!". Jerit Jeno di dalam kereta milik Jihan.
"eyyy sakit telinga la". Kata Jihan sambil menggosok telinganya.
Haruto pov's:
Aku duduk kerusi bilik ku. Aku terpikir adakah Jihan pernah ingat akan aku.
Bukan pasal pernah menyelamatkan dia dari lelaki nyah itu. Aku menanyakan ia adakah masih dia mengingatiku.
*flashback*
Sedang aku menangis ada seorang budak perempuan yang sebaya aku datang mendekati aku di bangku taman permainan.
"hey, awak. Kenapa awak nangis ni. Tak comel la." katanya kepada aku. Aku melihat ke arahnya yang sedang makan aiskrim itu.
"oh, awak nak aiskrim ye? Nak. Ambillah saya boleh beli lagi". Katanya lagi. Aku melihat aiskrim dengannya bersilih ganti.
Lalu aku mencapai aiskrim itu..
"terima kasih". Kataku yang tersedu sendan itu.
"hmm nama awak apa?". Tanyanya lagi. Dia duduk di sebelah aku. Dan menatap wajahku.
"hmm Haruto Watanabe. Awak?". Jawab ku ringkas dan aku tanyakan padanya.
"nama saya Lee Jihan. Comel la nama awak. Hehe". Katanya yang sedang ketawa comel.
Kami duduk bergelak ketawa tiba-tiba satu sosok memanggilnya.
"LEE JIHAN, JOM BALIK APPA DAN OPPA DAH NAK BALIK!!!" kata seorang Ahjusshie.
"Haruto, saya balik dulu eh. Bye". Katanya.
Belum sempat dia bangun dia kembali duduk kembali.
"hmm bagi tangan awak. Saya nak pakaikan ini di tangan awak. Mana tahu kita boleh jumpa lagi." senyumnya seperti seorang bidadari jatuh dari langit.
"hurm terima kasih." kataku.
"bye". Dia mencium pipi mulusku.
Aku seperti mati kaku di situ.
*end flashback*
"eh Haruto, asal kau termenung ni?". Kata namja mulut becok. Ya la sape lagi kalau bukan Park Jeongwoo.
"aku terkenangkan sesuatu". Jawab ku ringkas malas nak berlawan kata dengannya.
"ni mesti pasal Jihan kan? Hurmm apa rancangan kau selepas ni?". Tanyanya lagi. Aku melihat tajam ke arahnya.
"aku nak melindungi dia dari jauh". Jawapanku yang paling ringkas.
"okay la aku saje je jenguk kau. Aku balik dulu. Ini kakak aku Park Chaeyoung dah memekak. Okay bye". Katanya lalu meninggalkan aku.
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...