Jihan masih lagi tak balik ke rumah. Dia masih lagi bersama Yedam. Yedam membawa Jihan ke shopping mall yang milik keluarganya.
Hari ini je Jihan dah macam memborong satu mall. Tangannya penuh beg shopping. Bukan setakat tangan Jihan je, Yedam pun penuh! Kau rasa?
"eh DeeDee. Kau ini belanja aku macam ini banyak, aku seganlah". Kata Jihan sambil memandang beg yang dipegangnya dan di tangan Yedam juga.
"takyah la kau rasa segan sebab aku ngan kau kan kawan. So, anggap je ini hadiah untuk kau". Kata Yedam sambil senyum memandang ke arah Jihan.
Jihan pun senyum kelat.
"hari ini bukan hari jadi aku". Kata Jihan sambil itu tangannya yang penuh itu dicuba untuk mengaru kepalanya yang tak gatal.
Yedam ketawa besar kerana perbuatan Jihan yang pendek lagikan pendek tangan itu termasuk jari.
"ini hadiah, sebab aku dah lama tak jumpa kau. Last pun aku cakap aku cakap kawan kau, kau tak kenal aku. Yela, waktu itu kau baru bangun dari koma. Then, aku pun pindah ke Jepun". Kata Yedam sambil meletakkan begnya dan tolong mengaru kepala Jihan.
"oh, tapi kan tak habis ke duit kau kat shopping mall ini? Yela, kau tengok banyak siot kau belanja aku". Kata Jihan sambil itu membuka langkah untuk berjalan diikuti Yedam.
"hmm, nampak sangat kau masih lagi bangang. Nak kata bangang, tak bangang. Nak kata bodo, tak bodo. Haish inikan shopping keluarga aku punya". Kata Yedam sambil mengeram. Aduh Jihan tu kau ampunkan jela. Dia bukan ingat pun.
"oh~hahahah". Ketawa Jihan itu membuatkan Yedam juga turut ketawa sinis.
"tapi kan Jihan....". Ayat Yedam terhenti dan itu juga membuatkan langkah Yedam berhenti.
"aik, tapi kan apa? Oh kau nak tanya aku 'tapi kan Jihan....' itu je. Hmm jawapan aku. 'P, E, R, G, I. M, A, M, P, O, S". Kata Jihan sambil menoleh ke belakang dan melihat kearah Yedam.
Yedam terus mencebik. Alololo cute je muka macam itu. Geram author.
"eee, kau ini. Aku nak tanya, macam mana kau kenal aku balik, sedangkan last kau cakap tak kenal aku". Kata Yedam sambil meneruskan perjalanannya dan Jihan juga turut ikut.
"oh, yang tu Jeno la yang bagi tahu aku". Kata Jihan sambil ketawa kecil kerana muka yang dibuat Yedam.
Aigoo, cute la...
"oh macam tu. Jadi, kau dah kenal aku 100% la ni?". Kata Yedam sambil tangannya menunjukkan kereta yang pemandunya parkir.
"mungkin ye, mungkin tak". Kata Jihan sambil menangguk arahan yang Yedam berikan.
Mereka masuk ke dalam kereta. Yedam duduk di belakang diikuti Jihan.
"Jihan, aku hantar kau balik ye?". Kata Yedam sambil menenung jam tangan miliknya dan terus memandang ke arah Jihan.
Jihan dengan pantas menggeleng. Itu membuatkan Yedam mukanya berkerut.
"lah, dah kenapa taknak balik. Yela, Jeno sunbaenim itu kan garang, tak pasal pasal aku kena maki bertepek tepek". Kata Yedam sambil itu membuat isyarat pada pemandunya untuk jalan.
"aku taknak balik dulu". Kata Jihan itu sekali lagi membuatkan Yedam hairan.
'takkan gaduh kot dengan Jeno. Dia bukan main sayang lagi kau'. Desis hati Yedam.
"okay, bagi sebab. Kenapa kau taknak balik?". Tanya Yedam itu terus membuatkan Jihan bingung.
"hmm aku taknak duduk seorang seorang kat rumah". Kata Jihan sambil membuat mulut itik.
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...