*BBUM!*
Jihan menolak pintu Boss Kang dia dengan kuat kerana tergesa-gesa nak tahu kenapa boss Kang panggil dia.
"Encik Kang, ada apa tergesa-gesa panggil saya ye?." tercungap-cungap Jihan berlari untuk menuju ke bilik bossnya. Boss Kang terkejut sebab tolakkan pintu itu. Dia pandang tajam pada Jihan. Jihan hanya mampu tersengih dan menggosok belakang lehernya.
"awak, ingat pintu ni awak bayar KE????!." Jihan menggosok telinganya kerana suara Boss Kang terlalu nyaring.
"maaf Encik Kang". Jihan menarik kerusi yang berada dihadapan meja boss Kang. "saya sebenarnya nak suruh awak pergi uruskan majlis yang saya bincangkan kelmarin. Jadi, awak boleh pergi... URUSKAN SECEPAT YANG MUNGKIN!!!.""aduh sakit betul telinga aku. Kau dah tahu aku ni kelam kabut sikit kau panggil aku cam tu sekali. grr!!!". Jihan mengadu seorang diri apabila keluar dari bilik Encik Kang Taehyun tu. Hanya tidak kuat kerana takut akan bossnya tu.
————————————————-
Jihan menuju ke pintu utama resort tu. Maklumlah wedding planner an. Jadi Jihan dengan muka pura-pura fine tu menuju ke budak-budak company bossnya tu.
"selamat tengahari, Cik Lee." sapa seorang budak yang bernama Hwang Yeji tu. Jihan menundukkan kepalanya seperti Yeji tu. "hmm, selamat tengahari. Awak dah hampir siapkannya?." Jihan menuju ke pelamin orang kaya yang meminta company boss dia tu menyiapkan pelamin pelanggannya itu. Maklum la orang atasankan. Jihan meneliti satu persatu kerja yang budaknya lakukan.
"Cik Lee duduk lu okay, saya ambikkan coffee untuk Cik Lee." kata Shin Ryujin kepada Jihan. "hmm, okay thanks". Jihan hanya meneliti dan tidak melihat ke arah pekerjanya.
Sedang ia telitikanya dia memandang ke arah sosok seorang perempuan yang memasuki bilik larangan dari encik Kang Taehyun tu. Dia mengejar sosok itu dan menariknya keluar dari bilik itu "cik, bilik ini tak dibenarkan orang sebarangan masuk kecuali staff company kami". Perempuan itu menoleh dan berupanya itu bukan perempuan tetapi lelaki yang menyamar jadi perempuan.
Dah la takde sesiapa kat situ. Sedar tak sedar lelaki itu keluarkan pisau mensasarkan lehernya secara tidak langsung dia menekup muka Jihan menggunakan ubat untuk pengsan.
————————————————--
Jihan tersedar dari pengsannya setelah di pengsan kan tadi. "err... a-aku kat mana ni? Kenapa bilik ini cam tak scarry je?." Jihan melihat tempat dia dibaring kan lalu dia terkejut kenapa tangan dan kakinya tidak lagi diikat.
"kau,dah sedar?." kata seseorang lelaki yang tak dikenalinya. Jihan terkebil-kebil melihat lelaki yang tinggi tiang ni.
"kau ni sape ye? Kenapa kau pengsan kan aku lalu letakkan aku di sini?". Jihan dengan tidak puas hatinya.
"owh. Aku Haruto. Sebenarnya tadi sewaktu kau pengsan aku yang selamatkan dari lelaki yang kurang siuman tu. Dah kenapala dia pakai macam perempuan tu? Pelik la". Kata Haruto dengan suara nya yang garau tu.
"owh. Jadi Haruto la yang selamatkan saya tadi?". Haruto mengangguk perlahan. "WAH! ARIGATO!!!". Haruto dengan sedikit kesal kerana menyelamatkan perempuan kurang siuman ni.
YOU ARE READING
𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖
Mystery / Thriller"Aku nak lindung dia dari jauh. " - Haruto. "eh takyah la, lagipun si Yedam dah borong satu mall cari barang aku".- LeeJihan ""a-aku benci kau! Kau tak layak jadi teman wanita aku! Kau hanya la anak pelacur mana tah! Aku benci kau!!!!". - Hyunsuk Ap...