CHAPTER 7 💕

134 24 4
                                    

Author pov's.

Jihan dipanggil oleh Taehyun. Dan Jihan memasuki bilik Taehyun dengan muka sungguh bangga bercampur teruja sebab Taehyun bagi dia dok kat resort yang mahal tu.

*ttok-ttok*

"Come in". Lalu Jihan pun masuk dan menunduk untuk menyapa dengan hormatnya.

"ha Jihan, meh sini kejap. Saya ada satu benda nak cakap ni". Kata Taehyun kepada Jihan yang berdiri dekat pintu itu.

Jihan pun mendekati Taehyun itu. "ye encik, mahu apa?" Jihan dengan aegyo dia tu. Taehyun memandang menyampah terhadap Jihan tu. Tapi, Jihan tetap dengan senyuman dia tu.

"ni, petang ni awak teman saya boleh tak?" Jihan dari senyum hingga sampai telinga itu terus mengecil senyum itu.

"pe-pergi mana eh?". Kata Jihan sambil tergaru-garu kepalanya yang tak gatal itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jihan pov's :

Apa masalah la dia ni bawa aku ke sini. Benci betul la aku. Ni la sisi si Taehyun yang aku benci namampos.

"eh boss kita ni nak gi mana sebenornya ni?" Jihan menoleh kearah bossnya ditempat si pemandu.

"ceom, acok alam. Kita dok alam tu tunggu comeone la". Taehyun buat aegyo dia tu. Jihan hanya menayang kan muka senyum palsu atau lebih tepat senyum malas dia tu.

S

K

I

P

Taehyun masuk mendahului aku. 'cantik la rumah ni' batinku berbisik seorang diri. Tanpa sedar Taehyun menarikku masuk ke ruang tamu yang dipenuhi dengan 'namja'. Kau rasa? Apa yang aku rasa tak???? Mesti korang rasakan?????.

"Taehyun, kau bawak awek mana siot?". Tegur satu namja mana yang rambut ala lelaki panjang berwarna Pink tu.

"eh Taehyun, diorg ni sape weyh?". Bisikku di telinga Taehyun.

"korg kenalkan ni kawan seatmate and classmate sepanjang hidup aku. Nama dia Lee Jihan. Sampai sekarang masih lagi bertatap muka masing-masing". Aku memandang menyampah dengan si Taehyun ni.

"annyeong, say-aku Lee Jihan. Korg siapa nama?" kataku malas sebab dipaksa oleh Taehyun yang menonjol-nonjolkan siku dia kearah aku.

Pastu ada mamat ni muncul dari mana tah tapi aku macam pernah jumpa dia.
Kat mana eh? Korg tahu tak???!

"diorg TXT member termasuk tu sebelah kau tu pun TXT.". Lelaki itu menunjukkan jarinya kearah Taehyun. Taehyun memandang agak berlagak dia ye.

"hey girl. Make 'em whistle like a miselle. Bomb,bomb.—AKH!!!!".Tiba-tiba lelaki itu kena tampar oleh lelaki yang rambut warna Pink tu.

"bodo ke apa??? Hmm baidawai, saya Yeonjun. Mat mambang ni Soobin." Aku hanya melihat karenah mereka.

"hmm nama aku Beomgyu." kata mamat ni. Dia macam dingin sikit. Jadi, aku pun senyum kekok je.

"hai, saya Huening kai. Gembira bertemu Jihan sshie". Dia menghulurkan tangannya kearah aku. Lambat-lambat aku hulur la juga.

"and ofcourse, aku Kang Taehyun your boss". Aku menjeling dan memukul lengannya.

"eurmm, kau ingat aku tak??!" Aku memandang kearahnya lalu aku cuba ingat kembali sape ye?...

"haaaaaaaa!!!!!!!"

To Be Continue:

𝕄𝕪𝕤𝕥𝕖𝕣𝕪 𝔹𝕠𝕕𝕪𝕘𝕦𝕒𝕣𝕕 - ℍ𝕒𝕣𝕦𝕥𝕠 𝕎𝕒𝕥𝕒𝕟𝕒𝕓𝕖 Where stories live. Discover now