VC MAMA

965 42 2
                                    

Hari pertama di resort ini dengan sex yang bagus. Haha, then kami keluar dan pergi makan pasembur dan nasi kandar di Penang ni. Nas kandar ni sebenarnya sama je dengan nasi-nasi mamak lain, cuma kalau resmi orang dulu-dulu, dorang kandar bekas nasi ni, so that is why la dipanggil nasi kandar. Ha gitu. Rasanya sama je macam nasi biasa but nostalgia lama tu yang menamakan nasi tu sebegitu.

Then petang tu kami jalan-jalan dekat pantai dekat hotel je. Kami cari satu port then duduk dekat tepi pantai. Kami berborak fasal macam-macam benda. Getting to know each other is memang agak lama. Plus, I reall want to know siapa abang Iqmal dan aku pasti abang Iqmal pun nak kenal aku siapa.

"Abang, kalau saya tanya abang boleh?", tanya aku sambil aku berbaring disebelahnya, ada payung ya, kawasan pulak agak redup, so, make sense la kalau aku cakap berbaring tu. Takdelah kami nak berbaring di tengah panas ke apa...gilo.

"Tanya ler", jawab abang Iqmal.

"Saya tak tau lagi nama penuh abang apa, saya asyik panggil abang iqmal je, saya tak tau pun nama penuh abang, boleh tak abang bagitahu nama penuh abang?", tanya aku.

"Boleh, nama penuh abang ialah Faris Iqmal, boleh camtu?", jawab abang Iqmal.

"Oh, Faris Iqmal, sedap nama tu, segak, macam orangnya juga", kata aku manja.

"Amboii, haha, thank you", kata abang Iqmal malu-malu.

"Tapi Mal, abang sebenarnya ada benda la nak bagitau", sambungnya lagi.

"Apa, gtau lah,", jawab aku.

"Tapi Mal kena janji dengan abang yang Mal takkan marah abang ye? Janji?", katanya serious.

"Ye, Mal, janji, tak marah", kata aku.

Tiba-tiba,

TRUUUTTT TRRUUUUTTTT

"Eh abang,kejap, ada video call. Ni Aunty Aini call, kejap saya angkat jap", kata aku.

"Hi aunty!!!, aunty sihat ke?", jawab aku.

"Hi Mal, sihat. Lama tak nampak Mal. Tak datang pun rumah aunty. Aunty merajuk la dengan Mal macamni", gurau Aunty Aini.

"Alaa, nanti Mal datanglah eh, Mal tengah bercuti ni, dengan kawan", sambil aku memandang ke arah abang Iqmal sambil tersenyum.

"Ye ke, tengok sikit, handsome tak?", kata Aunty Aini.

"Alah Aunty, dia malu lah. Haha, dia pemalu orangnya", kata aku.

"Alah, meh la tengok, handsome ke tidak dan aunty nak pesan jangan main-mainkan hati anak aunty ni, Mal kan dah macam anak aunty dah kan", kata Aunty Aini

Aku jadi macam terkedu sebab Aunty Aini cakap macamtu. Aku pun serba salah aku pun tarik abang Iqmal dan terus masuk dalam ruang telefon.

"Ni ha aunty, Mal panggil dia abang Iqmal", kata aku.

"Hi auntyyy mama", kata abang Iqmal.

"Faris!!! patutlah mama call tak jawab, Mal, ni la anak Aunty, Faris Iqmal", kata Aunty Aini.

Aku terkejut. Jadi, abang Iqmal bukan anak orang miskin macam dia cakapkan tu lah ke? Macam-macam benda bermain dalam fikiran aku. Abang Iqmal memandang aku. Kelihatan seperti dia juga berfikir. Mungkin pelbagai benda bermain di kepalanya.

"Oh ni la anak aunty. Abang Iqmal tak bagitahu saya pun Aunty! Jahat ni", sambil aku mencubit lengannya yang sado tu. Geram jugak aku ya sebenarnya tapi bila aku fikir balik, mungkin ini yang abang nak bagitau aku tadi. Kan?

Abang Iqmal hanya tersenyum kelat. "Ouch, sakit lah Mal", jawabnya.

"Mama, ni la partner Faris, Akmal Mustafa", kata abang Iqmal tanpa berselindung.

CINTA INSAN BIASA (COMPLETED)Where stories live. Discover now