MATA Umar tercelik bila mendengar bunyi loceng yang kuatnya macam nak kejut satu rumah. Dahinya berkerut. Ah masih rasa macam di alam mimpi tadi.Umar menguap. Bila dia nak regangkan badan, baru dia perasan ada tubuh yang sepenuhnya terbaring di atas tubuh Umar.
Nasib baik badan Orked taklah berat mana. Umar pun dah lupa bagaimana tubuh isterinya boleh berada di atasnya. Jari Umar menolak rambut yang menutup wajah Orked.
Dia tersenyum nipis melihat wajah yang masih cantik meskipun sedang tidur. Tanpa mengalihkan badan Orked, tangan Umar mencapai telefon Orked.
Ya dari telefon Orkedlah datangnya loceng yang macam nak kejut satu rumah itu. Tapi isterinya masih tak buka mata. Fakta menarik ; Orked susah nak bangun dari tidur.
Dah pukul enam tiga puluh minit.
Umar tepuk belakang badan Orked. "Sayang, bangun jom. Kita solat Subuh?" Lembut dia mengejut. Tak akan nak kejut pakai cara dia kejut Umairah pula.
Mungkin sebab suara Umar lembut sangat, sikit pun tubuh Orked tak bergerak. Lena sungguh isterinya itu beradu.
"Sayang, bangun... solat Subuh. Lepas Subuh boleh tidur balik." Dia mengejutkan lagi. Kali ini dengan menggoyangkan sikit bahu isterinya.
Perlahan - lahan Orked buka mata bila rasa tidurnya diganggu. Saat dia buka mata, benda pertama yang jadi tatapan adalah Umar.
Bibir Orked terus ukir senyuman. "Hmm bestnya tidur. So nice," gumamnya perlahan. Matanya ditutup kembali.
Dahi Umar berkerut lihat Orked yang nak sambung tidur. "Bangun, Orked. Solat Subuh dulu. Nanti kalau nak tidur balik terpulang. Umar tak kisah."
Tak ada balasan.
Fuh liat sungguh Orked nak buka mata. Terfikir pula Umar macam mana isterinya bangun tidur setiap hari. Siapa yang kejut Orked ni.
Nampaknya Umar tak ada pilihan. Tubuh Orked ditolak dari tubuhnya. Berlapis dahi Orked bila dia bukan lagi di atas suaminya. "Umar... nak Umar!"
Tangan Orked cuba menggapai Umar dalam keadaan mata masih terpejam. Dia terlampau penat sampai tak mampu nak buka mata.
Umar tarik tangan Orked sampai tubuh itu duduk. "Bangun, Orked. I will not being soft again." Suara Umar keras beri amaran.
Mata Orked terbuka separuh. Amaran Umar buat dia lekas bangkit dari katil. "Umar ni jahat! Nak kejut Subuh pun garang!" Kaki dihentak - hentak pada lantai.
Tubuhnya menghilang ke dalam bilik air. Sampai dah masuk dalam bilik air pun Orked tak habis lagi mengutuk Umar. "Tahulah tak suka orang tidur atas dia. Tapi janganlah tolak macam tu. Kalau otak Orked bergegar macam mana?"
Menggeleng kepala Umar. Hairan dari mana datangnya tenaga Orked untuk membebel di pagi hari. Huh pagi pertama bersama Orked agak mencabar.
Orked yang sukar bangun tidur, Orked yang tidurnya nak melekat, Orked yang keras kepala nak mood tak begitu okay bila bangun tidur.
YOU ARE READING
OUR CHOICE✔️
Romancei promise i'll stand with you even if the world is againts you. **** Hubungan Orked dengan Maksu dia bukan hanya sebatas anak saudara. Malah bagi Intan, Orkedlah anaknya, adiknya, teman rapatnya dan segalanya. Jarak umur empat tahun jadikan mereka...