Kakiku mengorak langkah untuk pergi . Tak pasal - pasal aku kena tengok ' drama ' di pagi hari
Aku ingat nak makan dekat cafe tu tadi , tapi tiba -tiba terserempak pula dengan pasangan yang hangat bercinta sedang berpelukan pula .
Aku berjalan, berjalan dan berjalan sehingga aku ternampak suatu tempat yang sesuai untuk aku tenangkan diri . Pemandangan sungai yang terlalu indah aku tatap . Jangan tanya aku sungai apa eh . Aku rasa semua orang tahu sungai apa yang aku maksudkan . Kalau tak tahu , nama dia sungai Han .
Aku baru je ingat nak bagitahu dia . Apalah nasib , masa tak sesuai pula .
.
.
.
Selepas kami meleraikan pelukan , kami dikejutkan dengan ,
" Woi ! Kalau korang tak nak buat kerja , berpeluk - peluk je kerja korang , baik tak payah kerja ! Ada kerja , buat cara ada kerja . Bukannya berpeluk macam pasangan yang paling sweet di dunia . Faham tak ?! Ujar Encik Han Seojun selaku bos di cafe ini .
" Maaflah encik , saya dengan Ji-eun ni kawan baik dunia akhirat yang sudah lama terpisah sejak sekolah menengah dan baru berkawan semula . Kata Taehyung . Tangannya menggosok mata seperti sedang menangis .
Banyaklah kau Taehyung . Aku tahu kau buat - buat nangis . Aku tahu sebab dia wink beberapa kali dekat aku . Pandai betul berlakon kawan aku sorang nih .
" Ish kamu ni cakap sikit nak nangis . Cakap sikit nak nangis . Tak faham betul budak zaman sekarang ni . Dah dah jangan nangis meh sini saya peluk . Pujuk Encik han sambil memeluk Taehyung .
" Jangan nangis lagi ya . Saya ada banyak lagi kerja yang nak kena buat . Nanti suruh Ji-eun pula pujuk eh ? " Taehyung hanya menjawab persoalannya dengan sekadar menganggukkan kepala .
Setelah Encik Han berlalu pergi , Kedengaran tawa meletus serentak dari kami berdua .
" Wei , aku rasa lah kan , Encik Han tu ada buat kerja part time jadi ustaz lah dekat rancangan Tanyalah Ustaz . Tak silap lah kan , trade mark dia ' Biar tahu , jangan keliru ' . Kataku pula .
Sekali lagi , Aku dengan Taehyung ketawa terbahak - bahak .
.
Pinggan di sinki aku cuci , meja yang terdapat sedikit kotoran aku lap dan kerusi yang tidak teratur aku susun . Akhirnya , siap juga kerja aku . Begitu juga dengan Taehyung .
Aku baru tersedar yang ada beberapa barang yang sudah habis dan perlu dibeli .
" Taehyung . . . " Panggilku dengan meleret . Dia hanya menjongketkan kening sambil matanya masih tertumpu pada skrin telefon .
" Esok , boleh tak temankan aku pergi beli barang ? "
" Boleh je . Lagipun dah lama tak keluar sama -sama dengan kau . Pukul berapa kau nak pergi ? "
" Umm dalam pukul tujuh setengah pagi boleh tak ? " Soalanku hanya dijawab dengan anggukan kepala .
.
.
Selepas diriku tenang , kakiku melangkah menuju ke rumah . Sampai sahaja , aku terus pergi ke peti sejuk dan ,
" Haish , time macam ni lah susu pisang aku habis . Mood aku dah lah tak berapa nak elok , kau habis pulak . Nak tak nak kena pergi lah ni . Menyusahkan betul lah ."
TBC
- Sorry kalau tak best
- Abaikan Typo
-sudi sudilah vote dan komen .