Part 21

9 4 7
                                    


Bangun dari tidur , aku terus bersiap . Maklumlah hari minggu cuti , cafe tak buka. Aku mengenakan hoodie yang Taehyung beri . Dia pernah beri aku hoodie . 

Cantik wehh baju tu . Hoodie yang dia beri antara hoodie tercantik aku tau !

Aku menuju ke meja solekku pula , lipbalm yang berwarna merah jambu itu aku calit sedikit di permukaan bibir aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku menuju ke meja solekku pula , lipbalm yang berwarna merah jambu itu aku calit sedikit di permukaan bibir aku . Lama gila aku tak pakai . Aku pergi kerja pakai bedak je . Muka aku kan cantik . 

Letak bedak pun dah perfect dah . Ceh perasannya

Tok Tok !

Bunyi ketukan mengejutkan pintu aku dari berangan depan cermin . Dompet di atas meja aku capai dan dengan segera aku menuju ke bawah . Tanganku lantas membuka pintu dan terpaparlah  muka Taehyung . . . 

WHAT?! Kami menjerit serentak .

dia pun paka hoodie jugak cuma warna je lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

dia pun paka hoodie jugak cuma warna je lain . .

" Kau pun pakai hoodie ? " 

" Kau lah tiru aku . Aku dah rancang dah nak pakai baju ni "

" Alaa aku pun sama . .  aku dah rancang dari semalam lagi . . "

" Sekejap , ni bukan ke aku yang bagi kau hoodie ni ? "

" Memang pun . Lama dah tak pakai ,jadi aku pakailah . Kali terakhir aku pakai baju ni pun masa last keluar dengan kau .  "

Mereka pun berborak sepanjang perjalanan . . 

.

.

Aku mencapai susu pisang dan meletakkannya ke dalam troli . Pada mulanya , memang aku nak pergi kedai serbaneka je . Tapi ada beberapa barang yang sudah habis dan ianya tidak dijual di kedai serbaneka .

" Tae , tolong ambilkan susu cair tu . " Kata ku sambil menunjukkan susu cair yang tersusun di dalam (?) rak .

Dia mencapainya lalu meletakkannya di dalam troli .

Sedang kami sibuk menyemak barang yang perlu dibeli , 

" Wei Ji-eun , tu bukan Jungkook ke ? " Ujarnya lalu menundingkan jari ke arah Jungkook yang sedang memilih biskut .

" Eh haah lah . dia buat apa eh dekat sini ? " Soalku .

" Dia pergi memancing lah . Tak nampak ke ? "

" Tapi bukan ke dia tengah pilih biskut ?" Soalku lagi sehairan hairannya .

" Kau dah nampak dia tengah pilih biskut , yang pergi tanya lagi buat apa ? " Katanya sambil membulatkan mata .

" Apa kata kita tegur dia nak  tak ? "

" Pergi ah "


Jungkook !! 

Aku mendengar seseorang memanggilku . Bila aku toleh , tiada siapa pun . .

Aku toleh sekali lagi , 

Nampaklah aku kelibat pasangan bercinta ni .Hati aku dah tak tenang . Ish menyibuk betullah diorang nih . Fikir sweet ke , pergi mall sama - sama , pakai hoodie , jalan sama - sama

JUNGKOOK ?! Kau dengar tak ni ?! 

Aku tersedar dari lamunan aku . 

" Hah apa kau cakap ?"

"Aku panggil kaulah . Kau mengelamun eh tadi ? "

" Mana ada . Tadi aku pandang perempuan cantik dekat belakang sana tuh .  " Bohongku .

" Tak apa lah kalau macam tu . Kitorang pergi sana dulu tau . Banyak barang lagi nak kena beli nih ."

ARGHHHHHH!!!!!!!


Aku ingin berlalu pergi bersama Taehyung . Tiba-tiba ,

ARGHHHHHH!!!!!!

Kami pun menoleh ke belakang . Jungkook sudah terbaring di situ . 



TBC

- Sorry kalau tak best

-Abaikan Typo


My Bunny | JJKWhere stories live. Discover now