Part 17

12 7 0
                                    

Setelah aku siap menyapu ubat , aku perasan je Jungkook ni dari tadi tundukkan kepala dia dah kenapa entah aku pun tak tahu .

" Jungkook asal kau tunduk ni ? " 

" Jungkook ? " Aku tepuk sikit bahu dia . Pengsan ke  mati mamat ni ?

Aku pegang dagu dia supaya muka dia terangkat sedikit , dan ya dia tidur ! Aduh , Jungkook ni tidur pulak bangunlah ! Takkan nak biar dia ni tidur kat sini kan ? tersengguk - sengguk pula kepala dia nanti . Sian eh sian . Nak tak nak aku kena angkat dia la kan ?!

Ya Ampun ! si Jungkook ni makan batu ke apa ?! Berat dia lain macam !

Setelah beberapa kali percubaan , akhirnya berjaya jugak aku angkat mamat ni . Dahlah berat ! Aku angkat dia dan letak atas sofa .  

Aku pergi ambik selimut dan bantal . Aku letakkan bantal dan selimutkan dia . Aku perhatikan je dia tidur . comel pulak aku tengok dia ni tidur .

.

Mata dicelikkan dan aku melihat sekeliling , " aku kat mana ni ? "  

Ouh dekat rumah Ji -eun rupanya . Aku baru perasan yang Ji -eun ada dekat tepi aku , dia duduk bawah tapi kepala dia atas sofa . Maksudnya dia macam duduk tapi kepala atas sofa . Ah aku yang pening nak terangkan nih .

Mohon kepada sesiapa yang tak faham boleh fahamkan tapi jangan sampai pening kepala ya !

- Author 

Ji -eun, bangunlah , kalau kau nak tidur jangan tidur dekat sini , tidur dalam bilik kau . Kataku lalu menggoyangkan sedikit tubuh yang kecil ini . Aku tak sampai hati sebenarnya nak kejutkan tapi aku kena kejut . 

EH KEJAP !!!!! TADI BUKAN KE DIA SAPUKAN UBAT DEKAT TANGAN AKU SEBAB LUKA ?! MACAM MANA AKU BOLEH ADA KAT ATAS SOFA NI ?! DIA ANGKAT AKU KE ?  Kataku dengan sedikit terkejut . 

Relax Jungkook , fikir positive , entah entah aku mamai then aku tidur kat sini . Kataku untuk menenangkan diriku ini . Harap - harap betullah kalau tak , buat malu diri sendiri je !


Setelah aku membebel panjang - panjang Ji -eun sudah bangun dari mimpi indahnya .

" Jungkook , kau dah lama ke bangun ? " Soalnya dengan kepala yang tersengguk - sengguk  .

 " Entah la wei , aku rasa dekat 20 minit jugak kot . " Balasku .

" Sorry eh aku tertidur dekat sini . " Katanya .

"  Tak ada hal lah . lagipun ni kan rumah kau . Ouh ya , jom lah aku hantar kau pergi cafe . Tadi kau baru datang lepas tu terustarik tangan orang  . " kataku pula .

" Ha yelah . Kejap lah , aku kan baru bangun , rambut aku dah macam kak limah dah ni . Aku nak kena betulkan balik rambut aku  ." Balasnya .

Setelah dia siap mendandan rambut dia tu dia pergi ke arahku . 

" Jungkook , aku dah siap ni . " Katanya .

" Jom lah . " Kataku .


Setelah mereka sampai , Ji -eun ternampak Jimin .

Jimin !!!!!  jerit Ji-eun . Dia segera berlari ke arah Jimin dan memeluk Jimin . Rindu katanya .

" Engkau ni asal wei , tiba - tiba menjerit ? " Tanya Jimin .

" Kau ah . Semenjak dua menjak ni , selalu hilang . " Balas Ji - eun .

" Kau nak aku cerita ? " Tanya Jimin manakala Ji-eun sekadar menganggukkan kepalanya sahaja.


- TBC - 

- Sorry kalau tak best

- Abaikan typo


Dah start pdpr , author kena belajar . Mungkin author jarang update . And nanti ada exam . So , author harap korang doakanlah author yang ada exam , pertandingan lagi and macam - macam lagilah .  Rasa macam nak unpub je cerita ni . Have a good day ! ❤❤✨✨


                 




My Bunny | JJKWhere stories live. Discover now