Part 26

14 5 4
                                    

" PANGGIL DOKTOR !!!! PANGGIL DOKTOR CEPAT !!! YANG KAU TERCEGAT LAGI DEKAT SITU BUAT APA ??!!! " Cemas Taehyung .

" Ish yelah nak panggil lah ni jangan ah marah marah . "

satu , dua , tiga , 

 DOKTORRRR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jerit kami .

doktor dengan bergegasnya menuju ke bilik Jungkook sampai jatuh tergolek . Doktor pun satu haih . Tapi , yang part jatuh tergolek tu , dia tak hiraukan jatuh tu semua . Dia pentingkan keadaan pesakit dia . Bagusnya lahai doktor ni .

" ha ya , ada masalah apa - apa ke ? "

" Doktor ! Ini Jungkook ni ha . Tiba - tiba je terbaring macam tu "

" Biar saya periksa ya . Mohon kamu berdua keluar dulu . Saya perlu periksa dahulu . "

Doktor sedang periksa keadaan Jungkook .

Setelah selesai , doktor memanggil mereka berdua untuk masuk .

" Hurm , keadaan dia agak teruk .  Saya rasa ada sesuatu yang mengganggu dia . " Terang doktor.

" teruk ? ganggu ? Siapa yang ganggu dia ? Tadi kitorang sama sama pergi makan coklat . Saya tengok dia elok je . "Balas Taehyung pula .

" Mungkin ada benda yang mengganggu dia seperti perasaan cemburu atau benda lain ? "Soal doktor .

" Cemburu ? hurmm . . . EH ! Haah lah tadi kan kau gigit coklat yang aku pegang tadi . So , maybe dia ingat kita- tak sempat aku habis kan ayat ku , Taehyung sudah memotong percakapan aku . 

" Haah lah . Tadi aku perasan lepas je aku gigit coklat tadi tu , air muka dia terus berubah and mungkin dia nak cover or menyampah nak tengok perangai kita , dia ambil kesempatan nak pergi tandas ? "

"Tak mengapa . Saya akan rawat dia  . Kamu berdua boleh pulang dahulu . " Ujar doktor .

Mereka mula beransur ke rumah masing - masing.


Entah kenapa dari tadi aku berasa tak sedap hati  dan takut  . Perasaan yang sukar untuk aku gambarkan . Daripada aku memikirkan punca kenapa aku tak sedap hati , baik aku makan lagi bagus . Betul tak ? Ha kalau tak betul , tak apalah aku nak makan jugak . hehehe


Disebabkan aku terlalu malas untuk masak , aku mahu ke kedai serbaneka . Alah yang macam seven eleven tu hah yang tulah ! Kakiku elangkah ke tempat yang dituju . Usai masuk , mataku liar mencari rak yang ada ramen . Hah ! Situ pun kau ! Aku mencapai ramen dan bayar .

ting ting tang ting tarating-

Em siapa ni ?

Doktor ni ha .

Oh doktor , kenapa ya ? 

Sebenarnya , rasa bersalah pulak saya nak bagitahu kamu ni , kawan kamu tu d-dia dah tak ada .

D-doktor , m-main m-main kan ? Doktor j-janganlah main main !!!!

Saya tak main main . Kamu boleh datang sini kalau kamu  tak percaya . Maafkan sa-

Aku meletakkan panggilan . Perasaan sedih dan sakit menyelubungi diriku . Air mataku bercucuran keluar . Kejadian ini , kejadian inilah yang aku tak pernah harapkan . Mungkin inilah punca aku tak sedap hati .

daripada aku berdrama dekat sini , baik aku pergi tengok Jungkook buat kali terakhir .

Dalam perjalanan keluar , aku  terjatuh akibat aku terlanggar seseorang .


 "Cik , cik okay ke ? " Kata orang yang melanggar aku itu sambil menghulur tangan .

Aku , dengan kepala yang masih tertunduk kebawah , menyambut huluran tangan tersebut . 


Saat mata bertembung mata , ah cliche betul .


" Jeon Jungkook ? "

" Nama saya bukan Jungkook , nama saya Jeon Junghyun kita pernah jumpa ke ? "

" Emm mungkin kita tak pernah jumpa kot . Maaf ye terlanggar awak "

Aku  mula mengangkat kaki dengan perasaan yang sedih .  macam mana pulalah ada kembar kat  sini . Orang dah lah tengah sedih .

Aku mula berjalan . Tiba- tiba terasa tangan ku ditarik . Badanku terdorong ke arahnya . 

author menyibuk : tahu tahu je lah siapa 

Dengan serta merta aku dipeluk . 

" Kenapa awa-

" Shh . Jangan cakap lagi . Ni aku . "

" J-jungkook ? " Soalku dengan seribu kerutan di dahi .

" Ya . "

" T-tapi b-bukan ke kau dah-

" Aku ada lagilah . "

Air mata aku dah meluncur laju seperti air terjun .

" Tapi macam mana

" Aku prank je hehehe . Aku suruh doktor telefon kau . Taehyung pun dah tahu dah . Dia pun berlakon sama . "

Aku menarik telinganya . 

" Ish awak ni ! Tak baiklah . Membazir je air mata saya tahu tak ? "

" Apa ? "

" Dah pekak ke ? Saya kata-

" A-awak ? "

" Haah . Mulai sekarang saya nak tukar panggilan . Setuju ? "

" Setuju ! "

 tepukan tangan kedengaran . 

" Wah ! Kawan aku sorang nih dah ada namchin lah " sorak taehyung .

" Eh eh tu kawan aku lah " Kata Jimin pula .

" Ish korang ni bila masa pulak aku ada namchin . "

" We !! ji-eun ! Cuba tengok tuuu " Ujar taehyung .

Aku menoleh dan Jungkook , 

" Will you marry me ? "

" Yes . "

Woohooooo dua orang manusia itu bersorak kegirangan .

 The End 



Waaa dah habis cerita hambar ni !!! Maaf ye buat penulisan author yang kebudak budakan ini . Memang perasaan suka tu tak banyak tunjuk hahaha . Nak nangis baca cerita nih . Entah apa - apa . Macam apa dah . Minta maaf diatas semua salah dan silap . Penulisan saya memang ke laut sikit . Maaf lambat publish . Ingatkan dah publish , rupanya belum hadoii . .  Sorry ya !!!!



My Bunny | JJKWhere stories live. Discover now