Ceritanya bermula begini , pada suatu hari , aku dengan kau pergi mall , lepas tu aku nampak seorang gadis cantik ni tau dia tengah berebut roti dengan seorang mamat ni , jadi aku pun pergi meninggalkan kau dan menuju dekat diorang yang tengah berebut tak habis - habis tu .
" Kenapa gaduh - gaduh ni ? Ada masalah ke ? " Tanyaku lembut .
" Ni dia ni ha saya yang ambil roti ni dulu lepas tu dia rampas . Dahlah roti ni tinggal satu je . " Kata gadis tersebut .
" Tapi , aku yang nampak dulu , jadinya roti ni aku punyalah . " Balas lelaki tu pula .
" Macam ni lah eh , disebabkan aku ni baik , kau ambillah roti ni . Tak ingin aku ambil dan makan roti ni sebab dah ada sisa tangan kau . " Kata gadis itu .
" Ha kan senang dari tadi kau cakap macam ni , buang masa aku je . " Kata lelaki itu pula lalu mengambil roti dari tangan gadis tersebut dan berlalu pergi .
" Awak okey tak ? " Soalku .
" Saya okey je . Cuma tulah , dari tadi saya tak terfikir nak cakap macam tu untuk suruh dia pergi. " Balas gadis itu pula .
" Oh ya , apa kata saya belanja awak roti yang lain ? " Aku menawarkan diriku .
" Tak apalah , saya dah tak ada mood lepas gaduh dengan mamat tadi tu . " Katanya .
" Okaylah kalau awak cakap macam tu , tapi kenapa tadi awak ber 'aku kau ' dengan mamat tu sedangkan dengan saya , awak ber ' saya awak ' ?
" Ouh kalau pasal tu , kalau saya geram dan marah sangat dekat seseorang saya ber 'aku kau ' je. Tapi kalau dengan , orang yang baik dan cute macam awak ni , tak layaklah kalau saya ber 'aku kau ' kan ? " . Terangnya lagi .
Ayat yang dikatakan oleh gadis tersebut membuatkan Jimin sedikit blushing tetapi tidak disedari oleh gadis tersebut .
" Saya balik dululah eh ? Nanti mak saya marah kalau saya balik lambat . " Kata gadis tersebut .
" Ah yelah . Hati - hati tau . " Pesan Jimin .
" Ha macam tulah cerita dia . . " Kata Jimin kepada Ji -eun . Ji-eun hanya meg'oh kan saja .
" Oh ya Jimin , kau tahu tak pasal pekerja baru nama Taehyung ? " Ji-eun menyoal .
" Oh ada . " Jawab Jimin .
Ji-eun yang baru teringat yang ada seseorang yang kena tinggal tadi .
" Wei Jimin , kau nampak Jungkook tak ? " Soal Ji-eun sambil mencari kelibat Jungkook .
" Dia dah balik . Cafe pun dah nak tutup ni . " Balas Jimin .
" Ouh yelah tunggu kau lama sangat bercerita . " Kata Ji- eun pula .
Setelah cafe ditutup , mereka pulang ke rumah masing - masing .
- TBC -
- Sorry kalau tak best
- Abaikan typo
Author ingin memohon maaf dari hujung rambut sampailah ke hujung kaki disebabkan ff ini makin lama makin hambar . Sudi - sudilah vote dan komen . ✨✨❤❤💜💜💜💜💜