Part 23

9 3 22
                                    

Tiba-tiba , 

Jungkook yang masih berbaring di atas katil itu 

Ji-eun!!! Jangan tinggal kan aku !!! Aku tak boleh kehilangan kau !!!

Taehyung dan aku sudah terpinga-pinga .

Lawak apakah yang kau sedang lakukan ini wahai anak Jeon ?

" Tae , tengok dia ni sikit . Pelik je . Dia sedar ke tak ni ?! Tiba -tiba je Ji-eun ! Jangan tinggalkan aku!!! Dah kenapa ? "Ujarku .

" Biar saya periksa , puan . " Balas taehyung dengan nada seperti seorang polis dalam Gerak Khas . Katanya favourite cerita tu . 

Setelah Taehyung memeriksa keadaan Jungkook yang terlebih handsom-EH !!! ulang balik lah .

Setelah Taehyung memeriksa keadaan Jungkook  , dia menuju ke arahku .

" Macam mana ? " Soalku .

" Dia mengigau kot aku rasa . Tapi en kenapa dia mengigau pasal kau eh ? Dah lah ayat dia  ,       Ji-eun!!! Jangan tinggal kan aku !!! Aku tak boleh kehilangan kau !!! " Katanya seperti pelakon drama tv3 pula .

" Mana lah aku tahu kenapa dia mengigau pasal aku . Pelik kan dia ni . Entah apa apa ." Balasku dengan muka yang menyampah .

" Alah , dah lama kita kawan . Jangan ingat aku tak kenal kau pulak . Aku tahu sekarang hati kau tengah berbunga-bunga kan ? " Usik Taehyung .

" Mana ada ! Eh wei , jom pergi makan . Laparlah pula . " Kata aku untuk menukar topik .

" Erm boleh lah . Jom lah wei .   "

" Kau belanja lah . Aku selalu belanja kau masa dekat sekolah dulu . So , kau pulak belanja aku untuk membalas budi aku . " Ucapku bangga .

" Yelah . Jom cepat "

" Ya "

Kami mengorak langkah ke kedai mamak . 

Aku menghenyakkan punggungku di atas kerusi sama juga seperti Taehyung .

" Nak pesan apa ?  " Soalnya.

" Hurmm , aku nak makan termahal di sini . "

" Ish kau ni. Mentang-mentang orang belanja melebih pulak kau ye "

" Biasalah . Roti canai je lah "

SKIP

Mataku terbuka . Aku hanya memerhat keadaan di sekelilingku . Tangan mengusap kepala . Bukan aku dekat pasaraya ke tadi ? Kenapa macam dekat hospital ni ? Oh , memang dekat hospital .

Oh tidak !

Aku pengsan kot tadi . Sebab tu lah aku ada dekat sini . Betul tak ? Entah lah nak .

Bosan lah duduk sini . Dah lah tak ada orang . Oh ye lah , telefon aku mana ha ?

Jangan cakap tertinggal dekat pasaraya sudah . Oh no oh no oh no no no no no

TIDAKKK !!!!!!!

Kalau kena curi macam mana ? Haish . Tidur je la . Nanti aku cari la telefon tu balik . 

Wahai telefon kesayangan ku ~

Kemanakah engkau pergi ? 

Adakah kau telah dicuri oleh manusia yang jahat ?

Tanpa kau ,

bosanlah hidupku .

Jungkook sudah terlena  .


Sesudah aku makan bersama Taehyung , kami pergi ke wad Jungkook . Dah sedar ke belum tu ? Apasal lah kau pergi pengsan dekat pasaraya tadi ? Haduih . Omelku .


Aku hanya memerhati Jungkook . Taehyung ?

Huh ,  dia sibuk layan game dia tu . 

Muka yang pucat itu aku perhati . Bila nak sedar Jungkook ? Tapi kan , bila tengok dalam keadaan jauh biasa je .  Bila tengok depan- depan boleh tahan juga muka kau ni . Kataku perlahan .

"  Dah habis puji muka aku ? " Kata Jungkook dengan mata yang masih tertutup .

Ya ampun manusia ni ! Cliche betullah isshhh.

" A L A M A K ! Macam mana kau sedar pulak ni . Aduh . " 

" Dah lama dah sedar . Nak tidur balik , tapi tak boleh tidur .Jadi , aku cuma baring dan tutup mata untuk mudah tidur . Kalau aku tak boleh tidur memang aku buat macam tu . " Katanya dengan masih mentutup mata . Tak nak buka mata ke anak Jeon ?

Cliche betul dia punya " Dah lama dah sedar "  Malu gila aku .

" Aku nak bagi kau sesuatu .  "Kataku sambil mengambil telefon kepunyaan Jungkook di dalam beg sandangku .


Tanganku menghulurkan telefonnya ke tangannya .

" WAAAA telefon aku !!!! Kau selamat ke telefonku sayang ?!! "Tanyanya seperti orang yang tidak betul . Eh macam kitorang je ada dekat sini kan ?

Aku mengalihkan pandangan ke arah Taehyung .

HAAA MATI KAU !!!! WOOHOOO AKU MENANGG!!! TAK SIA SIA AKU MAIN DARI TADI !!!

Yang ni dah macam budak sekolah rendah pulak .  Tak paham betul orang zaman sekarang .

Aku sekadar menggelengkan kepala beberapa kali .

TBC

-Sorry kalau tak best

- Abaikan typo 

Kebanyakan cerita orang lain dah habis awal dan cantik je jalan cerita . Jalan cerita saya teruk dan hambar belaka . Minta maaf sekali lagi ...




My Bunny | JJKWhere stories live. Discover now