Part 14

13 7 2
                                    

          Earphone disumbatkan ke dalam telinga aku .   Aku search lagu Butter yang baru dikeluarkan beberapa jam yang lalu . Katanya lagu itu semua bahasa Inggeris seperti lagu Dynamite . 

Aduh , asal Youtube si anak Google  ni lembap sangat ?! loading je . Haa keluar pun ingat dah mampus tadi . Aku baru sahaja mahu menekan MV Butter . 

What ?! aku rasa baru beberapa jam lepas lagu ni premiere kat youtube . Dah 37 juta lebih tontonan . Famous gila . Bila agaknya aku nak famous ? K . merapu sikit .

Aku segera menekan lagu Butter tersebut . 


Smooth like butter

 Like a criminal undercover

Gon' pop like trouble

Breakin ' into your heart like that 


Pergh intro dia je dah buat aku macam nak makan butter yang melting sekarang ni . Dahla aku pernah tengok Bangtantv kot premiere sesuatu . Aku pun tengoklah . 


Satu jam kemudian . . . 


Rupa - rupanya dia premiere pasal butter tu melting . Aku punya tunggu sejam tapi pasal butter cair je . Penat aku tunggu .

Aku ajar sikit cara macam mana nak cairkan butter tak lama  , dalam beberapa saat sahaja  .

Mula - mula kita ambik sudu , butter dan kuali .

Kemudian , kita bukak api . Jangan besar - besar . Terbakar rumah nanti . Bila dah panas , ambik sudu , lepastu cedok (?)  butter dan letak butter daripada sudu tu ke dalam kuali yang masih panas tunggu lima saat , cairlah butter tu . Tak payah nak tunggu satu jam .


Ji - eun membebel sahaja sambil mendengar lagu . Dia mendengar lagu sambil menuju ke rumahnya .


.


.


.


.

 //Skip //


 Aku berjalan ke arah cafe tempat Ji - eun berkerja untuk kali kedua . Kali pertama aku masuk kat sini tiba - tiba ada seekor arnab mendekati tubuh aku .

Jungkook mula teringat kejadian yang ditimpainya itu . 

Aku mula menolak pintu masuk cafe tersebut . Cantik . Aku segera duduk di meja yang bernombor 06 . 

" Encik , encik nak pesan apa ? " Kata seorang pelayan ke arah aku .

Banana uyu yang homemade ada  tak ? Tanyaku . 

" Ada . " Kata pelayan itu .

Kalau ada , saya nak pesan banana uyu  je lah . 

Pelayan tersebut sekadar tersenyum lalu menulis apa yang dipesan .  Hanya satu pesanan pun nak tulis ke ? Kalau mamak tu , aku order lima pesanan dia hafal je . Lepastu dari depan , " Ali , Nasi goreng mamak satu , teh tarik satu , roti telur satu , ais kosong satu , maggi goreng . " Jerit macha tu dari meja aku .

Dia boleh suruh orang kat dapur tu siapkan . Orang kat dapur boleh pulak  menghafal . Suka hati dia lah . Cepat betul menghafal .

Banana uyu yang dipesan diletakkan ke atas meja yang aku duduk . jangan salah faham aku tak duduk atas meja tu . Kalau orang yang tak lurus bendul mesti faham .

Aku menghirup sedikit banana uyu yang sedap tak terkata . 

" Waiter , ? " Panggilku .

" Ya encik  . Ada apa yang boleh saya bantu ? " Kata waiter tersebut .

" Siapa yang buat Banana uyu ni  ? "

" Banana uyu ni ?  Ouh , nama dia Kim Taehyung . "


- TBC - 

So , okay ke ? Author hanya taip dengan bayangan author . So sorry kalau bosan 🤧🤧 , dan minta maaf kalau tulisan agak berterabur . Biasalah budak baru dalam Wattpad ni . Tak biasa . Muah sikit 😘❤❤❤💕

- Sorry kalau tak best

- Abaikan typo

My Bunny | JJKWhere stories live. Discover now