🎀9|•'hidup kembali? 0uo

249 8 0
                                    

{Lelaki /????/ bertopeng pov}

seperti biasa, aku akan mengerjakan tugas/kerja aku. Kerja aku x lah banyak sangat, banyak ke x ke, meja aku sentiasa kemas bersih , x berterabur kat atas meja macam orang berserabut dah aku tengok. Aku membaca dengan teliti setiap dokumen pekerja aku, sambil² itu, aku fokus juga ke skin komputer dan menaip dengan teliti.

Semasa aku tengah menaip di komputer,tiba tiba sahaja berfikir syaa. "Syaa"gumam/batin lelaki bertopeng itu."syaaa, kenapa aku fikir dia ni?.. ke-kenapa aku rasa x sedap hati ni??"batin lelaki itu sambil memegang kepala nya dan dada.sungguh aku kata, aku betul-betul rasa x tenang, x sedap hati aku seperti ada sesuatu yang buruk terjadi kat syaa sekarang ni. Aku bersandar di kerusi, tangan di kepala aku tidak berubah. "Syaa...." Gumam aku itu sekali lagi. Semasa aku bersandar, tiba-tiba sahaja Yen Lan menceroboh masuk ke office aku dengan wajah pucat, cemas, panik senang cerita, semuanya ada.

"TUAN!! TUAN/????/!!," Kata Yen Lan dengan tergesa gesa dan kepenatan selepas berlari.

"Ada apa Yen Lan? Kenapa kau nampak risau,terkejut, tergesa gesa ni!?ada apa?! Kenapa Yen Lan ?!apa dah terjadi!!" Tanya aku bertubi-tubi. Jantung aku berdebar debar secara tiba tiba seperti tekaan aku betul.

"No-nona syaa ta-di d-iambil o-leh am-bulans, no-nona ke-kena ra-cun"balas Yen Lan dengan tersekat sekat.

Dup... DAP!!

Jantung aku macam nak terkeluar/tercabut aku rasa, apabila aku dengar syaaa dilarikan ke hospital. Memang betul dugaan aku, Aku x sangka pula yang tekaan aku ni tepat. Iyelah, dah lah main terjang office orang lepastu dikejutkan dengan berita syahh masuk hospital!! Boleh mati dibuat nya.

"APA?!"ujar aku berdiri dengan nada yang tinggi , panas , terkejut.

Lantas aku mematikan komputer dan terus menuju ke pintu keluar office dengan tenang, padahal dalam hati aku , cemas , panik nak mampus aku dengar berita ini.

"Hospital mana?"soal aku dengan tenang

"Hospital Tengku ampuan Rahimah"balas Yen Lan sambil memandang ke arah aku.

"Okk, sekarang aku nak korang cari punca macam mana syaa boleh jadi cam tuu, faham!!" balas aku dengan nada tegas

"Faham tuan!!"jawab Yen Lan

Aku mengeluarkan kunci kereta BMW aku sebaik sahaja tiba di parking lalu aku masuk ke perut kereta, tanpa membuang masa, aku terus memecut laju ke hospital yang diberi tahu oleh Yen Lan sebentar tadi.

"Syaa bertahanlah , aku datang !!" Batin lelaki itu di dalam hati.

{End /????/ Bertopeng pov}

####################################

Cikgu salma turun dari kereta ambulans sebaik sahaja sampai di hadapan hospital.

Syaa dikeluarkan dari perut kereta dan dibawa bergegas ke dalam hospital.
"Perhatian!! Remaja perempuan berusia 15 tahun tidak disedarkan diri dan mengalami kecederaan di dalam badan akibat keracun !! Mohon dokter bertugas Dr. Maya sila libatkan diri kerana keadaan nya sangat parah!! Kami perlu kan anda sekarang !?! Sekian terima kasih"kata nurse dengan membuat pengumuman di hospital kerana mereka tidak tau dimana Dr. Maya berada..

Syaa ditujukan ke suatu ruang dan disebelah nya pula cikgu salma dengan wajah panik

"Puan, puan kena tunggu luar dulu" pintanya jururawat itu

Cikgu salma hanya mengangguk dan dengan cepat mengeluarkan iphone 5s dan langsung menghubungi ibu syaa untuk datang ke hospital dengan segera kerana anaknya sekarang berada di hospital Tengku ampuan Rahimah.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now