🎀24|•'latihan di sekolah 😰🥲‼️❔

229 8 0
                                    

Syahh menyarungkan pakaian ke tubuhnya dan melihat dirinya di cermin. Heh! Lawannya aku hari ini. Memang lah lawa maskmana yang tolong pilih kan. Kat dalam almari punyalah banyak baju. Nasib maskmana x pening nak pilih. Pandai jugak maskmana pilih(人*'∀`)。*゚+.

Hah! Tinggal cermin mata je and siap!!

Baju dan tudung macam ni (mata warna lain, tapii syahh x pakai purdah)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Baju dan tudung macam ni (mata warna lain, tapii syahh x pakai purdah)

Syaah menuruni Anak tangga menuju ke dapur. "Morning ibu!" Ujar syahh menyedok nasi goreng tomyam.

"Morning jugak anak ibu~" balas puan yaina dengan senyuman.

"Syahh, cepat makan tau sebab kat ruang tamu ada Yen Lan tunggu syahh. Hari ini syahh naik dengan Yen Lan kan sebab Yen Lan kata tuan maskmana suruh katanya." Kata puan yaina membasuh pinggan yang baru digunakan.

"Ohh! Ye ke ibu?! Okk ibu syahh dah siap makan dah, syahh nak gi jumpa Yen Lan lah. " Ujar syahh selepas membasuh pinggan yang digunakan.

"Aik? Cepat nya habis. X tercekik ke syahh makan cepat ²?!" Balas puan yaina memandang anak nya .

"Tenang ibu, tekak syahh ni kebal. Panas ² pon x pe ibu" kata syahh menaiki anak tangga menuju ke ruang tamu.

Puan yaina hanya menggeleng kepala melihat perangai anak nya sorang ini.

Syahh terlihat sosok tubuh badan Yen Lan akan yang duduk di sofa ruang tamu.

"Ehh- nona syahh. Good morning." Ujar Yen Lan sebaik sahaja melihat syahh.

"Morning too" balas syahh ringkas.

"Dah jom gerak." Sambung syahh memakai kasut dan beg kecil sebab waktu rehat syahh x belajar sebab latihan kemungkinan latihan mungkin panjang dan banyak akan syahh berlatih nanti.

"Ibu!! Syahh gerak dulu tau!! Asalamualaikum ibu!!" Ujar syahh sebelum membuka pintu utama.

"Ye!! Hati hati tau syahh!! Waalaikumussalam anak ibu!!" Balas puan yaina di dapur.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Syahh mengalaskan beg sebaik sahaja sampai di sekolah. Pandangan sekeliling dihiraukan. Syahh menaiki anak tangga menuju ke tingkat 2 bersama Yen Lan.

Sampai sahaja di hadapan pintu kelas, syahh terkejut sambil mengurut dada nya perlahan apabila terlihat kelibatan maskmana yang setia menunggu kedatangan nya di tingkap kelas.

"Dah sampai dah?" Ujar maskmana memandang syahh dan Yen Lan.

"Dah. Cepat nya sampai. Sejak bila Maskmana ada kat kelas ni? X bagi tau pon?!" Tanya syahh heran.

"Hah? Yen Lan x bagi tau kau ke?"kata maskmana memandang Yen Lan dengan tatapan mata yang menandakan " kau x bagi tau lagi ke?!".

"Ohh!! Nona, Saya lupa nak cakap yang tuan maskmana ada tunggu kat kelas. Maaf nona sebab x bagi tau tadi." Ujar Yen Lan mengaru leher nya tidak gatal.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now