🎀16|•'kembali ke sekolah ✨🏵️😗😙

236 7 0
                                    

Hari yang ditunggu ² kan telah tiba. syaa akan pergi sekolah. kau nampak relax kan? Padahal x pon sebab berat jugak hati aku nak tinggalkan ibu kat rumah memandang kan ibu x kerja 2 hari. Biasalah cuti. Lagi² maskmana kerja hari ini. Lagi nya malas. Tapi kalau aku x pergi, nanti ada orang datang sini bawak perasaan dengan muka bengis. Huuhuuuu x sanggup aku nak kena hadap dengan perasaan dia uishhh x leh blah apatah lagi bawak bincang. Nanti x pasal² kena hukuman pamping 30× kali tanpa henti. Boleh patah pinggang aku
( ꈨຶ ˙̫̮ ꈨຶ ).

"Syahh dah siap ke? Cepat, nanti syahh lambat. Dah lah hari ini syaah baru masuk sekolah."ujar puan yaina sambil memegang pinggang. Kononnya marah.

"Ye ibu! Sekejap"ujar syaa sambil memakai kasut dan terus bergerak menuju ke sekolah dengan ibu.

Sepanjang perjalanan, syaah langsung x cakap banyak seperti selalu. Ye dia tau, ibu aku pon tahu kenapa. Syaa membuang padangan nya di luar tingkap."sabar syahh...sabor.. kawal kemarahan kau. Buat x de pa pe berlaku..aku nak tengok seberapa jauh kau berlakon dan mempergunakan aku. Kau tengok lah apa yang terjadi kat kau. Kau cari pasal dengan salah orang."

"Syahh, sekolah dah sampai ni." Ujar puan yaina sambil menyentuh bahu syaah dengan lembut. puan yaina sebenarnya risau anak nya syahh. Ibu sapa je x risau, anak dia termenung x ingat dunia. Dah sampai kat sekolah pon, x perasan.takut jugak kalau syahh ni kena buli sekali lagi. Dia takut sangat syahh jadi macam 4 bulan yang lepas. Cukuplah dengan anak dia nyaris bertemu ajal. Dia dah serik dan x sanggup nak hadap perkara yang terjadi. Cukup sekali sahaja anak dia siksa. Itupun dah bagi pengajaran bagi dia.

"Ooh ye ke bu? sorry ibu, tadi syaah termenung sampai x sedar dah sampai sekolah." Balas syaah sambil menyalam tangan ibu.

"Ye syahh. Ibu..ibu tau apa yang syahh fikirkan. Ibu..ta-kut sangat syahh tinggalkan ibu so-rang ² lepa-stu, ke-na bu-li sam-pai hampir m-ati" ujar puan yaina tersekat² sehingga air mutiara nya tidak sedar menitis di pipinya.

" X ibu, syahh x tinggalkan ibu. Selagi syaah ada dengan ibu, x kan Syah bagi setitis pon air mata ibu jatuh kat pipi ibu. Kalau orang tu buat memang orang tu x sayang nyawa. Orang buat ibu menangis, orang tu memang tempat tiket kubur. Alang-alang orang tu tempah tiket syahh, ibu tolong sediakan awal² kubur untuk orang tu tau." Ujar syahh sambil mengelap air mata puan yaina.

"Lagi pon bu, maskmana dah ajar syahh seni pertahanan diri sehingga syahh jejak ke sekolah hari ini. Lama jugak rasanya maskmana ajar syahh."ujar syaa sambil memegang buku pegang dengan senyuman.

Puan yaina berasa sangat lega sedikit.walaubagaimana pon, ada betul jugak syahh cakap, maskmana telah mengajar syahh dengan masa yang singkat, sekejap sahaja anak dia sorang ni pandai. Kalau silat, teakwando, mungkin mengambil masa dalam 2,3 bulan cam tu. Cepat sangat maskmana ajar. Bangga jugak dengan maskmana yang x putus asa mengajar anak dia.

Syahh memberi salam sebelum menuju ke kelas. Lepas sahaja kereta ibu tidak kelihatan, syahh terus bergerak ke kelas.

" Kau buat kesalahan besar girls. Welcome to the my hell Aulia." Syahh tersenyum bukan manis, tapi senyuman menyeramkam apabila melihat nya.

*******************************************
Pandangan orang sekeliling dihiraukan. Of course lah, sebab dia ni dah berapa bulan x masuk sekolah. Lepastu satu sekolah kecoh sebab ada kes kena racun. Kalau bukan diri dia sendiri siapa lagi? Yupp syahh!! X heran kalau ada orang tengok dia sebab dia tau ramai yang sangka yang dia ni m*ti.

Apa tujuan dia sekarang, pergi ke kelas.

Belum sempat dia melangkah masuk ke kelas, ada seorang memanggilnya dari belakang.

Siapa lagi kalau bukan kawan dia
Maisarah

Maisarah sudah terkaku sebentar dan terkejut syahh di hadapan nya. Dia cam beg syahh. Pada mulanya dia mengagap ini halusinasi dia, tapi tidak.ini bukan mimpi.ini realiti!!

Maisarah terus memeluk erat syahh seperti x mahu lepas."we!! Syahh!! Mana kau pergi, rindu kau tau x!? Baguslah kau selamat sebab ramai orang kata kau dah mati. Tapi aku x percaya. Aku pasti kau hidup." Ujar Maisarah melonggarkan pelukan. Aku tau lah kau rindu aku.. tapii x yahlah peluk macam setahun x jumpa.

Syahh hanya diam dan mengganguk sebelum masuk ke kelas.

Maisarah diam seribu sebab syahh langsung x cakap apa². Tapi dia menganggap mungkin dia perlukan masa untuk berfikir selepas apa yang berlaku.

Amnia, Atikah, Aisha dah terkaku selepas nampak sosok tubuh syahh yang masuk ke kelas mereka.

"SYAHH!!" Ujar mereka serentak dan terus mendekati syaah.

"We!! Aku x mimpi kan?! Kat depan aku ni syahh kan!? Ke roh!" Kata amnia melihat syaah yang duduk di bahagian depan.

"X we!! Ini..ini SYAHH!!" ujar Atikah dan Aisha sambil memandang sesama sendiri.

"Hmmm" balas syaa dengan dingin.

"W-" belum sempat Atikah cakap, cikgu salma telah memasuki kelas mereka dan Semua nya senyap dan memulakan sesi pelajaran.

####################################
Syila hendak ke kantin sebab baru ingat yang dia x sempat nak sarapan sebab bangun lambat. Baru sahaja nak menuruni anak tangga, betapa terkejut nya melihat syahh yang dipeluk erat oleh Maisarah di koridor tingkat 2. Kelas syila tingkat 3. "X..x-x mungkin kan?! Bukan racun tu kuat sampai x ramai yang selamat. Tapi.. ma-macam mana syahh boleh hidup?! Aku kena bagitau kat Aulia, Liana dan Mira pasal menda ni!"batin syila dan bergegas ke kantin untuk berjumpa dengan kawan² nya.

"Aulia!!" Jerit syila dari kejauhan dan mendekati Aulia.

"Apahal kau jerit pagi buta ni?!" Ujar Aulia. Apa kena rasuk ke apa tah kawan kau ni. Dah lah pagi pagi buta!! Nasib x ramai orang! Kalau x, buat malu je.

"Haah doo.. macam kena kejar hantu" ujar Mira yang baru sahaja selesai membeli makanan.

"We...korang..."sambung syila tersekat ² akibat berlari.

"Korang apa?" Ujar Liana .

"Ko-korang" kata syila..

"Korang apa?! Cepatlah cakap!"ujar Aulia dengan nada sedikit meninggi. Geram rasa nya sebab syila x habiskan ayat dia.

"AKU NAMPAK SYAHH KAT KORIOR TINGKAT 2. MAISARAH PELUK DIA!! PUAS?!" Balas syila dengan nada tinggi.

"A-apa?! Kau jangan nak tipu syila ni kawan kau kot?!" Ujar Liana.

"X! aku x tipu! Aku nampak dengan mata aku sendiri!"sambung syila.

"X mungkin syahh hidup!!sebab aku dah pastikan yang racun tu sekali guna, mati terus! Mustahil kalau syahh hidup!! Mungkin roh dia x tenang!"ujar Aulia dengan nada terkejut dan marah.

"X Caya,gi tengok kat kelas dia!" Ujar syila dengan cemas dan agak marah.

"Nanti aku gi tengok.kalau kau tipu siap aku syila!"jawab Aulia dan terus berdiri menuju ke anak tangga menuju ke tingkat 3 diikuti oleh Mira,Liana, syila di belakang.

"Mustahil!! Mustahil kalau syahh masih hidup!? Kawan aku Gile mungkin? Kalau syahh betul² hidup, aku kena siasat macam mana boleh hidup dan bagaimana benda ni boleh berlaku!" Gumam Aulia dalam hati.

Bersambung...
(・∀・)

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now