Sebulan kemudian
Syaah sedang membetulkan kedudukan nya sebelum memberi isyarat kepada robot untuk menyerang.
"Serang"tangan syaah menunjukkan dua bermaksud menyerang. Satu untuk berhenti di kedudukan nya. Kalau dicampur satu dan dua, akan menjadi sebagai isyarat penting dan memerlukan bantuan.
Robot itu mula menyerang syaah. Syaah dengan cepat mengelak sebelum kaki nya menghayun 360⁰ darjah ke robot..
Bushhhh
Robot itu tumbang dengan sekali hayunan sahaja.syaah melihat tersenyum riang dan robot seterusnya mula menyerang dari belakang dan syaah melompat ke belakang dan menumbuk robot itu dengan kuat.
BUKKK
Robot itu tumbang dengan satu tumbukan sahaja.
"Easy"kata Syah dengan perlahan namun didengari oleh maskmana yang memerhatikan nya.
"Memanglah easy kalau dah pro" ujar maskmana dengan selamba.
Syaah yang mendengar jawapan maskmana memasang muka terkejut tapi dingin sebab nak kawal riak dia.
"Ada² saja lah maskmana ni"ujar syaa sambil duduk sebelah maskmana yang memeriksa peralatan dan senjata utama syaah.
"What? Kalau dah pro, semua benda cakap "easy" kalau noob, akan cakap susah dan "Very hard" kata maskmana sambil menghulurkan senjata syaah.
Syaah menerima huluran maskmana dan menutup botol air yang diminum nya.
"Thanks sebab jaga" kata syaah.
"Anything for you"ujar maskmana.
Well you guys see, syaah dah pandai pakai senjata so, dia boleh gunakan bila² masa sahaja kalau diperlukan. Dan sekarang syaah dah masuk step 5. Cepat sangat kan past (╥﹏╥) .
"Syahh.."ujar maskmana
"Hmm?ye" balas syaa sambil memandang maskmana dengan hairan.
"Esok kau sekolah kan? Esok jugak aku kena gi kerja . Tapi aku x tau bila selesai dan x tau bila nak jumpa kau nanti." Ujar maskmana.
Syaah terdiam seribu sebelum membuka mulut.
"It sokey maskmana.biasalah kerja, kena gi kerja kan, lagipon mana boleh ponteng kerja² ni. Ingat sekolah ke nak ponteng, X masuk kerja. Kalau maskmana dah selesai kerja macam ada ruang, cuti.. boleh lah kita jumpa.bukan mati pon. hidup lagi."ujar syaa sambil memandang tepat ke maskmana yang menunduk.
Maskmana yang mendengar kata-kata syaah hanya tergelak kecil.
"Kau ni, sehari x buat orang terhibur, x sah" balas maskmana sambil memandang syaah.
"Ehh- mana ada. Ingat aku ni tempat penghiburan ke? Perasan" balas syaa.
Maskmana hanya mendengar sahaja padahal hati dia dah tergelak nak mampus dah dia tengok syahh.
"Kau yang x perasan yang sekarang ni kau dah hibur kan orang"ujar maskmana dengan ketawa kecil.
"Ye eh? Hmm yelah dah mangalah"ujar syaa dengan bersandar di tempat duduknya di padang.
"Ohh sebelum aku lupa, sepanjang aku x de, Yen Lan dan kapten kaizo akan mengambil alih untuk berlatih mahupon maklumat yang kau nak. Kau hanya mintak je kat diorang." Ujar maskmana sambil memandang kaizo yang baru sampai.
"Ye maskmana?" Ujar kaizo memasang muka dingin.
"Esok aku kerja. So, kau tau kan apa yang aku cakap semalam?" Tanya maskmana dengan tegas.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Teen FictionNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...