Syahh terkaku di hadapan pintu kelas. Terkejut? X lah. Ehhee tipu lah kalau x terkejut, baru pagi tadi dia nak jumpa maskmana.. last² ambik kau ada kat depan mata.
"Syahh" ujar maskmana memandang syahh yang masih memasang wajah yang terkejut dan terdiam seribu.
"Syahh?" Panggil maskmana sekali lagi.
"Saina noraisyah binti Mohamad Haziq,
did you hear me? I call you." Ujar maskmana memandang tepat anak mata syahh.Syahh tersedar apabila nama penuh dipanggil oleh maskmana.
"Tak nak masuk ke adik oiii?! Aku tahu lah kau terkejut kehadiran aku secara tiba-tiba." Kata maskmana yang masih Setia memandang syahh.
Syahh menuju ke tempat duduk nya . Sampai sahaja di kerusi meja dia, belum sempat syahh nak ambik buku tulis di tangan maskmana, maskmana dengan sepantas mengalih kan buku yang dipegang ke atas ke tepi daripada diambik syahh.
"Can you give my book? I need to do my homework." Tanya syahh seupaya merampas buku tulis milik nya yang ada ditangan maskmana.
"Homework? You said you wanted to do homework but you completed another assignment" balas maskmana mengeluarkan buku tulis pendek dari dalam buku tulis panjang milik syahh.
Syahh terkedu dan menepuk dahinya dengan pelahan "syahh!! Kenapa kau lupa nak simpan buku tu?! Dah lah kau tak tutup buku sebelum gi tandas!! Kantoiii!!!"gumam syahh dalam hati.
"Kenapa diam? Time ni subjek math bukan subjek bahasa melayu. Sepatutnya kau kena siapkan homework kau pada masa subjek yang betul. Kalau time ni subjek math, siapkan subjek math. Bukan buat homework subjek lain. Kalau dah siap tugasan math, baru boleh siapkan homework lain.." sambung maskmana panjang lebar.
Syahh hanya mengangguk perlahan.
"Ok good" balas maskmana mengambil kerusi kosong dan duduk di hadapan meja syahh.
"So, can you give my book now?" Tanya syahh memandang maskmana dengan pandangan tajam.
Maskmana menggeleng kepala menandakan "tak boleh".
Syahh hanya mengeluh perlahan sebelum memandang sekeliling kelas. Pandangan orang dikelas agak bising mungkin sebab kedatangan maskmana yang x pernah mereka lihat sebelum ni. Termasuk kawan dia sendiri.
Semasa syahh mahu memandang maskmana, maskmana menhulurkan buku tulis syahh hampir menyentuh hidung milik syahh.
"Nah, lain kali jangan buat macam tu lagi" ujar maskmana.
"Okk thank" balas syahh menerima hulurkan maskmana.
" You are welcome, Anything for you syahh" kata maskmana menyilangkan tangan didada.
"So, macam mana keadaan kau sepanjang aku x de kat kau?" Tanya maskmana memandang ke syahh.
"Hmmm. not bad lah" balas syahh bersandar di kerusi.
"I don't think what you're saying describes your situation right now" ujar maskmana memandang syahh dengan serius dan selamba.
"Mmmhh Yes, now a lot of people make me really angry." Balas syahh (x Paham sila translate :) )
"Ohh, ya.I heard, you went to beat Aulia and her friends badly because she poisoned you almost to death. I am right?"( Aku dengar kau pergi pukul Aulia dan kawan kawan dia dengan teruk sebab dia racun kau hampir nyaris mati). Ujar maskmana.
"Yes, they deserve a bad lesson from my own hands" balas syahh selamba
"쉿!! 죽음을 찾아라!!"(Cihh!!cari maut!!) "ujar syahh perlahan namun didengari oleh maskmana.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Teen FictionNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...