🎀31|•'akhirnya 😭🤏🏻✨😌( END)

247 7 0
                                    

Syahh membuang pandang di luar tingkap. Yupp!! Syahh naik kereta maskmana atas paksaan. Kawan² syahh dan Aulia and the geng ada kat belakang follow kereta maskmana. Rara pon ada. Diorang naik kereta lain sebab ramai. Ibu pulak ada kat belakang follow kereta maskmana jugak sebab x kan nak tinggalkan kereta kot!

"Jauh termenung" ujar maskmana setia memandang syahh.

Hehe!! Yen Lan yang bawak kereta sebenarnya sebab penat katanya. Alang-alang bolehlah borak kosong sikit.

"X pa pe lah maskmana. Saja" balas syahh tersenyum.

Hah!! Mesti korang tanya kan apa terjadi kat Farah, Syuhaida dan Haufan, anak buah dia? Haufan kena tangkap atas pembunuhan yang dilakukan selama ini dan culik syahh. Anak buah dia? Kena penjara, semua tempat dan peralatan senjata dirampas oleh pihak polis.

Farah dan Syuhaida? Kena masuk lokap selama 8 tahun sebab berkerjasama dengan Haufan dan merancang untuk menculik syahh dannnn Haufan juga perkhianat disebalik ini. Boleh cakap lah jual syahh. Aulia, Mira, Liana, dan syila? Syahh dah maafkan segala perbuatan dan berkawan rapat dah sekarang. Maisarah, Aisha, Atikah, amnia pon maafkan jugak dan terima diorang sebagai kawan. Itupon sebab selamatkan syahh dan sanggup gadaikan nyawa. Maskmana pon maafkan jugak dan puan yaina/ ibu syahh.

Korang ingat x yang orang yang perhatian syahh dari jauh adalah rayden, Mikael, Kevin dan Haufan?*Ada kat bab* "(hilang‼️❔😖😰🤬") . Hah!! Haufan tulah yang buat selama ni!! Dan telah lama merancang untuk culik syahh.

Yen Lan? Pandu kereta. kaizo? Ada kat balai tolong Ayden selesai masalah ini. Kevin,rayden, Mikael? Dinaik pangkat sebab setia dan atas kejujuran dan tidak pernah langgar arahan.

"Aku tau apa yang kau fikir kan syahh. I know that." Ujar maskmana setia Memandang syahh dan tersenyum dibalik topeng kelabu nya.

"Maskmana, adakah semua ini akan berakhir?" Tanya syahh memandang maskmana menahan air jernih/air mata keluar.

"Ye syahh, semua telah berakhir. X kan ada satu pon boleh sentuh kau. X kan ada orang sakitkan hati kau lepas ni. Trust me!" Balas maskmana.

"Dan penderitaan kau berakhir di sini." Sambung maskmana.

"Betul ke?" Kata syahh.

"Ye syahh, kalau ada pon, confirm orang tu tempah tiket siksa awal²." Balas maskmana tenang.

Syahh tergelak kecil mendengar ayat maskmana. Yes!! Finally!! Syahh gelak juga. Selama ni, syahh jarang ketawa. Susah nak kasi dia ketawa.(╥﹏╥)

"Kelakar lah maskmana ni!!!!" Ujar syahh tergelak besar.

Maskmana yang melihat turut tergelak dan tersenyum dibalik topeng kelabu. Yen Lan yang memandu kereta juga ketawa kecil melihat syahh dan maskmana dibelakang yang ketawa. Selama dia berkerja dengan maskmana, x pernah lagi dia dengar tuan nya ini gelak. Ini baru kali pertama dia nampak maskmana gelak. Macam anak beranak!!.

"What? Apa yang kelakar?" Tanya maskmana tergelak yang tersisa.

"Bu..bukan!! Cara maskmana cakap tadi... Kelakar!!" Balas syahh ketawa lebih besar. Syah tidak sedar yang sekarang ni syahh terpeluk maskmana erat.

"Ohh!! sorry. X sengaja" ujar syahh dengan gelak yang tersisa.

"It sokey" kata maskmana.

"Hedehh!! Penat aku gelak!" Ujar syahh memegang perut sebab ketawa kuat sangat.

"Sapa suruh gelak" kata maskmana.

"Yen Lan suruh" ujar syahh sambung gelak.

Yen Lan yang pandu kereta terus memandang ke belakang " why me nona?" Kata Yen Lan buat muka comel+ acah acah sedih.

"X lah, gurau je" balas syahh masih gelak besar.

Maskmana yang melihat menahan gelak. Kalau dia asyik perhatikan syahh, sampai bila pon dia asyik gelakk je!!.

"Erhh maskmana" ujar syahh setelah sekian lama gelak akhirnya surut juga gelak nya.

"Hmm? Ye kenapa?" Kata maskmana memandang syahh lembut.

"Can i call you abah or papa?" Tanya syahh ragu ragu memandang ke bawah sambil bermain dengan jari.

Maskmana yang melihat dan dengar ayat syahh agak terkejut dalam masa yang sama gembira jugak rasanya.

"Sure, why not!" Balas maskmana gembira+ teruja memandang syahh.

Syahh terus sahaja memandangkan maskmana seakan akan tidak percaya dengan apa yang dia dengar sebentar tadi.

"Seriously?!" Tanya syahh seakan akan tidak percaya.

"Yes!! I serius!!" Balas maskmana.

"Yeay!! Finally aku dapat ayah!!" Ujar syahh seperti kanak-kanak.

Maskmana yang melihat tersenyum lebar dan tergelak kecil melihat gelagat syahh seperti budak kecik umur 5-7 tahun.

Comel je!!!

"Thank papa!!" Kata syahh memandang maskmana tersenyum.

"You are welcome princess" kata maskmana lembut dan sopan.

"Syahh panggil maskmana papa boleh kan? Sebab kalau syahh panggil abah, takut syahh teringat kat abah. nanti syahh sedih pulak" kata syahh memandang maskmana.

"Aku tau, aku x kesah pon pasal panggilan. Kalau kau rasa panggilan tu bagus, kau panggil je. Aku ikut je." Ujar maskmana.

Syahh yang dengar terharu+ gembira.

Kemudian syahh tergelak lagi apabila teringat ayat maskmana. Maskmana pelik melihat syahh yang ketawa tiba-tiba. Kemudian maskmana juga turut gelak/ ketawa bersama syahh diikuti Yen Lan. Kereta mereka. Penuh dengan ketawa gelak syahh, maskmana dan Yen Lan / mereka bertiga.

Syahh bersyukur kerana kebahagiaan yang dia inginkan menjadi kenyataan dan datang juga. Setiap kesedihan, pasti akan ada kebahagiaan yang akan datang juga. Syahh sangat beruntung berjumpa dengan maskmana. Maskmana upama membawa keceriaan dan kebahagiaan.

Ingat!!! Setiap perbuatan, pasti ada penyesalannya!! Nampaknya akan ada pengganti abah. Maskmana pengganti abah sebagai papa. Maskmana kau lah tuan kau. Kaulah guru aku. Kaulah ketua aku.

Dan kau lah segalanya bagi aku...syahh.

Thank for everything maskmana. We love you very much!! X kan ada ganti selain abah dan selepas abah dan maskmana!! Maskmana sorang sahaja boleh ganti tempat abah!! You are the best!! You are my hero!!

Terima kasih atas Semuanya maskmana. I love you so much. Terima kasih atas pergorbanan maskmana. Terima kasih sebab bangkitkan syahh kembali.

{THE END}

FINALLY!! TAMAT JUGAK CERITA

" MASKMANA TUAN AKU/ KETUA AKU". ಥ_ಥ😭✨🤧🤧

SEDIH PULAK AUTHOR BACA NOVEL SENDIRI.

HAH!! LEPAS NI AISYAH AKAN TERUSKAN DENGAN CERITA...." MENCINTAI SI ALIEN" YUPP!! MENGISAHKAN TENTANG SEORANG PEREMPUAN BERNAMA SURAYA YANG TELAH LAMA MENUNGGU KAWAN BAIK NYA SEMASA SEKOLAH RENDAH HINGGA SEKOLAH MENENGAH BERNAMA FELIX....

DAN AKHIRNYA BEETEMU DI UNIVERSITI SEWAKTU TIDAK SENGAJA TERLANGGAR TAPI SURAYA SENDIRI X PERASAN SEBAB... FELIX MEMAKAI TOPENG KELABU. YE!! MASKMANA ADALAH FELIX!! NAK TAHU CERITA DIA?! TUNGGULAH!! NANTI AUTHOR SPOILER!! OKEY!!😌✨✨✨👍🏻👌🏻( ꈨຶ ˙̫̮ ꈨຶ ).

Romantik okey!!!🤧🤧🤧😭😭✨✨✨✋🏻✋🏻✋🏻

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now