🎀10|•'nombor?⁉️❔

253 8 0
                                    

Puan yaina/ ibu syaa sudah berada di sebelah anak nya yang terbaring di katil hospital. Puan yaina sangat bersyukur dan berterima kasih kepada seorang lelaki bertopeng yang telah menyelamatkan anak nya ini ditambah lagi bil bayaran hospital anak nya telah pon dibayar oleh nya. Sungguh dia kata, dia sangat berterima kasih kepada orang itu walaupon dia tidak dapat bertemu dengan orang bertopeng itu. Dia sendiri tidak tahu mahu balas apa kepada orang bertopeng itu.

dan pertanyaan nya, ada ke orang bertopeng kat sini?? dia sendiri tidak tahu mahu cari dimana orang itu apatah lagi orang itu memakai topeng abu abu. Sepanjang dia hidup di sini, dia baru tau kalau ada orang memakai topeng dan tiada pula dia nampak orang bertopeng itu di sekelilingnya mahupon di rumahnya, jiran nya. Walaubagaimanapon, dia berharap dia dapat bertemu dengan orang itu secepat mungkin.

Walaupon soalan itu banyak kali bermain difikirannya

"Syaah, bila syaa nak bangun, ibu rindulah syaa, ibu rindu nak peluk syaa, ibu rindu suara syaa, ibu rindu kita makan bersama, ibu rindu senyuman syaa dan ibu rindu semuanya." Ujar puan yaina sambil menahan airmatanya keluar. Dia sudah berjanji pada diri sendiri yang dia x kan menangis di depan anaknya. Kalau anak nya tahu, pasti dia akan risau kalau dia dapat tahu yang keaadaan nya macam ni.

" syaa sayang, bangun lah ye, ibu ada bawak makanan sikit untuk syaa, kalau syaa dah sedar, syaa pasti lapar, jadi ibu sediakan awal awal makanan." Sambung ibu yaina sayu sambil memandang anak nya yang tidak sedarkan diri .

puan yaina juga, telah mengambil cuti selama 5 hari yang lepas untuk menjaga anak nya di hospital dan sekarang puan yaina berkerja semula dan syaa dijaga oleh jururawat disana , jadi dia tidak lah risau sangat. Untunglah boss nya faham dengan situasi nya macam ni.

"Syaa bangun anak ibu sayang, syaa dah duduk kat hospital ni 2 bulan lebih, syaa x boleh duduk lama lama kat hospital , syaa mesti nak balik kan? Jadi syaa cepatlah sedar ye sayang."kata puan yaina/ibu syaa lagi.

Yupp!! Syaa x sedarkan diri selama 2 bulan lebih, termasuk hari ini, dah 3 bulan di hospital.

"Erhh...sakit..." Kata syaa sambil membuka mata nya dengan perlahan.

"YA-ALLAH SYAAH!! DOKTOR MAYA!!" Nama maya dipanggil oleh puan yaina apabila anak nya telah memberi respon dan sedar.

Kelihatan Dr maya telah pon memasuki ke ruangan syaa

"Puan, bagi saya cek anak puan Sekejap, puan tunggu diluar dulu, kalau dah siap saya cek, saya panggil puan ye"Ujar Dr maya

Puan yaina hanya mengangguk dan terus keluar dari ruang anak nya

Beberapa minit kemudian, Dr maya telah pon keluar dari ruang syaa

"Macam mana keadaan anak saya doktor?" Soal puan yaina sebaik sahaja Dr maya keluar .

"Anak puan okey je, tiada apa apa yang sakit, tapi .... Anak puan mengalami amnesia. Masa saya nak cek anak puan, tiba tiba sahaja anak puan tanya yang puan ni siapa?"balas Dr maya dengan nada yang agak sedih.

Puan yaina terkaku kemudian mengangguk dan terus masuk ke ruangan anak dengan meminta izin ke Dr maya.

"Syaaa!!"kata puan yaina kepada anaknya yang sedang memandang sekeliling nya

"Erh, maaf ada apa ye? Puan ni siapa?"tanya Syaah dengan hairan.

Hampir gugur jantung nya apabila anak nya sendiri tidak mengenali ibu nya. Bangun ² je anak sendiri tanya dia siapa? X terkejut?

S-syahh.. sya-aaa x ke-nal ib-u ke? Balas puan yaina sambil menunjukkan tangan telunjuk nya kearah diri nya dengan menahan air mata nya keluar.

"Ibu?OHHH!! ibu!! Maaf ibu syaa baru ingat , bukan sengaja nak lupakan ibu, tapi tadi syaa x ingat langsung, bila ibu sebut "ibu" baru syaa ingat. Sorry ibu." Kata  syaahh sambil memeluk ibu nya dengan erat.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now