™©™©™©™©™©™©™©™©™©™©™©™©™©Syahh tersedar dalam keadaan terikat di tangan yang ketat. Bapak ahhh!!! Ketat Gile!!! Sakit Oii!!
"Hah?! Aku kat mana ni?!" Ujar syahh memandang sekeliling. Tempat yang boleh tahan gelap, x lah teruk sangat. Perabot, boleh tahan mahal. Tempat cantik? X rasa pon cantik.. biasa je. Beg sekolah ada ditepi. Tudung? Wuhh, selamat ada.
Elok syahh melihat sekeliling, terdengar bunyi pintu terbuka dari luar dan seseorang masuk tangan dimasukkan di poket seluar.
"Well, dah bangun? Best x tido?" Ujar lelaki mendekati syahh yang terikat di kerusi.
"Kau rasa? Kau dah tahu jawapan, kau tanya lagi!" Kata syahh menatap mata lelaki itu tajam.
"Wow!! Garang nya!! I Like it!" Balas lelaki itu menyentuh pipi gebu syahh. Syahh pantas mengelak.
"Kau nak apa?! Asal kau culik aku hah?!!! Dahlah culik mengejut!!" Tanya syahh tanpa basah basi.
"Kau boleh tanya aku nak apa?! Kau tahu, kau sangat bodoh sebab mempercayakan orang yang salah syahh" balas lelaki itu tenang.
"Hei!! Kau pahal hah!! Tetiba kau cakap salah mempercayakan orang!! Kau siapa hah?! Asal kau tahu nama aku?!!!" Jerit syahh marah.
"Ohh, lupa nak bagi tau nama, aku Haufan. Kumpulan black rose. Ketua mafia yang terkenal dan ditakuti di Perancis dan Malaysia atau senang cite, ditakuti oleh ramai orang. Anak kepada reyhan, anak bangsawan berjaya didunia." Balas Haufan panjang lebar.
"So, apa kena mengena dengan aku?!" Tanya syahh
"Kau tau, aku tau. Kau anak kepada rosliani yaina binti Syafwan dan Muhammad Haziq Zakhwan bin Mohd Syarif . Your cat name Miko." Kata Haufan memandang syahh yang tajam memandang nya.
Syahh terdiam sebelum membuka mulut.
"So? Kau belum jawab soalan aku tadi. No tukar topik!!" Ujar syahh nada agak tinggi.
"Kau confirm kenal orang ni kan? Laksamana maskmana. Guru mengajar kau. Ada anak murid kapten kaizo termasuk kau anak murid ada 2. Well, kau tak tahu beberapa rahsia yang cukup besar dari guru kau. Aku pon x tahu kalau kau nak percaya atau tidak, tapi kau kena percaya jugak!" Balas Haufan memandang tepat ke anak mata syahh.
"Apa dia? Maskmana x de rahsia!! Aku kenal dia!! Kau nak buat apa kat dia hah?!!! Awas kau kalau terjadi kat maskmana, aku x bagi kau hidup lepas ni!!" Kata syahh marah.
" Wohhhh!! Takutnya~~. Betul kau nak tahu? Tapi kau kena percaya. Sebab perkara aku nak cakap ni betul bukan salah" ujar Haufan serius.
Syahh hanya " Hmm" tanda 'ye'.
"Well, maskmana bukan manusia melainkan dia alien. Kaizo pon sama kecuali Ayden dan Yen Lan." Balas Haufan tenang.
Syahh hanya terdiam seribu dan terkaku.
"Mak ayah maskmana kena bunuh di depan mata dia sendiri masa tu dia baru balik ambik result SPM." Sambung Haufan memandang syahh terkaku.
"Tu je kau nak bagi tau? Aku x kesah kalau dia alien ke, binatang ke, manusia ke, aku x kesah!! Aku terima seadanya. Kalau setakat nak bagi tu je, baik bukak ikatan ni. Kau tau x kau ikat tangan aku ni sakit!! Tangan aku lebih sakit daripada kena curang!!" Kata syahh berusaha melepaskan ikatan.
" Bukan itu sahaja aku nak cakap, kau ada kaitan dengan aku!" Ujar Haufan serius
"Kau!! Kau sepatutnya dah ada kat tangan aku!! Budak x guna tu dia salah tukar bayi orang lain!! Sepatutnya kau kena tukar!!! Disebabkan bapak kau curi hak aku!! Aku patah hati, hati aku sakit!! Bila dapat tahu hak yang sepatutnya aku dapat jadi hak orang lain. Ye!! Mak kau!! Orang yang aku suka sejak kolaj!! Tapi diambik oleh bapak kau!! Cuba kau bayangkan, sakit nya hati aku!! Tapi bila aku dapat tahu yang mak aku tengah mengandung kan kau, time mak kau nak bersalin, bapak kau mati sebab kemalangan yang tidak diduga!! Yes! Aku happy!! Tapi dalam masa yang sama aku nak pergi, aku ada niat nak culik kau masa kau lahir tapi niat aku berhenti sebab? Aku kesian kat mak kau, so, aku x jadi nak culik, aku akan culik time kau dah besar. Bila aku nampak kau makin membesar, aku sedar yang kau sebijik macam mak kau. Kau makin cantik. Kalau mak kau aku x boleh jadikan hak aku, maka kau jadi pegantinya. Kau akan jadi milik aku syahh!! Forever mine!! " Kata Haufan menyentuh dagu syahh supaya memandang dirinya.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Ficção AdolescenteNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...