{Lelaki/???/ Bertopeng pov}
"Ye tuan, ada apa tuan panggil?" Soal Yen Lan kearah aku yang membaca maklumat pasal Aulia dan kawan kawan sebab dia x habis baca dulu sebab dia kecewa sangat sampai x nak tengok, kalau boleh muka dia pon dia x nak tengok.
"Syaa sekarang buat apa? Dia keluar ke?" Soal aku ke Yen Lan.
"Ohh, nona syaa sekarang ada kat rumah tengah termenung kat tingkap, maybe nona Syaa cuba ingat sepenuhnya."Kata Yen Lan dengan wajah yang hairan. Yelah,. Siapa je x heran, tuan dia yang satu ini jarang tanya pasal Nona syaa pada waktu malam, selalu nya petang dan pagi je dia tanya. Lagipon Yen Lan dah berjasa selama 20 tahun termasuk tahun ni dah 21 tahun dia setia kat tuan nya.
"Ohh okk cakap kat anak buah aku, pastikan sepanjang perjalanan aku nanti, x De satu pon kereta yang ikut aku dari belakang selain korang sahaja faham!" Balas aku dengan nada yang tegas dan terus aku berdiri dari kerusi dan mengambil phone aku di atas meja.
"Okk tuan, tapi tuan nak pergi mana malam malam ni?" Tanya Yen Lan dengan nada yang heran.
"Gi jumpa syaa" Ujar lelaki bertopeng itu dengan nada dingin.
"Hah?! Tapi tuan, tuan pasti ke masa ini yang tepat untuk jumpa nona syaa?" Ucap Yen Lan dengan nada yang terkejut dengan apa yang disampaikan oleh tuannya.
"Yes, aku rasa ini masa yang tepat, aku dah x larat dah tengok dia terseksa macam tu dari dulu sampai sekarang, jadi mangsa buli. Aku ada niat yang aku nak tukar identiti syaa dari mangsa buli bertukar menjadi seorang yang kuat, lebih kuat daripada yang lain supaya dia boleh pertahankan daripada dia dipijak oleh orang salah . Aku x nak dia kena diperbodohkan oleh kawan kawan dia. Aku x nak semua tuu. Dia nak x nak , syaa harus terima aku sebagai guru/ketua yang akan mengajarnya pelbagai teknik yang harus dia tahu. Harap kau faham niat aku ni Yen Lan." Kata aku dengan panjang lebar kepada Yen Lan yang pasang dengan wajah yang hairan dan pelik.
"Aku x sangka yang tuan /???/ Ada niat nak jadikan nona syaa sebagai anak murid nya".batin Yen Lan di dalam hati dengan terharu dengan niat tuan nya ni setelah sekian lama tuannya tidak menambah anak muridnya yang terpenting seperti kapten kaizo.
"Huuhuuuu x sabar nak tengok/nak jumpa depan depan dengan nona syaa"ujar Yen Lan sendiri sebaik sahaja sosok tubuh tuan nya tiada di situ.
Sebaik sahaja aku sampai di hadapan rumah syaa, aku lantas menelefon syaa dan akhirnya diangkat oleh nya.
"Turun sekarang, aku ada kat bawah rumah sekarang" kata aku tanpa mendengar jawapan syaa.
Aku dapat rasakan yang syaa ada di hadapan pintu utama. Kemudian, muncul orang bertahun tahun tidak berjumpa, akhir berjumpa iaitu syaa
"Saina noraisyah"
[End lelaki/???) bertopeng pov]
####################################
Syaa terkaku di hadapan rumah nya kerana orang di depan mata nya ini memakai topeng. Dia sendiri x pernah nampak lelaki bertopeng ini di mana2 termasuk sekeliling nya.
"Noraisyah, akhir aku jumpa kau jugak. Hmmm aku x rasa yang kau kenal aku?"soal lelaki itu sebaik sahaja dia melihat diriku di hadapan nya ini.
"Erhh pakcik ni siapa? Maaf pakcik , kita pernah kenal/jumpa ke?"soal syaa dengan hairan dan ketakutan. Yelah, ada ke orang nak jumpa pada waktu malam, x de waktu lain ke macam pagi ke, petang ke, ni x.. malam jugak lah dia pilihnya. Dah lah kacau orang , nak termenung pon susah!!
"Tua sangat ke aku ni?!"batin lelaki bertopeng itu.
"Memang kau x kenal aku, tapi aku dah cukup kenal kau syaa"balas lelaki bertopeng itu sambil memandang syaa dengan nada yang selamba.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Novela JuvenilNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...