🎀29|•'lari😏🤪😜⁉️

225 7 0
                                    

Syahh menangis teresak esak di dalam bilik ditemani tangisan airmata yang mengalir di pipi.

Aulia keluar dan memperlihatkan diikuti Mira, Liana, dan syila dibelakang. " We!! Cepatlah keluar!! Sempit ni!!" Ujar Mira sebaik sahaja Liana keluar.

"Ko-korang.." kata syahh tersekat sekat.

"Tenang, kitaorang x de pa pe Dengan diorang. Kitaorang datang sini nak selamatkan syahh. Kita keluar dari sini ekk. Dari tempat neraka ok?" Ujar Aulia panjang lebar melepaskan ikatan tangan syahh

Syahh memegang tangan nya yang makin memerah.

"Dah, jom keluar!!" Kata Liana

"Wait, jangan guna pintu keluar. Sebab bodyguard ada jaga kat depan pintu!! Diorang bijak main trik." Ujar syahh memandang pintu bilik.

"Well, kita guna cara ni." Sambung syahh memandang tingkap. Syahh memasukkan tangan ke poket baju sekolah.

Syahh mengeluarkan satu alat dan mengaktifkan, serta merta batang tu menjadi panjang dan keras, tebal, anti patah * susah nak explein*

Syahh terus menuju ke arah tingkap dan membuka dengan senjata dan.....

Click!!

Tingkap terbuka tanpa memecahkan.
"Dah jom!! Syila, kau tolong bawak beg aku" kata syahh melompat ke tingkap diikuti Aulia, Mira, Liana, dan syila dibelakang kemudian mengunci balik tanpa menimbulkan kesan dan bunyi. Nanti senang, sebab diorang pasti akan mencari syahh dengan mencari dari mana syahh keluar.

"Ikut aku" mereka hanya mengangguk dan mengikuti langkah syahh. Tiba-tiba sahaja syahh berhenti melangkah dan menunduk.

"Korang tunggu sini" kata syahh mendekati anak buah Haufan yang bersenjata dan menyepak kemaluan dari belakang sehingga terduduk dan menyepak kepala sampai anak buah Haufan tidak sedarkan diri.

"Jom!!!" Jerit syahh memberi isyarat dan meneruskan perjalanan keluar.

®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®©®

Maskmana dan Ayden turun dari kereta sebaik sahaja sampai di suatu tempat selepas mendapat lokasi syahh berada.

Ayden memandang Pak Hamid yang menunggu seseorang. " Pak Hamid" ujar Ayden.

"Ayden!! Apa kau buat kat sini?" Tanya pak Hamid

"Sebenarnya, kitaorang datang sini sebab dapat tahu yang nona syahh kena culik dan lokasi syahh juga ada kat sini." Balas ayden.

"Ohh ye ke , pak Hamid pulak tunggu Aulia dan kawan kawan dia tu hah kat dalam. Katanya nak selamatkan kawan Diorang syahh jugak nama dia" kata pak Hamid.

"Hah?! Aulia ada kat dalam?!" Ujar maskmana

"Ye, tapi saya pasti dia nak keluar sekarang ni" balas pak Hamid.

"Baik jugak budak tu bro" kata Ayden memandang sepupu nya.

Maskmana memberi isyarat kepada anak buah dan anggota polis yang lain untuk 'bergerak masuk'.

Maskmana dan Ayden mula melangkah ke pintu utama. Maskmana terus terjah masuk dengan kuat sehingga anak buah Haufan menghalakan pistol ke maskmana dan Ayden dan anggota polis dan anak buah Maskmana menghalakan pistol juga ke arah mereka. Nak masuk sopan? Dalam mimpi pon dia x kan masuk sopan Selebihnya jaga di luar.

"Wow!! Well tengok siapa yang datang!! Hero dah sampai!!" Ujar Haufan menepuk tangan memandang tepat ke maskmana dan Ayden mengeluarkan pistol dari pinggang. Maskmana tidak mengeluarkan apa². Hanya tangan kosong sahaja.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now