🎀26|•'mengamuk⁉️😱

219 7 0
                                    

Syahh jalan kaki menuju ke rumah. Asal jalan kaki? Sebab hati dia sakit sebab buku kesayangan nya hampir koyak dan tangan nya luka akibat Farah tergores gunting x silap yang ada kat kocek baju Farah.

Sakit? Tipulah kalau x sakit. Buku kesayangan aku tu!! Dah lah buku tu pemberian terakhir abah. Aku paling benci betul kalau orang sentuh hak aku. Benci betul!! Aku x balik dengan maskmana dan Yen Lan. Aku tau yang diorang tunggu aku dan mesti cari aku sekarang ni. Yelah, lepas kes kat kelas tu, aku main lari x tentu arah lepastu sedar tak sedar, dah kat jalan balik rumah dah. wuisshhh..magic kan?

Hati aku sakit sangat, SAKIT SANGAT!! Sakit dia x boleh bayangkan. Walaupun hanya buku, tapi..sakit lagi barang kesayangan aku daripada kena putus cinta.

Syahh terus berjalan dengan tangisan air mata yang lebat di pipi yang belum habis lagi berhenti. aku jadi selekeh dah. Tiba-tiba sahaja hujan turun menitik sedikit semakin lama, makin menitik dan turun lah
Air hujan yang lebat membasahi syahh.

"Hu-hujan?" Ujar syahh memandang ke atas. Kau tengok!! Hujan pon paham aku betapa sakit nya aku!! Dah lah hujan, memang kena dengan keadaan aku sekarang ni!! " Wahai hujan~~ kenapa kau hujan? Aku tau lah kau memahami perasaan aku sekarang ni. Tapi jangan lah sampai hujan lebat nanti aku demam~~" kata syahh dengan memandang ke atas membiarkan air hujan membasahi muka nya termasuk badan nya.

Syahh mengingat kembali kejadian di kelas, perlahan ² air mata syahh mengalir di pipinya dengan berterusan. SAKIT OII!! Dah lah biar jelah aku demam, apa aku kesah!! Nanti makan ubat okeylah nanti! Settle!! "Kau turun lah air hujan selebat lebatnya. Biar aku drama sikit!" Ujar syahh kembali menitiskan air mata. Lantaklah orang pandang ke apa ke. Asal ini diri aku bukan diri kau, tak de kena mengena pon dengan diorang!!.

"Huwaaaaa!! Abah!! Syahh sakit!! Hati syahh sakit!! Maafkan syahh sebab x jaga buku abah elok²! Mungkin ini balasan syahh sebab x tepati janji!! Maafkan syahh sebab x selamatkan buku tu!! Sekurang kurang nya, syahh dapat buku tu Daripada x dapat!" Ujar syahh mengesat air mata.

"Maaf sebab kecewakan . Abah!!" Sambung syahh

Makin lama syahh menangis, makin lebat hujan turun membasahi tubuh kecil syahh.
"Bagus!! Hujan lagi!! Kau nak hujan lebat sangat kan!! Lebat lagi!! Hujan selebat lebatnya seperti air mata aku yang x berhenti mengalir ini!!" Kata syahh dengan tangisan.

Syahh.. dengan hujan pon kau nak gaduh ke? Hujan tu x salah pon! Kau jugak yang mintak hujan lebat, dia ikut jelah cakap kau! Adoiii!! Ahhh!! Kisah apa aku!! Hujan X hujan, not my problems!! Heh!!.

Syahh meneruskan perjalanan dengan baju basah kuyup dan tangisan airmata ditemani dengan air hujan yang semakin lama semakin lebat.

®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
Puan yaina menunggu kedatangan anaknya syahh. Dari tadi x duduk diam. Sekejap jalan ke kanan, sekejap jalan ke kiri. Dia berasa x sedap hati sekarang ini. Dah lah pukul 6:00 petang. Sepatutnya syahh balik pukul 1:00 petang.

"Asalamualaikum ibu" ujar syahh membuka kasut.

"Waalaikumussalam!! Syahh, kenapa lambat balik?! Risau ibu" kata puan yaina memandang syahh. Alangkah terkejutnya, syahh pucat dan seperti tidak bermaya.

"Ya-Allah syahh!! Ni kenapa muka anak ibu ni pucat!! Kenapa, syahh ada masalah ke?? Kalau ada masalah cakap kat ibu. Ke ada orang buli syahh?! Meh sini ibu pergi belasah orang yang buat ibu macam ni" sambung puan yaina menyelak lengan baju seperti anak belasah orang. Ibu sapa x risau,anak balik je, jadi macam ni macam lepas nangis. Boleh gugur jantung dibuatnya.

"Syahh, syahh gi mendi dulu. Lepastu turun bawah makan malam ye. Dah gi masuk bilik tukar baju syahh yang basah ni" ujar puan yaina lembut. Syahh menaiki anak tangga, belum sempat syahh memulas tombol pintu bilik, tiba-tiba sahaja ada seseorang ketuk pintu utama dan puan yaina membuka.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now