🎀12|•'anak murid ×ajar×

256 9 0
                                    

Syaa terjaga kerana pintu biliknya diketuk dari luar beberapa kali. Dengan sepantas kilat, syaa membuka pintu bilik nya dan terlihatlah sosok tubuh ibu nya di depan dirinya ini dengan memasang wajah yang sukar dijelaskan.

"Syaa, cepat bersiap. Nanti jumpa ibu kat ruang tamu Yee.. " kata puan yaina/ibu syaa sambil memandang wajah anak nya.

"Oyyen(okey)ibu"balas syaa dan terus menuju ke bilik air. Tapi bila difikirkan balik, kenapa ibu tiba tiba je suruh jumpa kat ruang tamu, selalu nya kalau suruh jumpa kat tempat lain selain dapur ni mesti ada benda yang serius ni sampai x leh dibawa bincang. Selesai sahaja mandi, syaa terus menyarungkan pakai jaket dan tudung sarung.

 Selesai sahaja mandi, syaa terus menyarungkan pakai jaket dan tudung sarung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Contoh jacket yang syaa pakai

Dan ni macam ni syaa pakai tapi tudung biru gelap ni sebagai gaya pemakaian syaa ye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dan ni macam ni syaa pakai tapi tudung biru gelap ni sebagai gaya pemakaian syaa ye.

Setelah selesai, syaa terus menuju ke ruang tamu, dan paling dia terkejut nya... Kat ruang tamu tu bukan ada ibunya sahaja, tetapi ada maskmana sekali sedang berbual dengan ibu . Tapi dia punya borak kan, ibu macam tertunduk² macam tengah ucapkan terima kasih dah aku tengok. Tanpa membuang masa, aku terus duduk sebelah ibu.

"Ahh- tuan ni anak Saya, saya ucapkan ribuan terima kasih kepada tuan sebab selamatkan nyawa anak saya, kalau x de tuan masa tuu, saya pon x tau apa jadi, lagipon syaa sahaja lah anak satu satunya saya ada sekarang ini, kiranya anak saya dah jadi kekuatan dan semangat saya selepas suami saya meninggal beberapa tahun lepas." Ujar ibu sambil menggosok kepala syaa dengan lembut.

"Hah? Nyawa?terima kasih?"soal syaa bertubi-tubi sambil memandang ibunya dengan berkerut dahi.

"Syaa,syaa tau x, masa syaa masuk hospital, orang kat depan mata kamu Ni lah selamat kan nyawa syaa tau, dia derma darah dengan banyak dan orang ni jugak lah bayar bill bayaran hospital syaa"kata ibu sambil mencubit pipi aku agak kuat.

"Aduhhhh sakit ibuuu~~" mengadu syaa dengan nada manja.

"Mengada,ahh- tuan, maaflah ye disebabkan anak saya, tuan sanggup derma darah dengan jumlah yang banyak semata-mata untuk selamatkan nyawa anak saya, sekali lagi saya ucapkan terima kasih banyak banyak sebab selamatkan nyawa anak saya."ucap puan yaina dengan nada yang gembira. Gembira? Sapa je x gembira bila dapat jumpa orang yang dah selamatkan nyawa anak dia ni..pagi pagi buta ada orang datang , tengok² terpampang seorang lelaki bertopeng ni kat depan rumah dia. Ditambah lagi pula pasal Dr maya yang pernah cakap yang ciri ciri lelaki yang menyelamatkan nyawa anaknya ini dah ada kat lelaki kat depan mata dia ni. Bertopeng abu abu? Yes!! Lelaki kat depan mata dia ni pakai topeng muka abu abu.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now