Seperti biasa, syahh bergegas mendi dan menyarungkan baju sekolah ke tubuhnya. Sejak kedatangan maskmana, syahh selalu bangun awal jarang bangun lambat seperti sebelum ini. Banyak perubahan syahh. Syahh turun ke dapur sambil membawa beg sekolah berserta stokin.
"Morning ibu!" Ujar syahh duduk di sebelah puan yaina yang sedang menikmati masakan nasi goreng nya.
"Morning jugak anak ibu~~"balas puan yaina.
"Ibu masak apa?" Tanya syahh
"Masak nasi goreng" balas puan yaina
"Hmmmm~~ Dapnya bau~~" ujar syahh menyedok nasi goreng ke pinggan. Perut pon bunyi lapar...
"Makan lah, makan banyak-banyak. Nanti lepas makan, kita gerak." balas puan yaina dengan senyuman manis. Puan yaina hari ini dah kerja sebab cuti dah habis.sebelum bergerak, syahh memberi makanan kat Miko.
"Miko, Miko tunggu syahhh tau~~ tunggu tau~~" ujar syahh membelai bulu Miko dengan lembut. Miko mendekati syahh dan berguling² dilantai tanda setuju.
Puan yaina melihat gelagat anaknya hanya menggeleng kan kepala nya dengan pelahan.
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Syahh menuju ke kantin sebaik sahaja meletakkan beg di dewan. Terlihat amnia dan Maisarah di kantin sedang bersarapan.
"Ehh- hai syahh morning~" ujar amnia dengan senyuman.
"Asalamualaikum, morning too amnia" balas syaah duduk dia sebelah Maisarah.
Amnia yang mendengar kata² syahh hanya tersengih.
"Ehhh- waalaikumussalam lupa pulak" balas amnia memakan donat coklat. Hah pandai pon bagi salam, ingatkan x ingat.
"Hai syahh asalamualaikum" ujar Maisarah disebelah syahh.
"Waalaikumussalam, hai Maisarah" balas syahh.
"Kau dah makan?" Tanya Maisarah
"Dah" balas syaah
"Hmmm we" syahh menoleh ke arah amnia.
"Pe" balas syahh.
"Betul ke Aulia yang racun kau?" Tanya amnia dengan ragu ²
"Ye, dia yang racun aku. Dah terbukti dia yang ajak aku gi tandas dan botol air berperisa strawberi tu Aulia yang bagi" balas syahh acuh tak acuh.
"Seriously?!" Ujar Maisarah.
"Hmm" balas syaah.
"Wee, yang semalam tu kan.." sambung Maisarah.
"Ye, aku buat. Dia layak dapatkan pengajaran daripada aku" balas syaah dengan dingin dan selamba.
"Wuishhhhh!! Hebat betul kau buat!! Cam de kau buat?! Kau belajar dari mana?! Siapa ajar kau?! Siapa lelaki hensem semalam tu?! Siapa Rara?!" Tanya Maisarah bertubi tubi.
Syahh hanya mengeluh perlahan sebelum menjawab. Banyak betul soalan kau bagi. Sabor jelah.
"Rara jiran kelas sebelah, lelaki hensem tu nama Yen Lan kacukan China,Korea mix Malaysia. Ajar? Private ( rahsia) yang tu kau x perlu tahu. Nanti kau tahu jugak nanti." Aku belajar? Kat YouTube." Balas syahh panjang lebar. Padahal tipu je tu dia belajar kat YouTube. Gile aku nak belajar kat YouTube. X pandai aku.
"Okk. Tapi kan, asal lelaki hensem- apatah nama dia, hah!! Yen Lan dan Rara kan asal panggil kau "nona syahh"? Soal amnia dengan heran.
"Because, aku dah jadi sebahagian keluarga diorang dan dianggap sebagai anak angkat dan orang terpenting bagi diorang. Nak lebih, yang lain, private." Balas syahh dengan tenang.
YOU ARE READING
maskmana ketua aku( Completed ✅)
Teen FictionNi hak milik monstar. Author hanya pinjam watak watak SAINA NORAISYAH atau dikenali sebagai syah adalah seorang pelajar tingkatan 3. Ceria? Baik hati? Friendly? Dah sebati kat diri dia. Tapi semua nya berubah akibat satu kejadian yang membuatnya ber...