🎀27|•'culik⁉️😰‼️

234 7 0
                                    

Syahh menuju ke kantin sebab nak beli nugget ayam. Emmm~~~ Dapnya~~~. Heheh! Tetiba teringin nak makan nugget ayam.

*Membeli* *naik kelas* *duduk kat kerusi kelas*. Syahh duduk di kelas seorangan sebab? Sebab nak sendiri. Syahh lebih suka bersendirian.

Sedap² syahh menikmati nugget ayam, syahh merasakan ada seseorang memerhati kan dirinya dari jauh. Syahh menoleh ke arah tingkap dan melihat.

" Aik? X de orang?! Mungkin perasaan je kot" gumam syahh sambung menikmati nugget ayam.

" Boss, syahh ada kat kelas" ujar lelaki memakai topi berserta mask di telefon.

" Bagus, kau ikut dia sampai balik sekolah. Aku nak kau culik pada tepat waktu. Jangan kantoi pulak. Aku nak budak tu hari ini jugak. Selagi kau x dapat budak tu, kau jangan tunjuk muka kau kat depan aku faham!!" Kata lelaki dihujung talian.

"B-baik boss!!" Balas lelaki bertopi dan menamatkan panggilan.

||||•|•|••|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•||•|•|•|•|•|•|••|•|•|•|

Syahh menuju ke perhentian bas sebab ibu selalu ambik kat situ :^. Dalam masa yang sama, syahh merasakan ada seseorang mengikutnya dari belakang. Pada mulanya, syahh hanya menghiraukan sahaja. Tetapi hati berkata 'ini bukan kebetulan syahh'

Disebabkan mahu kepastian, syahh menuju ke satu pokok, orang itu juga turut sama. Syahh agak panik tetapi memasang riak tenang. Syahh bergerak ke tempat lain makin lama syahh berjalan makin laju lelaki itu bergerak di belakang nya. Syahh berjalan kemudian berlari, lelaki itu turut berlari ke arahnya. Syahh berlari tanpa arah. Tanpa syahh sedar, di hadapan nya van hitam yang secara tiba-tiba berhenti di hadapan nya dan lelaki dibelakang nya meneguk syahh dengan kain.

"Hm!! mm!!hm..mmm!!!" Syahh seupaya berlawan tetapi apa daya nya, syahh terlampau lemah kerana kain yang meneguknya dan pengsan.

Terus lelaki bertopi itu membawa masuk syahh ke van hitam dan meluncur laju dari sekolah.

Aulia,syila,Mira,Liana yang melihat kejadian itu terkejut dan panik. "WE!! SYAHH KENA CULIK!!" Ujar syila panik.

"Apa kita nak buat!!" Kata Liana

"Apa kata kita ikut van hitam tu" balas Aulia dan masuk ke dalam kereta bersama kawan nya.

"Pak Hamid, ikut van hitam kat depan tu cepat!!" Ujar Aulia

"Baik lia" balas pak Hamid

"Wee!! Kau nak cari mati ke apa ikut van tu!!" Tanya Mira

"Habis?! X kan nak biarkan Syah kena culik!! Sekurang kurangnya, kita boleh tahu keberadaan syahh!! Daripada x tahu!! Kau nak syahh mati dulu ke baru kau nak selamatkan dia?!! Mungkin kita boleh tembus kesilapan kita dan syahh memaafkan kita!!" Balas Aulia.

Mira, Liana, syila terdiam sebelum membuka mulut.

"Betul jugak apa yang Aulia cakap" kata syila.

"Wee!! Pasal plan Farah dan Syuhaida ada kat tangan kau kan" tanya Aulia

"Haah, ada ni hah" balas Mira menunjukkan satu file tebal anti koyak dan terbakar, kalis air.

####################################

Maskmana menaip di komputer dengan teliti. Yup!! Maskmana kembali berkerja seperti biasa. Hadehh!!! Boleh patah jari jemari aku ni asyik menaip je.

"TUAN MASKMANA!!" Ujar Yen Lan terjah masuk ke office maskmana dengan panik. Selalunya kalau macam main terjah masuk je.. selalunya ada perkara buruk dan perkara yang x boleh dibawa bincang.

"Pe" balas maskmana

"Nona syahh kena culik!!" Ujar Yen Lan panik.

Maskmana yang mendengar berhenti menaip. Terasa jantung mahu keluar dan gugur . Jantung berdebar tanpa henti.

"Apa!!" Kata maskmana memandang tepat ke arah Yen Lan

"Nona syahh kena culik dengan lelaki bertopi berserta mask hitam dan dilarikan dengan van hitam." Balas Yen Lan tanpa memandang ke maskmana yang berapi.

"SHIT!!" Ujar maskmana menumbuk meja dengan kuat dan bergegas menuju ke balai.

"Yen Lan!! Kau pandu kereta." Kata maskmana menuju ke kereta BMW. Lantas maskmana menelefon kaizo. " Kaizo!! Suruh budak-budak bersiap!! kita perang" kata maskmana tegas.

"Baik maskmana!!" Ujar kaizo di hujung talian sebelum menamatkan panggilan.

" Syahh.." gumam maskmana dalam hati.

Sampai sahaja di hadapan balai, terus maskmana masuk ke balai polis dengan mengejut. Orang disekitar menunduk hormat ke maskmana.

Maskmana terjah masuk ke pejabat Ayden. Ayden yang elok meneliti dokumen kerja terkejut kedatangan sepupunya secara tiba-tiba. Ni mesti ada hal penting sampai terjah masuk office orang.

"Wohhhh!!! Bro, bila sampai?! Salam mana salam, kalau ye pon bagilah salam" ujar Ayden.

"Assalamualaikum" Ujar maskmana

"Waalaikumussalam. Ni hah kenapa main terjah masuk office orang!! Aku ada buat salah ke?! Boleh rosak pintu office aku kau buat!!" Kata Ayden

"Ke kau sakit?!" Sambung Ayden

"Syahh kena culik banggang!! Macam mana aku x risau!!" Balas maskmana

"What?! Syahh comel tu kena culik?! Siapa yang culik?!! Berani nak culik my cutie!!" Kata Ayden terkejut

"Yen Lan kata, syahh kena culik dengan lelaki bertopi, mask hitam, Van hitam." Kata maskmana memandang tepat ke Ayden.

"Hitam? Aku rasa macam pernah dengar lelaki bertopi, mask hitam. Kau x rasa ada kaitan dengan syahh ke?" Tanya Ayden serius.

"Ada, aku rasa aku tahu kerja siapa" balas maskmana.

"Kau, kau ikut aku. Kita turun padang" sambung maskmana tegas.

"Okey, dah jom!! " Balas Ayden memakai jacket kerja semula * susah nak explein 😌🙂✨*

Bersambung..
Author buat perkataan je.. sorry sebab lama author x update ;) biasalah homework makin banyak..
Syahh?! Syahh kena culik!! Apa yang akan terjadi ?! Adakah benar syahh ada kaitan dengan orang penculik?! Nantikan bab seterusnya.
Tunggu ye 😌👌🏻✨✨

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now