🎀19|•'sebenar😶🤬

241 7 0
                                    

Aulia dan Mira berjalan ke kelas seperti biasa. Okey je dalam masa yang sama, dia berasa tidak sedap hati sejak dari tadi. Begitu juga Mira. Mira merasakan perkara yang sama seperti Aulia. berdebar tanpa henti sejak tadi.

Aulia dan Mira menuju ke kantin dan terlihat syila dan Liana yang sarapan memakan kuih di kantin.

"Wee!! Aulia!! Bukan aku dah cakap jangan datang kat sekolah!!" Ujar syila dengan nada marah. Degil betul lah kawan dia yang sorang ni!!

"Lantak aku lah, lagipon aku x Caya syahh hidup dan aku pasti tu hanya roh dia x tenang." Balas Aulia

"X wee!! Syahh hidup!! Aku nampak depan² semalam sebab aku kena dengan syahh sebab aku dan syila kena tarik dengan seorang perempuan tu , apa yang pasti, perempuan tu ada hubungan dengan syahh!!" Ujar Liana dengan nada yang risau,cemas dan nada agak tinggi.

"Ahhh!!aku x Caya!! Nanti aku gi jumpa syahh" ujar Aulia.

"Mira kau ikut aku jumpa Syah nanti" kata Aulia lagi.

"Okey" balas Mira.

"Fine terpulang lah kat korang, kalau apa² terjadi, jangan salah kan aku sebab aku dah bagi amaran awal² terjadi benda yang x didugakan kau terima dan tanggung sendiri." Ujar syila meminum air Milo yang dibeli tadi.

Aulia dan Mira terdiam sebelum mengganguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sekarang dah masuk waktu rehat. Aulia mengajak Mira untuk pergi ke kelas syahh. Belum sempat nak keluar kelas, seorang perempuan datang menghampiri mereka berdua.

"Hai" ujar perempuan itu dan tiba² sahaja menarik tangan Aulia dengan kasar. Mira yang melihat itu seupaya melawan perempuan itu namun perempuan itu lebih kuat sehingga dia terjatuh ke lantai dan leher nya ditarik kasar menuju ke satu kelas.

Dalam perjalanan, mereka menuruni tangga dari tingkat 3 ke tingkat 2, apa yang mengejutkan mereka adalah, mereka ditarik menuju ke kelas syahh.

Perempuan itu mengetuk pintu kelas syahh terlebih dahulu.

"Asalamualaikum kapten syahh" ujar perempuan itu.

Aulia dan Mira yang mendengar itu terkejut sebelum pandangan jatuh ke kearah seorang perempuan yang melihat di tingkap kelas x lain lagi syahh.

"Waalaikumussalam, come in" balas syahh dingin tanpa menoleh sedikit pon.

"Well, good job Rara" ujar syahh menoleh ke arah Aulia dan Mira.

"Thanks pujian nya" balas Rara dengan senyuman. Syahh kemudian pandangan nya jatuh ke Aulia dan Mira. Padan muka jatuh lantai!! Heh!!

"Wow, nice acting Aulia!! Very nice!!" Ujar syahh sambil bertepuk tangan.

"Pandai kau berlakon depan aku semata-mata mempergunakan aku seperti sampah! Lepas pakai buang, bila nak pakai jilat balik!" Balas syahh dengan nada yang agak tinggi dengan tatapan tajam dan menyeramkan.

Aulia dan Mira terkejut dan pucat seperti orang mati. X sangka apa yang syila dan Liana cakap betul, x de salah.

"Apa yang kau nak sebenarnya Aulia?! Kenapa kau buat macam tu kat aku?!!! Apa salah aku?!! Just give me the answer!" Ujar syahh menyilangkan tangan ke dadanya.

Aulia dan Mira diam x berkata apa²

Syahh yang tidak puas hati dan bengang terus mengarahkan Rara untuk menggenggam tangan Aulia dan leher Mira dengan kuat.

Aulia dan Mira berjerit akibat kesakitan.

"Baik kau jawap . Jangan sampai aku turun tangan!" Balas syahh dengan nada yang garang dan marah.

maskmana ketua aku( Completed ✅)Where stories live. Discover now