"Anak! Congrats!" Mom shouted as she entered my room.
"Bunso! Ang galing-galing mo talaga." Sabi naman ni kuya. I looked at them confused. Another person came in my room shouting.
"Claire! Congrats anak! I'm so proud of you!" Dad said and kissed my forehead, what was happening?
"What's happening? Why are you all congratulating me?" I asked them and they all looked at me in disbelief.
"Results for the board exams went out!" My mom said. Kumunot naman noo ko sakanila.
"And?" Ano naman ngayon?
"You topped the board exams, anak." My dad explained. Oo nga pala nag-exam ako! Then it hit me. I'm a lawyer now.
"OMG! I'm officially a lawyer now?" I asked them. They all nodded and I shouted.
"Cameron also passed, so I guess you're working together." Mom said.
Wala nang naging problema sa'kin mag abogado after everything that happened. Hindi ko rin naman alam gusto kong gawin sa buhay ko so I just went with it.
It's been almost eight years since all the mess that happened. Kuya got well eventually. I wish I could say the same to my heart. I was still in love with him. Suddenly Liv and Cams were video calling me through our group chat.
"AIMEE! Congrats babe!!" Liv said. Nagkaayos kami the day before I broke up with Skyler. I understood how hurt she was that time and she apologized naman.
"Congrats Aimee! Pakain ka na!" Cams said and natawa ako.
"Cameron! Iha, punta kayo dito minsan ipagluluto ko kayo." Sabi naman ni mom.
"Ay hala! Tita nandiyan ka pala!" Sabi ni Cams, natawa naman kaming lahat sakaniya.
"Thank you! Congrats din Cams!" She also passed the board exams.
Liv didn't take law anymore, nagtayo nalang siyang business after we graduated pol sci. She was successful now and married. May cutie baby na rin siya!
"Thank you!" Sabi naman ni Cams. Umalis naman na sila mommy ng kwarto ko and nagpatuloy kami sa kwentuhan nila Cams at Liv. "Napaka goals niyo naman, parehas kayong top notcher." Pang-aasar ni Cams.
"Huh? Nino?" I asked her confused. Sino ba nag top? At paano kami naging goals?
"Ay 'di ka ba informed sis?" Tanong ni Cams. Sino ba pinag-uusapan namin dito?
"Paano magiging informed, e ayaw nga ng kahit anong balita tungkol doon." Sabi naman ni Liv. They were confusing me. Sino ba ang nag top?
"Anyway, tara gala." Yaya naman ni Cams. She changed the topic quickly.
YOU ARE READING
The Sky's Plan For Us
Teen FictionAimee Claire Marquez, a daughter of lawyers who does everything her parents want. She falls in love with someone she meets randomly. A love so unexpected will make her happy. What will happen if the sky challenges them over and over again? Will thei...