Wings Academy

260 28 11
                                    

Shino dan Rosella memandang tepat ke arah kuda bersayap yang ada di hadapan mereka. Kapten Juray ketawa kecil melihat wajah cuak Shino dan wajah kegembiraan Rosella.

 Kapten Juray ketawa kecil melihat wajah cuak Shino dan wajah kegembiraan Rosella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Jangan cakap yang kami kena naik kuda ni?! Aku mana pernah naik wey.' bisik hati Shino dengan risau.

Lain pula dengan Rosella, dia nampaknya gembira melihat kuda bersayap ini. Ini adalah pertama kalinya untuk mereka, jadi dia bersemangat untuk naik dan merasai pengalaman istimewa ini. Bila lagi dia boleh naik kuda bersayap jika bukan hari ini.

"Jom! Tak sabar ni!" Ujar Rosella dengan penuh kegembiraan.

Shino memandang adiknya dengan gelengan.

"Tunggu dulu! Abang tak bersedia lagi dik. Macam mana kalau abang jatuh dari atas? Matilah abang!" Ujar Shino dengan laju dan sedikit takut.

Kapten Juray tersenyum melihat ketakutan Shino. Dia terus memandang kuda bersayap yang sudah bersedia untuk terbang.

"Jangan risau. Kuda ni sangat bijak. Dia takkan terbang terlalu laju bagi yang belum menaiki mereka. Pastikan awak pegang badannya dengan kuat jika takut terjatuh. Tetapi saya berani jamin, awak akan lepaskan tangan awak nanti sebab keselesaan menaiki kuda bersayap." Ujar Kapten Juray dengan senyuman manisnya.

Rosella semakin tidak sabar. Dengan bantuan Kapten Juray, dia boleh menaiki kuda bersayap dengan jayanya. Rosella menggosok kepala kuda itu dengan lembut. Kini giliran Shino pula yang menaiki kuda bersayap.

"Tunggu! Saya tidak bersedia lagi!" Ujar Shino dengan penuh debaran.

"Kalau abang tak naik2 lagi, kita takkan sampai secepatnya ke Wings Academy tahu?" Ujar Rosella dengan geram.

Kapten Juray terpaksa menggunakan kekuatan anginnya apabila Shino masih berkeras untuk tidak naik. Sebelum Shino turun daripada kuda bersayap itu, dia telah mengarahkan kuda tersebut untuk terbang.

"ARGHHH!!"

Siapa lagi yang menjerit kalau bukan Shino. Setelah kedua kuda bersayap untuk terbang ke langit, dia terus menaiki kuda bersayapnya yang berwarna hitam dan mengikuti mereka di belakang sebagai tanda berjaga-jaga dan pastikan mereka sampai ke destinasi sebelum turun ke bawah semula.

Rosella tidak hentinya tersenyum apabila merasai keindahan awan2 di langit dan angin yang sepoi2 bahasa yang melintas di wajah cantiknya.

"Abang, bestkan---"

Rosella memandang ke belakang untuk melihat abangnya jikalau abangnya menikmati keindahan di langit, tetapi wajahnya menjadi datar apabila abangnya itu terus menerus takut dan tutup mate dengan erat.

Dia menggeleng kepalanya dengan sikap Shino. Lelaki, tapi penakut tinggi.

"Serius la abang. Buka je la mata abang tu. Tak ada benda nak takut pun la." Perli Rosella dengan mencebik.

Fire's Academy: The Last Ice ElementWhere stories live. Discover now