18. Vpřed a vzad

146 20 17
                                    

A tak jsem udělala přesně to, co říkal, ptala jsem se.

Cestovala jsem od smečky ke smečce, ptala se jak alf, tak i bet a vůbec všech vlkodlaků, které jsem potkala, nikdo však neměl nejmenší tušení o čem to mluvím. Jeden samotář mi sice potvrdil, že v lesích jednou našel mrtvolu, odpovídající mému popisu, a že to bylo celkem nedávno, o žádném stínu však nevěděl, stejně jak se mu nikdy nestalo, že by přišel o čich. Alfa jedné smečky měl podobné zkušenosti. Dva dny před mým příchodem našel na kraji lesa také mrtvolu, avšak to bylo vše, žádný pach, žádné stopy, stín, ztráta čichu nebo spojení se smečkou.

------------------------------

Když jsem se vrátila z poslední cesty domů, byla jsem vyčerpaná, unavená a frustrovaná. Takovou dobu jsem cestovala, poznala jsem tolik vlkodlaků, ale ani jeden z nich mi nedokázal poradit či pomoct. Domluvili jsme se sice, že pokud na něco přijdou třeba z knih, dají mi vědět, ale čas běžel a já rozhodně nemohla jen tak sedět a tomu všemu nečinně přihlížet.

------------------------------

Přešla jsem k hradbě stromů a usadila se ke kmeni jednoho z nich. Zasněžené větve mi skryly výhled na šedivou oblohu, ale zároveň mě chránily před sněhovými vločkami, které se pozvolna snášely k zemi.
Před chvílí jsem právě skončila s pročítáním knih z knihovny, ve kterých jsem však bohužel nenašla nic, co by mi mohlo nějak pomoct. Knihovna sice byla velká a plná knih, proto mi taky s hledáním pomáhala i smečka, ale to nic neměnilo na tom, že knihy toho věděly asi tolik, jako já...čili nic.
Nevěděla jsem si rady.

,,Co teď, Rene?" povzdechla jsem si a zahleděla se na zasněžené cvičiště, pokryté vrstvou nového sněhu, na kterou stále dopadaly další a další vločky.

,,Říkal jsem, že pokud nikdo z vlkodlaků nebude nic vědět, tak vím za kým jít." broukl Ren a já nadějně vzhlédla a švihla ocasem.

,,Za kým!? Ty znáš někoho, kdo o tomhle ví!?" vypískla jsem.

,,Spíše kdo by mohl vědět, ale ano, znám. Tedy samozřejmě ne úplně přímo, ale vím o nich." odvětil poněkud zamyšleně. Úplně jsem jeho odpověď nepochopila, ale to bylo vedlejší. Rozuměla jsem tomu, že ví o někom, kdo by mi mohl pomoct, a to bylo hlavní, zbytek byl vedlejší.

,,Kdo!? Kdo to je!? Kdo mi může poradit!?"

,,No...není to tak jednoduché, má to háček." zabrblal.

,,To je jedno! Nějak to vyřeším, jen mi řekni kdo to je!" popohnala jsem ho, když se opět neměl ke slovu.

,,No...řekl bych, že o tom ví něco předchozí Vlčí andělé a nebo možná...první vlkodlaci..." zašeptal a já šokovaně pootevřela pusu.

,,Cože? Kdo?"

,,Slyšela si."

,,Ale, ale, ale..." zakoktala jsem, ale dál jsem nepokračovala, došlo mi totiž, je to je pravda.

,,No jo, ale jak se k nim dostanu? Vždyť už jsou všichni dávno mrtví." jedna neposedná vločka se dostala pod hradbu z korun stromů a spadla mi na čumák. Tiše jsem kýchla a oklepala se, abych se jí zbavila, načež jsem se vrátila k předchozímu tématu. Naděje trochu pohasla. Měl sice pravdu, ale já ji měla taky. Ti, o kterých mluvil, byli už dávno po smrti, nemohla jsem si s nimi jen tak popovídat.

,,To je právě ten háček." hlasitě polkl Ren a já se zmohla jen na nechápavé zamručení.

,,Mohla by sis s nimi promluvit, jejich duše spočívají v místě, kde odpočívají duše mrtvých vlků."

,,Takže za nimi můžu normálně jít?" jeho tón naznačoval, že to asi nebude tak lehké, jako jen otevřít trhlinu, projít dovnitř a pokecat si s nimi.

,,To je právě to, nemůžeš." zakroutil nesouhlasně hlavou.

,,Jakto?"

,,Trhlinu můžeš otevřít pouze ve chvíli, když jí chceš provést duši, nemůžeš ji otevřít jen tak."

,,Aha, ale to by znamenalo, že..."

,,Že musí nějaký vlkodlak zemřít, aby ses tam dostala."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ahoj všichni!
Vím, že kapitola je opět o něco kratší než obvykle, ale poslední dobou mi kratší kapitoly víc sednou, takže jsem se rozhodl, že v blízké době je takové nechám. Snad vám to nebude tak vadit, ale jak jsem řekl, víc mi sednou, lépe se mi na nich pracuje a dávám si na nich více záležet :). Neříkám, že občas se neobjeví nějaká delší, jen upozorňuji na to, že když vyjde kratší, víte o co jde ;).
Mimochodem, co si myslíte o Renových slovech? Smrt vlkodlaka? Kterého? Je to vysoká cena? Co s tím?
Ren

Vlčí anděléKde žijí příběhy. Začni objevovat