Kapitola 21 - Severus

288 17 4
                                    

Stál v ředitelně u okna a díval se na černou oblohu. Bylo jedenáct dopoledne, ale tady byla tma pořád. 

Ozvalo se za ním zakašlání, "ehm, pane řediteli?"

"Jaké máte zprávy, Phineasi?"

"Omlouvám se, nic zajímavého jsem se nedozvěděl. Kladli otázky, ale neřekli nic zvláštního. Dávali si pozor, aby mi nic neprozradili."

"Na co se ptali?"

"Na pokus o krádež meče Godrika Nebelvíra. Konkrétně jaký byl trest a zda někdo před Vámi vyndával ten meč z vitríny. Tuší, že to byl padělek?"

"Hmn, možná. Děkuji Phineasi."

"Jen mne teď napadá..."

"Ano?" Severus zvedl obočí a otočil se k obrazu. 

"Ronald Weasley opustil skupinu. Očividně tam vládne špatná morálka."

"A moje žena?" 

"Nevím, neviděl jsem ji. Měl jsem pásku přes oči. Ale zněla v pořádku."

Severus kývl hlavou na znamení díků a otočil se zpět k oknu. Byl rád, že z ředitelů není nikdo na straně Temného pána. Všichni věděli o jeho roli dvojího agenta. Věděli to už roky, z dob kdy chodil za Brumbálem. Stejně tak věděli o jeho manželství. 


............................................


Seděli v sídle Malfoyových. Voldemort právě na 2 špehy použil opakovaně kletbu Crucio. Nikdo mu zatím nepřivedl Hermionu a stejně tak o ní nikdo nic nevěděl. Voldemort byl frustrovaný a dával to najevo. Severus za to naopak byl rád, ale navenek se tvářil rozhořčeně. 

Ani kletba uvalená na vyslovení Voldemortova jména nepomohla. Voldemort doufal, že právě to je k nim dovede, neboť víc odvážlivců, kteří by ho jmenovali, nebylo. Ale pletl se. Museli se o tom odněkud dozvědět, ale netušil odkud. 

"Severusi, jak jde výuka v Bradavicích, nějaké problémy?"

"Ne, pane. Carrowovi zvládají výuku i kázeň."

"Slyšel jsem o nějakých problémových studentech z Nebelvíru."

"Ano, pane. Parta, která dříve byla v úzkém kruhu Harryho Pottera. Někteří z nich byli i na ministerstvu, kdy došlo k incidentu s věštbou. Ale všichni byli potrestáni."

"Doufám, že to zvládáš Severusi. Vkládal jsem do Tebe veliké naděje."

"Ano pane, nemusíte se bát. Nezklamu Vás."

Voldemort přikývl ale Belatrix posměšně odfrkla. Severus ji jen probodl pohledem.

"Vrať se do Bradavic, Severusi." 

Severus vstal, poklonil se a odešel z místnosti. Na pozemcích se přemístil rovnou do ředitelny. Tam si sedl do křesla a kopl do sebe skleničku whisky. Byl unaven.


............................................


"Co tu chceš, Bello?" zeptal se Severus, když se Bellatrix objevila v ředitelně s potutelným úsměvem na tváři. Její návštěva se mu nelíbila. 

"Přišla jsem se za Tebou podívat."

"Myslel jsem, co chceš v Bradavicích."

"Ach tak. No, poslal mne sem Temný pán. Zkontrolovat to tu."

Spolu a přece samiKde žijí příběhy. Začni objevovat