Kapitola 8 - Severus

402 17 2
                                    

Nikdy neměl vánoce rád. Hermiona byla v Londýně a on měl hned po vánocích začít učit Pottera nitrobranu. Letošní vánoce považoval už díky tomu za zkažené. Byla jen jedna věc, která mu mohla udělat radost. Zabalil knihu o pokročilých kouzlech bílé magie do papíru a přiložil k ní vlastnoručně psaný vzkaz.

                            Veselé Vánoce. Věřím, že se Vám dárek bude hodit.

                                                                                                                                   S. S.

............. po vánocích ............

Padl vysílením do křesla. Hodiny nitrobrany s Potterem byly náramně vyčerpávající. Nesnášel toho kluka a věděl, že ani on ho nemá rád. Kdyby si dával pozor, a nepouštěl Pána zla do své hlavy, mohli mít oba klid. Přivolal si skleničku s lahví whisky. Ale odpočinek mu neměl být dopřán. V komnatách se mu zjevil fénix se vzkazem od Brumbála. Sakra, vůbec se mu k němu nechtělo. S povzdechem se zvedl, oblékl si plášť a vydal se do chodeb nočního hradu.

„Jak jde Harryho výuka?" zeptal se Brumbál, jen co se Severus před něj posadil.

Ten jen něco zabručel.

„No tak, Severusi, nemůžete být tak tvrdý. S výukou jste teprve začali, je jasné, že nebudou okamžité pokroky."

Severus nevěřícně povytáhl jedno obočí, „okamžité pokroky? Obávám se, že pokroky nebudou ani po měsíci mé snahy. Proto jste mne zavolal? To jsem Vám mohl poslat patrona a nemusel jsem se sem obtěžovat."

„Ne, bohužel ne Severusi. Očekávám, že si Vás lord Voldemort brzy přivolá a chci se s Vámi dohodnout, co mu můžete, ba dokonce musíte, sdělit. Voldemort věří ve Vaši vševědoucnost a informovanost. Proto mu budete muset sdělit důležité informace. Abyste si utužil postavení, a co více, aby Vám Voldemort sděloval své plány. Musíte víc než kdy předtím upevnit své postavení jeho pravé ruky. Jeho nejbližšího a nejvěrnějšího."

Severusovi přejel mráz po zádech. Tohle se mu nelíbilo.

„Ano? Co tedy chcete, abych mu řekl?"

„Musíte mu říct vše o té noci, kdy Harry viděl útok na Artura."

„Prosím? To snad nemyslíte vážně? Je Vám jasné, že tím sdělím Temnému pánovi cenné informace? Že budeme zranitelní? Že toho Temný pán hned využije? Brumbále, ten kluk nemá šanci se nitrobranu naučit. Nemá! Jakkoliv ho máte rád, musíte sundat růžové brýle! Potter není dokonalý a tohle mu nikdy nepůjde!" Severus už skoro křičel. Brumbálův plán se mu nelíbil. Nešlo mu ani tak o bezpečí toho kluka, jako spíš jeho nejbližší stráže. Hermiony.

„Severusi, uklidněte se. Musíte Voldemortovi říct, že Harry celý útok viděl. Viděl to z pohledu Naginiho. Ihned mne informoval, a proto jsme Artura zachránili tak brzy. Voldemort jistě už ví, že Artur přežil a že se mu pomoc dostala brzy. Bude mu to podezřelé a Vy mu to musíte vysvětlit. Musíte upevnit své postavení, Severusi. Je to pro nás důležité."

„Důležitější než životy členů Řádu?"

„Hermiona je skvělá čarodějka, sám jste měl tu možnost se o tom přesvědčit. Ona ochrání jak sebe, tak Harryho."

Severus se zarazil. Nechápal, na co Brumbál naráží. Tedy chápal, ale nevěděl, jak se to ředitel dozvěděl.

Brumbál se usmál. „Profesorka Umbridgeová dala před nějakou dobou systém krbů sledovat. Mě se ale povedlo zařídit, aby do jejího sledovacího obzoru nepadl Váš krb, a ani ten Hermionin. Měl byste to Hermioně vyřídit."

Spolu a přece samiKde žijí příběhy. Začni objevovat