„Avada kedavra!"
Ze Severusovy hůlky vytryskl paprsek zeleného světla a Severus pozoroval, jak přesně zasahuje ředitelovu hruď. Pozoroval, jak tělo přepadá přes cimbuří a padá do tmy.
„Rychle, mizíme!" vyštěkl Severus, čapl Draca za límec košile a tlačil ho před sebou pryč. Jestli je sledují ostatní Smrtijedi nezjišťoval. Museli z Bradavic rychle zmizet. Když seběhli schodiště, Severus rychle mrkl do výklenku, kde se s Hermionou loučil. Nebyla tam. Ulevilo se mu a dál táhl mladého Malfoye pryč. Po cestě nepotkali jediného studenta. Hermiona odvedla dobrou práci.
„Draco, zklamal jsi mne," pronesl Voldemort tiše, jak se všichni po úprku z Bradavic sešli v Malfoy manor. „Věřil jsem Ti. Bohužel jsi neodčinil otcovu neschopnost. Naopak."
Blonďatý chlapec jen nešťastně sklopil hlavu.
„Ale Severus nezklamal. Brumbál je mrtvý!" vykřikl na celou zasedací místnost a Smrtijedi začali jásat. Severus se k nim, proti své vůli, přidal.
„Zemřel rukou svého údajného přítele!" pokračoval. „Byl to naivní starý blázen. Hlupák. Ale protože máme dnes co oslavovat, rozhodl jsem se být velkorysý. Dávám vám dnes úplnou volnost," při těch slovech se Smrtijedům začalo radostí blýskat v očích. „Běžtě do ulic. Pleňte, zabíjejte, mučte, znásilňujte. Máme velký den!" Smrtijedi začali radostí halekat a postupně mizet. Severus se zvedl, že se také přemístí pryč, ale zastavila ho bílá ruka jeho pána.
„Chci s Tebou mluvit."
Severus pouze přikývl, zvedl se a šel za ním do velké pracovny. Voldemort se usadil za masivní stůl a Severus zůstal před ním stát.
„Pověz mi," a při těch slovech se zlověstně usmál, „co vše víš o ženě jménem Hermiona Grangerová?"
Severus čekal všechno, ale tohle ne. Snažil se udržet si čistou hlavou, když odpovídal.
„Pane, je to nejlepší kamarádka Harryho Pottera. V současné době jedna z nejchytřejších studentů na škole. Pomáhala Potterovi založit Brumbálovu armádu a učit její členy. A je z mudlovské rodiny," Severus se při těch slovech hraně šklebil odporem.
„Škoda."
„Můj pane?"
„Nic víc Severusi?"
„Hmn," zamyslel se, „myslím, že kromě jasnovidectví jí jde naprosto všechno. Je velmi ambiciózní, patří do Křikova klubu. Na jeho večírku byla s McLagennem, který je blízkým přítelem ministra kouzel. Domnívám se, že pochází z Londýna." Severus věděl moc dobře, že kdyby si nehlídal mysl, jeho pán by věděl o Hermioně naprosto vše.
„Běž se bavit, Severusi. To mi stačí." Po těch slovech Severus sklonil hlavu a odešel z místnosti.
Přemístil se do temné části Londýna. Znal praktiky Temného pána a věděl, že se musí „bavit" také. Kdyby ne, mohl by být potrestán. Proto čekal ukrytý ve stínu jedné ze svých ověřených ulic. Věděl, že dřív nebo později se tu bude plížit nějaký vrah, násilník, nebo jiný vyvrhel.
.................................................................
Voldemort se obrátil na Snapea. „Tak co?"
„Můj pane, Fénixův řád má v úmyslu přestěhovat Harryho Pottera z jeho momentálního bezpečného úkrytu příští sobotu za soumraku."
ČTEŠ
Spolu a přece sami
Hayran KurguDěj začíná na konci čtvrtého ročníku v Bradavicích. Turnaj skončil, všichni se chystají na odjezd domů. Co když Hermiona není taková, jak se na první pohled zdá? Co když je všechno jen dobře rozehraná šachová partie mezi Brumbálem a Voldemortem? J...