İ'M Fine Atasözleri

441 24 1
                                    

Merhabaa! Bu kısmı okuyunuz. Uzun olacaktır ama önemli. Farkettiğim bir şey var. Bölümler çok kısa oluyor gerçekten. Aslında kısa ve öz tarzımı aşmamaya çalışıyorum galiba. Daha uzun yazmaya çalışacağım.

Bir de bölüm adımız ne hoş!  Evet atasözlerimiz,  hepsi olmasa bile genel olarak bilmemiz gerekenlerden oluşuyor.

Artık seninle büyük bir yola çıktık. Elimizdeki haritada ulaşacağımız hazinenin noktaları var. Elbette hazine için sadece haritayı okumak yetmez.

Bunun için çabalamak da lazım,  başarabileceğimize inanmak.

Başarmak için kulaklarını kapamalısın!

Çünkü insanların gereksiz konuşması bizim inancımızı çalar.

Okul günleri en kötü anılarımız diye geçiyordur belki. Hele de kötü kişilikler etrafınızı sarmaya başladığında bir hayli çekilmez oluyordur.

Kimimiz onlara direnir, kimimiz sessiz durarak sinirini bastırır.

Hayatımızda ne olursa olsun,  ne yıkımlar olursa olsun ayakta durmalıyız. Böyle daha iyi hissederiz,  daha güçlü.

Güçlü olmana gerek yok. Etrafındakiler gibi öyle gözük, rol yap

Numara yapmak seni iyi yapar bazen.

Acılarımız dinmiyor. Düşündükçe kötü oluyoruz belki de. Ama geçmişi düşünerek acı çekiyoruz. Yaşanılanları düşünerek boşuna mazoşist oluyoruz.

Öyleyse geçmişi unutalım. Tıpkı hafızamızı kaybetmiş gibi. Bir saniye. Evet, mutlu olmak için buna ihtiyacımız var.

Etraftaki güzellikleri görmek ve hafızamızı kaybetmiş numarasıyla yeni hayata başlamak.

Mutlu ol, hep mutlu ol.

Bunu hak ediyorsun, herkes bunu hak eder.

Çirkin ve güzel diye ayırt etmiyorum ben kimseyi. Bence ayıranlar kendileri kadar boş konuşuyorlar.

Allah'ın yarattığına ne hakla çirkin dersin? Pekala, o zaman ne diyoruz.

Çirkin insan yoktur, kişiliksiz insan çirkindir. Kendin ol, gül, özenme! İşte o an ne kadar harikasın bilsen.

Sen güzelsin. Bunu unutma.

Çirkinim diye düşünerek vaktini boşuna çalma.

Üzüldüğün kırıldığın anda hemen umutsuzluklar seni kaplamasın.

Umut tükendiğinde ölürsün.

Düşünme acılarını. Kötüysem bile  bunu düşünmüyorum, düşünme!

Kendini iyileştirmek için kendine yalan söyle.

İyi olduğunu düşünmek seni öyle yapacaktır çünkü.

Haritanı çözebildiğinde hazineye ulaşırsın. Ve  bunun için birkaç şey feda etmeye razı olmalısın. Büyük hazine için devam etmeye var mısın?

Ben İyiyimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin