Ben her zaman güzelim

343 34 0
                                    

Yine bir güzellik konusu, doğru... Çünkü insanlar olmuş hep ön yargı. "Güzel olmazsan seni öldüreceğim."temalı yargılıyorlar ve sen oradaki "Üzülürsen, düşünürsen bunu seni öldüreceğim. Beni duydun mu?" Bir bakışla bölüme geçiyorum.

***-

İnsanlar bana çirkin diyor. Güzel olmak zorundaymışım gibi hissettiriyorlar. Gülüşüme bakıyorum daha da çirkin oluyorum. Makyaj yapıyorum düzelme yok. Arkadaşlarım güzel dediğinde bana, kızıyorum. Bana güzel denilmesini sevmiyorum. Güzel dediklerinde tuhaf hissediyorum.

Çok güzel değilim. İnce vücutlu da değilim. Belki hayatım boyunca bana şişko denilecek. Ve ben buna çok sinir olacağım. Kimse bana âşık olmayacak.

Daha sonra ne fark ettim biliyor musunuz?

İnsanların güzellik kavramı kusursuz. Mesela, sevdiği ünlülere bakarak "Keşke bende onun gibi olsam" düşüncesi yayılıyor. Ki onlar da makyaj küpünden ibaret. Sen kendin olduğun zaman kusursuzsun. Güzel olmak zorunda değilsin. Allah çirkin bir şey yaratmaz.

İkna olmadın mı hala? Peki, anlıyorum.

Ama dinle!

Bir sene önce bir film izlemiştim. Konusunu anlatacağım. Adı ise '200 Kiloluk Sevgilim' (Kore filmidir) Kesinlikle izleyin!

Şişmansın, çirkinsin. Diğerleri gibi güzel olabilmek için ameliyat oluyorsun. Artık güzel bir kızsın. Herkes sana âşık oluyor. Ama sen gerçek sen değilsin. Yüzün değişmiş, kilon değişmiş... Eski ve yeni sen arasında onlarca fark var. Sonunda eski seni özlüyorsun. Ama geri dönüşün imkânsız. Çünkü artık sen farklısın. Tam anlamıyla gerçekten farklısın.

Aslında biliyor musun? Asıl sorun onlarda değil. Sorun, kızlara bunları aşılayan kişiler!

Çirkin dediğin her kız saatlerce aynaya bakıp kendini inceliyor, ağlıyor, ölmek istiyor, kendine lanet ediyor. Haberin var mı? Yok, tabi, düşünme sen bunları. Çirkin o dimi! 

İşte bu yüzden insanları sevmiyorum.

Bildiğiniz gibi insanlara çirkin dersen, diğerleriyle kıyaslarsan özgüveni gider. Ve sen onu bambaşka bir insana dönüştürürsün.

Mesela...

Bunun için yemek yememeğe başlar ve kilosundan kurtulma düşüncesi oluşur. Ailesinden para çalıp güzellik ürünleri alabilir. Her şey, tamam halloldu. O kız artık çok güzel oldu. Ve ne olacak biliyor musun? Acımasız. Senin sözlerinle yarattığın kız, acımasız olacak. Bunu kendi ve sen fark etmesen bile o çoktan değişmiştir.

Bak size ne diyeceğim.

Ukalalık edip, karşısındakini yargılayan insan(!) sen onları çok yemek mi yiyor sanıyorsun? Saçmalama, bu kadar basitleşmiş olamazsın. Belki metabolizması hızlı değildir, seninki kadar. Veya o senden daha az yemesine rağmen böyle.

Ben sınıfımdaki şişko ve çirkin diye dalga geçilen arkadaşımın sorunları dinledim. Evet, bende önceden diğer taraftaydım ama bunun için arkadaşımdan özür diledim. Elbette, çirkin demiyordum o farklı konu. Ama sevmiyordum da, neyse.

Şimdi...

Oradaki! Biliyorum, kendini çirkin buluyorsun. Belki de insanlar böyle dediği için çirkin hissediyorsundur. Sınıfındaki en popüler kişi gibi olmak istiyorsundur belki de. Bak sana ne diyeceğim. Çok sevdiğim kendime ait bir söz var.

İnsanlar başkası olduğu için, sense kendin olduğun için farklısındır.

Bak bunu işte hiç unutma.

Ben İyiyimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin