فصل ١
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)"عسى الله أن يمسح ع قلوبنا قلبًا قلبًا، وينفخ ف أرواحنا من لدنه الطمأنينة، ويعطينا لحدّ الرضا والغنى والعزة، عسى الله أن يقوينا بثبات اليقين كلما واجهتنا عاصفة هوجاء، عسى الله أن يدخل العافية والسرور إلى منازلنا وقلوبنا وديار أحبابنا". آمين..
================================«بسم الله نبدأ»
عند كامليا..
كامليا : قاعده ع كرسي التسريحه..وباصه ل نفسها ف المرايا..
ماجده : داخله عليها الاوضه.ومعاها عصير.
وابتسمت.وقالت..صباح الخير ياكامي ياروح قلب مامي..!!كامليا : ................
ماجده : حطت العصير ع التربيزه.. وقربت منها ووقفت وراها وحطت أيدها ع كتفها وبصتلها ف المرايا..وقالت.. ايه ياكامليا ياحبيبتى..مش هتخرجي من ال انتي فيه ده؟
كامليا : باصه ف المرايا.. وشارده ف كل حاجه..وكل افكارها ممزوجه ف بعض..من ناحية اهم حاجه تيم.. والمخابرات..والاستجواب.. والكارثة الكبيره.. الاغتصاب..والغموض الرهيب ال هو الديزل..ومش عارفه ترتب افكارها...
ماجده : شافتها سرحانه بتركيز كبير..وهزت كتفها..كامليا انتي سمعاني؟
كامليا : اتخضت بشهقه..واتفضت من مكانها..
ماجده : بقلق..اهدي ياحبيبتى انا مامي مش حد غريب..اهدي وتعالى..ومسكت أيدها.وقالت د..تعالى اقعدي هنا..
كامليا : قعدت ع الكرسي..بوهن وقلة تركيز..
ماجده : جابت برشام المهديء وكوباية العصير..وقالت امسكي ياروحي..خدي علاجك..واشربي العصير ده..
كامليا : رفعت عينيها برجفه. وقالت ليها بخوف..كان غصب عني..!!!
ماجده : كشرت عينيها بعدم فهم.وقعدت قصادها..وقالت.. هو ايه ال كان غصب عنك؟
كامليا : همست من بين شفايفها..اغتصبوني..!! ولكن ماجده مافهمتش..
كامليا : بصت ليها تاني ودموعها نازله..وقالت بنفس الهمس لكن بهستريا.. ب..بس انا..ا.نا مش هسكت.. ايوه..اء..انا مش هسكت..هو ملكي انا.. هي ال لازم تبعد..ماجده : هزت راسها بتعب وحيره..وقالت لاحول ولاقوة الا بالله..يابنتى متوجعيش قلبى عليكي اكتر من كده.انا مش فاهمه انتى بتهمهي ف ايه؟.طيب بصي..خدي علاجك..وبعدها هتهدي خالص..وايه رأيك نخرج نغير جو..اممم نروح النادي اوكي..
كامليا : ابتسمت ونزلت راسها ع جمب ..ال...النادي..اه النادي..طب..طيب يلا نلبس ونمشي دلوقتي؟
ماجده : اتخنقت بالعياط..وقامت..وعطتها العلاج..وقالت شويه وهتبقى كويسه..ونلبس ونروح زي ما انتي عايزه.. واتنهدت وخرجت..
أنت تقرأ
جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصار
Bí ẩn / Giật gânورغمـ صلابتي لِنت لكـ»ديزل المخابرات آريني بسمتها تخجل الضي. ضعيفُ لأجلها.وقويُ لكل من يمسها بسوء.! وملأت روحي منك حتى لم يعد مني ل روحي موضع ومكان..!! سيأتي الحلم فِ مشكاة فجر..وعند الصبح تبتسم الأماني..!!