فصل ١٩
رواية جريمة عشق 5
(مملكة ميراث العشق)
سطران من ذهب؛؛؟؟
هناك من يسعد الناس أينما ذهب؛!
وهناك من يسعد الناس إذا ذهب؛!
أسأل الله أن يجعلني وإياكم من أصحاب السطر الأول؛
السعيد من أسعد غيره؛
والكريم من شمل الأخرين بكرمه؛
والأصيل من دام وفاؤه ولم تغيره الأيام؛
والطيب من شعر الجميع بالأمان بوجوده بينهم يحبهم ويحبونه؛💞اسعد الله أوقاتكم💞
================================
بسم الله نبدأ.
(في الجامعه.)
عند علوم..
بعد ما آدم خرج من الجامعه.
آرين قلبها طاير من الفرحه..ومش قادره تصبر أكتر من كدا..هتتجنن وتشوف أبوها..
وتشوف مقابلته أول ما يشوف آيان.. وجات ليها فكره.. وجريت ع مكتب الدكتور آريان..آريان : خارج من المحاضره..ورايح ع المكتب..وبيتكلم في الفون..
آرين : شافته..وماشيه بسرعه..وبتنهج..
آريان : شافها..وكشر عينيه..وقال..
تمام يابابا..حاضر.. لأ متقلقش حضرتك.المهم سلملي عليهم لحد ما أرجع على البيت..مع السلامه..وقفل المكالمه..وقابل آرين..وقال.
آرين..!! مالك ماشيه بسرعه ليه كدا..!!حصل معاكي حاجه؟آرين : هزت راسها بفرحه. لأ لأ.. أنا كنت عايزه أقولك.. إن.....!!!
وقفلت بوقها بسرعه..وغمضت عينيها وقالت جواها.. إيه يا آرين..هتقولي إيه؟ بابي جه.؟ طيب هيقولي عرفتي منين...!!!آريان : بمكر.. أمم.. عايزه تقولي إيه يادكتوره..!!
آرين : فتحت عينيها وقالت بتوتر..هااا..!!! آه احم.. بصراحه يعني..أنا كنت.. كنت جايه أقولك.. إن يعني. المفروض إن تيما لسه والده أمبارح.. وأنت سايبها كدا..وده ماينفعش.. المفروض نرجع ع البيت..ونطمن عليها.. ولا ايه؟
آريان : رفع حاجبه..وقال..تيمااا..!! ااه قولتيلي.. أممم..
طيب ما أنا اطمنت عليها قبل ما أنزل على الجامعة وهي اللي صممت إني أنزل على الشغل.. وكمان عمتو نور موجوده معاها..وكل العيله جمب منها..وجمب البيت.. ولا أيه؟آرين : بتوتر.اء..اه أيوه فعلا..بس..احم. بس أنا كان قصدي يعني إنك تكون معاها..هيبقى أجمل.. بس أوكي مفيش مشكله.
احم..هروح أنا بقى. بعد أذنك.. ولفت
ضهرها..
وحاسة بخيبة أمل..واتنهدت بخنقه..ومشيت كام خطوه..
أنت تقرأ
جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصار
Mystery / Thrillerورغمـ صلابتي لِنت لكـ»ديزل المخابرات آريني بسمتها تخجل الضي. ضعيفُ لأجلها.وقويُ لكل من يمسها بسوء.! وملأت روحي منك حتى لم يعد مني ل روحي موضع ومكان..!! سيأتي الحلم فِ مشكاة فجر..وعند الصبح تبتسم الأماني..!!