الفصل ٤

94.3K 3.3K 1K
                                    

فصل ٤
رواية جريمة عشق 5
                               (مملكةميراث العشق)

تَنام ع كسرـــ‏وتُصبح ع جبر
‏ وبين حالٍ وحال؛ ﴿يُدَبِّرُ الْأَمْرَ﴾
================================

                        بسم الله نبدأ.

ف الجامعه..

هبه : خارجه من مكتب الوكيل..وطلعت فونها من الشنطه..وقالت بدهشه.. يانهار أبيض..شاهين اتصل عليا اربع مرات.؟ مش هخلص دلوقتي..واكيد هيزعقلي..واتصلت عليه..ورد عليها.

شاهين : بخنقه الو ياهبه..!!

هبه : الو..ايوه يا شاهين..!!

شاهين : ايه ياهبه انتي فين وبتصل عليكي من ساعه مبترديش ليه؟

هبه : بحرج سوري بقى ياشاهين معلش. أنا ف الجامعه من الصبح لمناقشة الرساله بس لسه مخلصه حالا والله..

شاهين : مسح وشه بإيدو..ااه الجامعه..!! ومقولتيش ليه عشان اوصلك؟

هبه : بحرج.احم..اصل احمد اخويا وصلني..وا...!!

شاهين : بتفهم هز راسه..اه وا..ايه بقى؟ هتقولي انت خطيبي ومينفعش توصلني مش كدا؟

هبه : احم.بصراحه..هوا...اصل....!!!

شاهين : بتنهيده..خلاص..انا عارف ياهبه..اكيد عاشور وأحمد معترضين..وبصراحه ده الصح.. ماينفعش اوصلك كل يوم اجي اخدك من تحت البيت واوصلك لحد البيت..انا عارف إن ده مش صح..

هبه : خافت إن شاهين يزعل..وقالت بمرح..
والله طول عمرك رجوله ياشاهين باشا.. انا برضو قولت شاهين ده ملك الجدعنه وعمرو مايزعل من الأصول ابدا..ابدا..صح ياشاهين؟

شاهين : ابتسم صح يادكتوره..انا بس خايف عليكي مش اكتر..

هبه : بدقة قلب ربنا يخليك لينا..وتعيش وتخاف عليا..!!

شاهين : كشر عينيه.. وقال . لينا وعليا..!!!

هبه ؛ بتوتر.. احم قصدي ربنا يكرمك يعنى..المهم انت فين دلوقتي؟

شاهين : انا قدام المستشفى. كنت بوصل الدكتوره نور..

هبه : بزعل حقيقي اه ياحبيبتى..ربنا يفك كربهم يارب..انا كلمت مريم امبارح..وكانت نفسيتها مدمره بجد..

شاهين : بحزن..كلنا والله ياهبه.. آدم باشا حاجه اساسيه وغالي ع الكل...
.واكتشفنا إن البيت والشركه والشغل مالوش اي قيمه من غيرو..
ليه كاريزما وعامل روح حلوه لاي مكان..بجد ربنا يشفيه ويرجع لينا بالسلامه..

هبه : إن شاء الله..وربنا هيفرح قلوبنا بشفاه..

شاهين : معلش يا هبه المفروض كنا هنكتب الكتاب قبل الدراسه..بس ماينفعش عشا....!!!

هبه : قاطعته..كلام ايه ال بتقوله ده ياشاهين.؟
انا عارفه ومقدره..وبعدين ياسيدي وقت ما عمو آدم يرجعلو وعيه ويبقى بخير. نبقى نكتب الكتاب..كل تأخيره وفيها الخير إن شاء الله..

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن